וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 שיטות שיעזרו לכם לקום מהמיטה בבוקר קר בתוך 10 שניות

24.11.2022 / 0:01

המומחה לשינה מרטין סילי שיתף 5 טיפים יעילים להתמודדות עם הסיטואציה הכואבת בה אנו נדרשים לקום בבוקר קר מהמיטה החמה - ומושכים את זה ככל האפשר. אחד הטיפים שלו מבטיח שתקומו רעננים תוך 10 שניות מהרגע שהשעון המעורר שלכם יפעל

איך לצאת מהמיטה ב-10 שניוץ?/melrobbins

אין דבר קשה יותר מלקום מהמיטה החמה בבוקר חורף קר. לחלקנו זה עשוי לקחת אפילו שעה, אחרים קמים, נחשפים לקור וחוזרים מיד אל מתחת לפוך ורק האמיצים ביותר מצליחים נגד כל אינסטינקט לעשות את הבלתי אפשרי - לצאת מיד מהמיטה ולא לחזור אליה. לפי מומחה השינה מרטין סילי, אנחנו לא צריכים להמשיך לסבול ככה כל בוקר עד בוא הקיץ. הוא טוען שיש חמישה דברים שאנחנו יכולים לעשות כדי לעזור לנו להתמודד עם הקור שמצפה לנו מחוץ לשמיכה. אחד הטיפים שלו המכונה "כלל ה-10 שניות" מבטיח להוציא אתכם מהמיטה תוך 10 שניות מרגע שהשעון המעורר מצלצל - אך לחלקכם זה לא יהיה פשוט בכלל ליישום. הנה הטיפים שלו:

פיג'מה. ShutterStock
לכו לישון בפיג'מה מחממת/ShutterStock

לישון עם בגדים חמים

מרטין סילי, מנכ"ל MattressNextDay, מציע לישון עם בגדים חמים כדי להקל על הקימה לבוקר קר. המומחה טוען שההחלטה ללכת לישון בפיג'מה דקה או בלי בגדים בכלל הופכת אותנו לרגישים יותר לקור ועלולה לגרום לנו אפילו להתעורר באמצע הלילה מהקור.

הוא אמר: "ללכת לישון עם פריטי לבוש בודדים בלבד, אם בכלל, יגרום לגוף שלכם להיות רגיש יותר לתחושת הקור שבחוץ, מכיוון שאתם מציעים לו מעט הגנה אם בכלל. זה בתורו עלול להוביל ללילה עם הפרעות שינה ולהביא לכך שתתעוררו מספר פעמים במהלך הלילה מתחושת קור, מה שיהפוך את הבקרים שלכם לקשים הרבה יותר".

הוא הוסיף: "אם אתם מרגישים לא בנוח ללבוש יותר מדי שכבות למיטה, שמרו כמה בגדים חמים בקרבת מקום שתוכלו ללבוש ברגע שאתם קמים. אולי תרצו גם לשים גרביים. פיג'מה טרמית קלת משקל היא האפשרות הטובה ביותר עבור בגד חם שהוא גם נוח לשינה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מקלחת חמה

אחת הדרכים לחמם את הגוף אחרי שזחלתם מהמיטה היא לעשות מקלחת חמה שאמורה לווסת את טמפרטורת הגוף ולהשאיר אתכם חמימים לאורך זמן. מרטין אמר: "אם אתם מתקשים להתעורר בבוקר בגלל הקור, הדרך המהירה ביותר לתקן זאת היא לעשות מקלחת חמה דבר ראשון על הבוקר. מקלחת חמה עוזרת לווסת את טמפרטורת הגוף, להזרים את הדם ולחמם את הגוף בהדרגה. זה גם יעזור לכם להרגיש חמימים עד שתתלבשו, מה שיהפוך את שגרת הבוקר שלכם להרבה יותר קלה".

אישה מתקלחת. Giphy
מקלחת חמה על הבוקר תסייע לכם להתעורר/Giphy

כלל 10 השניות

מרטין טוען ש"כלל 10 השניות" הוא הדרך הפשוטה והיעילה ביותר לקום מהמיטה בבוקר, שכן כל הרעיון הוא לאלץ אתכם לצאת מהמיטה לפני שבכלל הייתה לכם ההזדמנות לחשוב על כמה חם ונעים לכם להישאר בה.

כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לקפוץ מהמיטה תוך 10 שניות מרגע הפעלת השעון המעורר שלכם, להתעטף במשהו חם כמו חלוק ולצאת מיד מחדר השינה שלכם - כך שלא תהיה לכם את ההזדמנות לצלול שוב למיטה.

המומחה אמר: "הדבר הגרוע ביותר שאתם יכולים לעשות כשאתם מתעוררים לקור הוא פשוט לשכב במיטה ולחשוב על כמה קר בחוץ ועל כמה שנעים לכם במיטה. לעתים קרובות זה עלול לגרום לנו להרגיש אפילו יותר רע עם העובדה שהגיע הבוקר ולהוריד את המוטיבציה להמשך היום. ברגע שהשעון המעורר מופעל, קומו. קחו בגדים חמים וצאו מהחדר בלי לחשוב יותר מדי. הגוף כבר יתעורר ויסתגל בעצמו".

גם זה יכול לעבוד:

הגדירו הפעלת חימום לבוקר

אם גם אתם שונאים לישון עם מזגן או תנור חימום, אין סיבה לעשות זאת. אולם, אם יש לכם רדיאטור או מזגן שניתן לתזמן את הפעלתו - כוונו אותו להתחיל לחמם כחצי שעה או שעה לפני שהשעון המעורר שלכם יעיר אתכם. כך לא תצטרכו לישון עם חימום אבל תוכלו להתעורר לחדר שהוא כבר חם מספיק כדי לצאת אליו מהמיטה.

מרטין אמר: "בדקו את ההגדרות של החימום ותזמנו אותו לשעת בוקר מוקדמת בעוצמה נמוכה. זה אמור לחמם את החדר שלכם ברמה שתאפשר להוריד את השמיכה ולצאת אליו. הקפידו לשמור על דלת חדר השינה שלכם סגורה כדי להבטיח שהחום לא יברח מהחדר".

מנורת אור יום. ShutterStock
מנורת אור יום תעזור לכם להתעורר שלא בחשיכה מוחלטת/ShutterStock

קופסת אור

הטיפ האחרון של מרטין פחות נוגע לטמפרטורת החדר או הגוף ויותר לבעיה אחרת מטרידה בעונת החורף: החשיכה שבחוץ. רובנו קמים בבוקר אל חושך מוחלט מה שעוד יותר מקשה עלינו להתעורר ולהתחיל את היום. אם גם אתם מתמודדים עם בקרים חשוכים, מרטין מציע לרכוש קופסת אור - שהיא מנורה שנועדה לחקות אור שמש טבעי של חודשי הקיץ ומתוזמנת להידלק עם פעולת השעון המעורר.

את קופסאות האור, הידועות גם כמנורות אור יום או מנורות SAD, ניתן לרכוש מאמזון ומחירן נע בין 100 ל-400 שקלים. מרטין מסביר: "אחד הדברים הקשים ביותר כשמתעוררים במהלך הסתיו והחורף הוא היעדר אור שמש טבעי בחדר. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם המצב היא לרכוש קופסת תאורה. קופסאות אור למעשה מעתיקות את אור השמש - והן דרך אפקטיבית להוסיף קצת אור לבקרים שלכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully