וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיפים הגאוניים האלה יקימו אתכם רעננים מהמיטה בתוך דקה

20.12.2017 / 23:54

גם אתם מתקשים להתעורר בבוקר ומבלים עוד שעה ארוכה במיטה עם הסמארטפון? קבלו 13 טיפים גאוניים שיקימו אתכם מהמיטה תוך 60 שניות מהרגע שהתעוררתם - אפילו אם נפלתם על יום חורף קודר במיוחד

מדוע נשים זקוקות ליותר שעות שינה מגברים?/מערכת "סיפור בדקה"

בווידיאו: למה נשים צריכות יותר שינה מגברים?

מעטים מגדירים עצמם כטיפוסים של בוקר כי בואו נודה באמת: אחת המשימות הקשות ביותר ביום, במיוחד בחודשי החורף הקפואים, היא לקום מהמיטה כשעדיין חשוך שם בחוץ ולך סופר נעים וחם מתחת לשמיכת הפוך המפנקת. מאחר שהאיחורים הקבועים לעבודה חייבים להיפסק - הדיילי מייל בשיתוף Coveteur וקרן השינה הלאומית הבריטית הציעו טיפים יעילים שיעזרו לכל העייפים לקום מהמיטה רעננים בפחות מ-60 שניות מהרגע שהתעוררו, בלי ללחוץ על "הנודניק" ובלי לעבור שנייה על הפייסבוק והאינסטוש ולחפש תירוצים מעכבים.

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

כך תדעו מה השעה הנכונה ללכת לישון כדי להתעורר רעננים - גם אחרי שינה קצרה

לכתבה המלאה

שתו מים

אולי הטיפ החשוב ביותר ברשימה הוא לשתות מים כשאתם מתעוררים בבוקר. אל תתאמצו בריצה למטבח. לפני שאתם הולכים לישון, שימו כוס או בקבוק מים על השידה ליד המיטה וכשאתם מתעוררים למחרת - שתו מהם. המים ימנעו מגופכם להתייבש, יעזרו להניע את המטבוליזם שלכם על הבוקר ובעיקר יסייעו לכם להתעורר ולהרגיש רעננים יותר אחרי לילה ארוך עם גרון יבש.

אם הגעתם למיטה מעט (או הרבה) שיכורים, הניחו לצד המים גם כדור נגד כאב ראש. אין לדעת איך תתעוררו מחר בבוקר ואם תזדקקו למשהו שיעזור לכם להתאפס.

מקמו את השעון המעורר בצורה אסטרטגית

אחד הטיפים היעילים אבל הקשים ביותר לשכנוע עצמי. כשהשעון המעורר נמצא ממש לידכם, בטווח היד - קל יותר ללחוץ על כפתור "הנודניק" ולחזור לישון. לכן, מקמו את השעון רחוק יותר מהמיטה שלכם, כך שברגע שיגיע זמנכם לקום, לא תוכל להשתיק אותו בקלות ותאלצו לקום מהמיטה כדי לעשות זאת. אז נכון, העייפים ביותר לא ימצאו כל בעיה לחזור אחר כך למיטה החמה ולישון - אבל רבים מכם יגלו שברגע שיצאתם ממנה - החזרה אליה כבר פחות מפתה ממה שדמיינתם.

פתחו את התריסים

לתת לקרני השמש להעיר אתכם בבוקר זה פתרון לא רע, בעיקר לאלה שצריכים לקום פחות או יותר כשהשמש זורחת. אז נכון שהאור המסנוור יכול להרגיז, אבל השעון המעורר לפעמים זקוק לבוסט נוסף שיעורר אתכם לגמרי. אז לפני שאתם נשכבים לישון, פתחו את התריסים ותנו לשמש לעשות את שלה.

אם אתם מאלה שמתעוררים כשעדיין חשוך בחוץ (באסה לכם), כדאי שתשקלו לרכוש שעון מעורר שמאיר כשהגיע הזמן להתעורר. השעונים המתוחכמים יותר יחקו את אור השמש ויהיו בהירים יותר ויותר ככל שתתקרבו לשעת ההשכמה שלכם.

שעונים מעוררים רוטטים

אחד החסרונות הבולטים בשעונים מעוררים זה הצלצול הרועש שלהם, כשגם בחירת שיר נעים יכולה להעיר אתכם בבוקר בבהלה ולהרוס לכם את היום. אלטרנטיבה אפשרית היא לקנות שעון מעורר לביש שיעיר אתכם ברטט. ישנם גם מוצרים טכנולוגיים אחרים כמו כרית רוטטת שפועלת כשמגיע זמנכם להתעורר.

הגדירו את טמפרטורת החדר

כשנרדמים טמפרטורת הגוף יורדת, אז אם תגדירו מראש את טמפ' חדר השינה שלכם, תוכלו למעשה להירדם בקלות יותר. טמפרטורת החדר האידיאלית לשינה היא בין 20 ל-22 מעלות צלזיוס. אם תירדמו מהר יותר, בלי לזוז ולהסתובב הרבה במיטה, תוכלו לקום למחרת רעננים יותר ובלי תחושה של סחרחורת.

אל תתקלחו לפני

זה אולי יפתיע אתכם, אבל מקלחת חמה לפני השינה לא תרגיע אתכם אלא תעשה בדיוק את האפקט ההפוך. מאחר שטמפרטורת הגוף שלכם יורדת בשינה, המים החמים מהמקלחת למעשה יעלו אותה ותאלצו להמתין זמן רב יותר עד שחום גופכם ירד. רוצים להירדם בקלות ולהתעורר רעננים יותר למחרת? התקלחו לפחות שעה לפני שנכנסתם למיטה.

המיטה לשינה בלבד

אתם מאלה שאוהבים לשכב במיטה במהלך היום, לצפות בטלוויזיה או לקרוא ספר? זו כמובן זכותכם, אבל חשוב לזכור שכל אלה יכולים להשפיע על היכולת שלכם להירדם בלילה. תהיתם פעם מדוע אתם כל כך עייפים כל היום אבל במיטה לא מצליחים להירדם? אולי זה כי המוח שלכם מקשר את המיטה לביצוע פעילויות ופחות להרפיה ושינה. נסו לוותר על המיטה שלכם במהלך היום ותראו איך בלילה כשתחזרו אליה שוב זה כבר ירגיש אחרת.

לא יין ולא קפה

אחרי יום ארוך בעבודה, לפעמים להירגע עם כוס יין נשמע כמו פתרון מנחם. אולם, אם אתם בקטע של להתעורר מוקדם למחרת מלאי מרץ – תצטרכו לוותר על הקפאין והאלכוהול לפני השינה. החליפו אותם בתה צמחים נטול קפאין כמו קמומיל או לבנדר.

קנקן קפה עם טיימר

אם בקפה עסקינן, הנה טיפ למרחיקי לכת: רכשו קנקן קפה עם טיימר שיתחיל להתחמם 5 דקות לפני שהשעון המעורר שלכם יפעל. בדרך זו כשתתעוררו בבוקר זה לא יהיה רק השעון המעורר שידחוף אתכם לצאת מהמיטה אלא גם הניחוח הנעים של הקפה החם מהמטבח. בנוסף, זו דרך קלה לחסוך זמן בבוקר בהכנת הקפה לפני שאתם יוצאים לעבודה.

עשו רשימות בדף ולא בראש

רבים מנצלים את הרגעים שלפני השינה במחשבות על היום שעבר ועל המטלות שמצפות להם למחרת. אין בעיה להשקיע כמה דקות בחשיבה על הדברים אבל אל תתנו להם להעסיק אתכם יותר מדי. קחו דף ועט ורשמו לעצמכם לפני המיטה את כל המטלות שיש לכם למחרת ותנו לראש להירגע במחשבה שהכול כתוב בצד ואין סיכוי שתשכחו משהו. גם אם תתעוררו באמצע הלילה ותגלו ששכחתם משהו - כתבו אותו בזריזות על הנייר וחיזרו לישון.

קחו מלטונין

נטילת מלטונין היא דרך יעלה להירדם ולהתעורר למחרת רעננים יותר. מלטונין הוא הורמון שמיוצר בגוף האדם והוא חלק מהמערכת המווסתת את מחזור העירות-שינה בצורה כימית תוך גרימת תחושת נמנום והורדת טמפרטורת הגוף. מאחר שכמות המלטונין המופקת בבלוטת האצטרובל פוחתת ככל שהאדם מתבגר, יש לקחת תוספים שיעזרו לכם להירדם כשהגוף זקוק לדחיפה הנוספת.

סגרו מסכים

סגרו טלוויזיות, מחשבים, טאבלטים, סמארטפונים וכל מכשיר אלקטרוני אחר לפני השינה. למרות שזה כמעט בלתי אפשרי להירדם בלי סדרה טובה על המרקע – זה יכול לשנות באופן דרסטי את הרגלי השינה שלכם. תנו לעצמכם להירדם ללא הפרעות. אם אתם בכל זאת רוצים להירדם עם משהו – קיראו ספר או כתבו משהו. כל מה שלא כולל בו מסך אלקטרוני יסייע להרגיע לכם את העיניים והמחשבות ויעזור לכם להירדם בשקט.

שכנעו את עצמכם שאתם מסוגלים

אם אתם מאלה שמתלוננים כל הזמן שאתם לא טיפוסים של בוקר, הגיע הזמן לשנות פאזה ולהפסיק לתרץ לעצמכם. במקום להתלונן על כמה זה נורא להתעורר בבוקר, הכריחו את עצמכם לקום בגישה חיובית. תארו לעצמכם שלקום מהמיטה זה הדבר הכי טוב שיכול לקרות לכם וחישבו על ההיבטים החיוביים של היום – אם זה מפגש מרגש שצפוי לכם, ארוחה טובה או תכניות מעניינות ליתר היום. שכנוע עצמי יעזור לכם להפסיק עם השביזות הזאת ולקבל את המציאות בדרך אופטימית יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • שינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully