וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיתול של התינוקת התמלא בדם. וזו הסיבה הבלתי נתפסת

עודכן לאחרונה: 23.11.2022 / 8:59

כשבירדי הקטנה מאוסטרליה היתה בת 9 חודשים בלבד היא נלקחה לחדר מיון שם הרופאים גילו שלמרות גילה הצעיר, היא סובלת מהתבגרות מוקדמת. איך זה קרה?

חיתול. ShutterStock
"לא ידעתי מה לחשוב". חיתול של תינוקת/ShutterStock

שרה ריגן, אמא בת 38 מאוסטרליה, הלכה בוקר אחד להחליף את החיתול של בתה בירדי בת ה-9 חודשים, ונחרדה לגלות שהוא מלא בדם. ריגן רצה עם בתה לחדר מיון שם הרופאים ביצעו סדרה של בדיקות, בהן אולטרסאונד, בדיקות הורמונים וצילומי רנטגן.

הרופאים נדהמו לגלות שעצמותיה של התינוקת תואמות לגיל של ילדה גדולה ב-18 חודשים מגילה של בירדי, והיא אובחנה עם התבגרות מוקדמת - עוד לפני שלמדה ללכת או לדבר. הרופאים הסבירו לאם ההמומה שהדם שהיא ראתה בחיתול של בתה הוא לא אחר מאשר דם הווסת. "זו הייתה הווסת הראשונה שלה. לא ידעתי מה לחשוב, לא ידענו הרבה על זה, ומעולם לא שמענו על זה לפני כן", היא סיפרה ל- Kennedy News.

התבגרות מוקדמת הוא מצב נדיר אצל ילדים, הכולל סימנים גופניים של בגרות מינית המתפתחים מוקדם מדי. אצל בנות, תחילת ההתבגרות נעה בין גיל 13-8, והתבגרות מוקדמת מוגדרת כהופעת סימני ההתבגרות המינית לפני גיל 8. מכיוון שבירדי כל כך צעירה, קשה לדעת אילו עוד תסמינים יש לה, מלבד דם הווסת, או אם היא סובלת משינויים במצב הרוח או כאבי מחזור. "אין לה שיער ערווה או שדיים, כמו אצל ילדים אחרים שסובלים מהתבגרות מוקדמת", אמרה ריגן.

אמא נכנסת עם פעוטה לחדר מיון. ShutterStock
"אני לא רוצה שאנשים יהיו שאננים". אם ובתה בחדר מיון/ShutterStock

ריגן, אמא ל-3 ילדים, סיפרה בראיון כי היא נתקלת בלא מעט קשיים לאור המצב החריג של בתה. "כשהיא התחילה ללכת לפעוטון הייתי חייבת להסביר שאם הם מוצאים דם בחיתול שלה זו הסיבה, וכי יש לנו פתק רופא כדי להבטיח שלא צריך לדאוג מזה". אבל למרות המצב החריג והצורך במתן הסברים לסביבה, ריגן אמרה כי חשוב לה להעלות מודעות לאפשרות הזו. "אני גם לא רוצה שאנשים יהיו שאננים. אם מוצאים דם בתחתונים של תינוק יש לחקור את זה", אמרה.

בירדי, היום כבר בת שנתיים, עדיין סובלת מדימומים לא סדירים, וצריכה לעבור בדיקת הורמונים, אולטרסאונד וצילום רנטגן כל חצי שנה כדי לבדוק את התפתחותה. אם ההתפתחות של בירדי תמשיך להתקדם במהירות, ייתכן ויהיה צורך בזריקות הורמונים כדי להאט אותה ולעצור אלמנטים אחרים של התבגרות מלהגיע מוקדם מדי. "כאמא שלה אני מקווה שזה לא ישפיע על המראה והגדילה שלה יותר מכל ילד אחר בגילה", אמרה ריגן, "אם נצטרך טיפול הורמונלי אז נעשה את זה, אני פשוט לא רוצה שזה ישנה אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully