וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכחו מהפיג'מה: זה פריט הלבוש שעוזר לישון טוב בלילה

מחקרים כבר הוכיחו ששינה בעירום היא האופטימלית, אבל יש מצב שהם שכחו פריט אחד קטן? מומחית שינה שאפילו כתבה על זה ספר מגלה למה ממש כדאי לכם לגרוב גרביים איכותיים כשאתם ישנים

רגליים עם גרביים צהובים במיטה. ShutterStock
הפריט היחיד שאתם צריכים בלילה. גרביים/ShutterStock

לכל אחד יש את הרגלי השינה שלו. חלק ישנים עירומים, אחרים עם שמיכת פוך באמצע הקיץ ורבים עם פיג'מה. כעת, מומחית שינה בינלאומית טוענת שפריט הלבוש שיעשה לכם את שנת הלילה טובה יותר הוא גרביים.

עוד בנושא:
מחקר השינה העולמי: איפה ישנים הכי טוב?
כך תדעו מה השעה הנכונה ללכת לישון כדי להתעורר רעננים
מה קורה כשלא מכבסים את הפיג'מה?

סמי מרגו, שכתבה את הספר "המדריך לשינה טובה" (The Good Sleep Guide) סיפרה לאתר הפינגטון פוסט ששינה בעירום עוזרת לשמור על שינה עמוקה מפני שכך אנו שומרים על טמפרטורת גוף אידיאלית לשינה. "כדי לשמור על שינה טובה על הגוף להיות קריר מפני שכך הוא משחרר בצורה יעילה יותר את הורמון המלטונין. אנשים נוטים לישון טוב יותר כאשר הטמפרטורה בחדר השינה עומדת על בין 16 ל-18 מעלות צלזיוס".

מחקר שנערך בשנת 2008 מצא שכאשר הטמפרטורה בסביבת השינה נמצאת בתוך הטווח הזה, הדבר מסייע לטמפרטורת הליבה של הגוף לרדת לערכים המאפשרים לגוף להתכונן למצב שינה. טמפרטורה גבוהה מדי תפריע לגוף להגיע לפרמטרים האופטימליים, דבר שעלול להוביל לחוסר מנוחה ואפילו לנדודי שינה. שינה בעירום מונעת מהגוף להתחמם יתר על המידה, ובכך תסייע לכם לישון טוב יותר. אבל אל תשכחו כאמור את הגרביים.

"כאשר אנחנו ישנים, הסירקולציה של הדם בגוף משתנה - מה שיכול לגרום לאצבעות הרגליים להתקרר. זרימת הדם פחות מתמקדת בקצוות הגוף - כך שרבים מאיתנו נוטים להתעורר עם בהונות קפואות", אמרה מרגו בראיון. בשל כך היא ממליצה לשים על כפות הרגליים גרבי צמר או קשמיר - במקום אלה הסינתטיים והזולים יותר - כי הם מווסתים את החום. זה אומר שאם קר הם ישמרו על כפות הרגליים חמות, ואם חם, הם ישמרו עליהן מאווררות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully