וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונות קשות לצפייה: תינוק נולד עם זנב באורך 12 ס"מ - ועבר כריתה

10.11.2021 / 23:25

רופאים בבית החולים לילדים בברזיל הסירו בניתוח את זנבו יוצא הדופן של התינוק, שמגיע ל-12 ס"מ ובסופו כדור בשרני משונה. מדובר במקרה ה-40 בלבד שתועד בעולם. זהירות - התמונות קשות לצפייה

הילד שנולד עם זנב באורך 18 ס"מ/צילום: מתוך עמוד היוטיוב Barcroft TV, עריכה: גדי וינסטוק

רופאים בבית החולים לילדים אלברט סבין שבפורטלזה, ברזיל, נותרו המומים למראה תינוק שנולד עם זנב אמיתי באורך 12 ס"מ - אחד מ-40 המקרים היחידים של המום המולד הנדיר הזה שתועד אי פעם. לאחר סריקת אולטרסאונד החליטו המומחים להסיר את זנבו האנושי הארוך - שבסופו כדור בשרני מוזר - בניתוח שעבר בהצלחה.

הלידה וניתוח הסרת הזנב תועדו ופורסמו בכתב העת Journal of Pediatric Surgery Case Reports. במאמר נכתב כי לכולנו יש זנב ברחם, שגדל בדרך כלל כארבעה שבועות לאחר ההתעברות, אולם הוא בדרך כלל נספג בגוף בשבוע השמיני והופך לעצם הזנב, ורק במקרים נדירים הזנב ממשיך לגדול.

מה שהופך את הזנב הזה לכל כך מיוחד הוא שהוא לא הכיל סחוס או עצם, מה שהופך אותו ל"זנב אנושי אמיתי", כך דווח. דיווח ראשון על זנב "אמיתי" מתוארך למאה ה-19, על פי כתב העת.

תינוק שנולד עם זנב. Journal of Pediatric Surgery Case Reports, צילום מסך
התינוק נולד עם זנב ארוך שבסופו כדור בשרני משונה/צילום מסך, Journal of Pediatric Surgery Case Reports
תינוק שנולד עם זנב. Journal of Pediatric Surgery Case Reports, צילום מסך
תינוק שנולד עם זנב/צילום מסך, Journal of Pediatric Surgery Case Reports

על פי הדיווח, התינוק נולד בשבוע ה-35 לאם בריאה לאחר הריון רגיל. זנבו של התינוק היה הסיבוך היחיד שלו, והוא לא נמצא בבדיקות שבוצעו לפני הלידה. רק לאחר סריקת אולטרסאונד הרופאים אישרו שהזנב אינו מחובר למערכת העצבים של התינוק, כלומר ניתן להסירו בניתוח. לא ידוע אם התינוק חווה כאב במהלך הניתוח או האם הזנב הוסר לבקשת ההורים.

תינוק שנולד עם זנב עבר כריתה. Journal of Pediatric Surgery Case Reports, צילום מסך
הזנב הוסר בניתוח/צילום מסך, Journal of Pediatric Surgery Case Reports
תינוק שנולד עם זנב. Journal of Pediatric Surgery Case Reports, צילום מסך
למזכרת?/צילום מסך, Journal of Pediatric Surgery Case Reports

לאחר הסרתו, הרופאים גילו שהכדור שנמצא בקצה הזנב והיקפו 4 ס"מ היה עשוי משומן ורקמת חיבור עוברית. הזנב עצמו היה עשוי רק מרקמה חסרת עצמות. הדוח כינה את הזנב "אנומליה מולדת נדירה" ומדענים מודים כי הם עדיין אינם מצליחים להבין במאה האחוזים כיצד זה קורה.

על פי ההערכות, הקופים שקדמו לאנושות איבדו את זנבותיהם לפני כ-25 מיליון שנה. תיאוריה אחת טוענת שאובדן הזנב הגיע לאחר מוטציה גנטית שסייעה גם לשפר את הניידות הזקופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully