וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם תחבושות הגייניות מזיקות לבריאות שלנו?

עודכן לאחרונה: 23.10.2022 / 11:26

גביעונית? תחתוני מחזור? תחבושות רב פעמיות? המודעות לנזקים הבריאותיים והסביבתיים של מוצרי היגיינה נשית הולכת ועולה, ואיתה גם שוק התחליפים האורגנים והרב פעמיים. הנה מה שצריך לדעת

גניקולוגית מסבירה על הסכנה שבמגן תחתון/@anniedeliversmd

נשים משתמשות במוצרי היגיינה נשית מהרגע שבו הן מקבלות וסת לראשונה ובמשך רוב חייהן. טמפונים, תחתוניות, נוזלי שטיפה אינטימיים, תחבושות היגייניות וטמפונים - כל אלה נועדו לעשות לנו טוב, אבל האם ייתכן שדווקא המוצרים האלה עלולים להזיק לנו?

המון נשים משתמשות באופו קבוע במגני תחתון (תחתוניות) מתוך מחשבה שהם עוזרים להן לשמור על ניקיון. אולם, מומחים מזהירים כי מגני התחתון יכולים לגרות את העור הרגיש של הפות - החלק החיצוני של איבר המין הנשי. זה נכון במיוחד אם מדובר במגני תחתון ריחניים שיכולים לא רק ליצור סביבה לחה, אלא מגרים - ממש כמו בושם - את העור העדין אם הם יושבים שם כל היום. מגני התחתון יכולים לגרום אדמומיות, גירוד, ואפילו כאבים לאחד האזורים הפגיעים ביותר.

גם פדים וטמפונים זוכים ליחסי ציבור שליליים מאוד בשנים האחרונות, מאותן סיבות בדיוק. רוב מוצרי ההיגיינה הנשית מולבנים בכלור, מורכבים מחומרים סינתטיים המטופלים כימית, מכילים בישום, פלסטיק, מרכיבי ספיגה פטרוכימיים ועוד. כאשר כל החומרים האלה באים במגע באזור האינטימי ביותר בגוף שלנו, עלולים להיווצר גירויים וצריבה במהלך המחזור החודשי, וגם בימים שאחריו.

פדים וטמפונים באים במגע ישיר עם הנרתיק והפות, כך שחשיפה ממושכת לכימיקלים שבהם עלולה ליצור בעיות בריאותיות. חומרי הלבנה במוצרים הללו נועדו לתת תחושה של ניקיון, אבל עלולים להכיל חומרים מזיקים, ואפילו הכותנה שהם עשויים ממנה עלולה להכיל שאריות של חומרי הדברה. מחקרים דיווחו על מקרים שבהם נשים סבלו מתגובות אלרגיות לאחר שימוש בתחבושות היגייניות, ובכלל זה גירוי ופריחה אלרגית באזור הנרתיק. המתלוננות דיווחו שהן סבלו במשך חודשים רבים לפני שהרופאים אבחנו שהתחבושות היו מקור הבעיה.

זאת אחת הסיבות שבשנים האחרונות שומעים יותר ויותר על היגיינה נשית טבעית. בין החלופות הטבעיות שקיימות כיום ניתן למצוא תחתוני מחזור, טמפונים מכותנה אורגנית, תחבושות מכותנה אורגנית, גביעוניות מסיליקון רפואי ומגיני תחתון מכותנה אורגנית. "היגיינה נשית טבעית מתייחסת לכל אותם מוצרי היגיינה מסורתיים יותר ופחות שמטרתם לתת מענה טבעי המהווה חלופה ראויה למוצרים הנפוצים בשוק, הן מבחינת התאמה לגוף האישה והן מבחינת שמירה על הסביבה", מסבירה שרונה רומנו לזר, מבעלי חברת אורגניקזון המייבאת ומשווקת מוצרי היגיינה טבעיים מסבירה.

עוד בוואלה!

הגביע הקדוש: מה זה גביעונית ולמה כולן מדברות על זה?

לכתבה המלאה
תיק ובו תחבושות היגייניות, טמפונים ומגני תחתון. ShutterStock
הרבה יותר מדי דברים לא בריאים שלא צריכים להיות צמודים לאזור הכי אינטימי. פדים וטמפונים/ShutterStock

טמפונים, תחבושות ומגיני תחתון מכותנה אורגנית: היום ניתן למצוא מוצרים מ-100 אחוז כותנה אורגנית. במחקר קליני שערכו באורגניקזון מצאו כי 99 אחוזים מהנשים שהחליפו את מוצרי ההיגיינה הנשית הקבועים שלהן למוצרים מ-100% כותנה אורגנית, העידו על החלמה מגירויים, גרד והפרשות שליוו אותן עד כה. עם זאת, חשוב לדעת כי מדובר במוצרים שיקרים בדרך כלל מהחלופה הפחות טבעית.

תחתוני מחזור, תחבושות ותחתוניות רב פעמיות: תחתוני מחזור, תחבושות ותחתוניות רב פעמיות נותנות מענה מעולה ורב פעמי למוצרים הנפוצים, כאשר הן עשויות מבד כותנה. החיסרון עבור רוב הנשים הוא ההתמודדות עם כביסות וההתעסקות הרבה בניקיון המוצרים.

גביעוניות: הגביעונית נחשבת לפתרון האקולוגי ביותר מבין האלטרנטיבות. הן עשויות מסיליקון רפואי היפו-אלרגני והן מהוות תחליף לטמפונים החד-פעמיים. עם זאת, חשוב לשים לב איזה גביעונית רוכשים. יש היום לא מעט גביעוניות בשוק שיוצרו בסין, והן זולות מאוד אבל מורכבות מפלסטיק זול ומכימיקלים רבים. בנוסף, אם את משתמשת בהתקן תוך רחמי, כדאי להתייעץ קודם כל עם רופא.ת הנשים שלך, כיוון ששני הגופים יכולים להפריע אחד לשני.

בשביל הבריאות, אבל גם בגלל הסביבה

בכל שנה, למעלה מ-45 מיליארד מוצרי היגיינה נשית נזרקים מסביב לעולם. 12 אלף יחידות היגיינה נשית נזרקות לאשפה במהלך חייה הפוריים של אישה אחת, והפסולת כתוצאה משימוש במוצרים שאינם טבעיים ואינם מתכלים מזהמת את כדור הארץ. המוצרים החדשים הקיימים בשוק מצמצמים את השימוש בחומרים אלה (על ידי שימוש בגביעונית או תחתוני מחזור, לדוגמא) או מאפשרים לבחור באופציה מתכלה ומזיקה פחות לסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully