וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולורבי: הירק הלא מוכר הזה צריך להיות החבר הכי טוב שלכם

עודכן לאחרונה: 15.11.2022 / 7:33

הוא טעים, בריא, פריך, מתקתק ויכול לעבוד מעולה אפוי - אז למה אתם לא מכניסים אותו כמעט לתפריט שלכם? באנו לעשות לובי לקולורבי

מתכוני קולורבי של יהונתן בורוביץ'. אפיק גבאי
טעים ומגוון. קולורבי/אפיק גבאי

ספק אם יש לכם אותו במקרר כרגע, למעשה ספק אם הוא היה במקרר שלכם אי פעם, אבל קולורבי ללא כל ספק הוא אחד הירקות הבריאים, הטעימים, הוורסיטלים וגם לא פחות חשוב - דלים בקלוריות שתמצאו. אבל האמת היא שזה אולי לא כזה מפתיע, שכן הקולורובי או בשמו השני כרוב הקלח, לא סתם בריא, הוא שייך למשפחת המצליבים בה חברים הכרובית, הכרוב והברוקולי - מהירקות הכי בריאים שקיימים.

אספנו עבורכם את כל הסיבות הממש טובות להכניס את הירק הזה בסתיו הנוכחי וגם אחרי. אין לנו ספק שתשתכנעו:


מתכונים של השף יונתן בורוביץ' לקולורבי פריך, טעים ומתקתק

מלא ויטמינים ומינרלים

הקולורבי דל בקלוריות ומכיל כמות גדולה של ויטמינים ומינרלים כגון ויטמין C (חצי קולורבי יכול להכיל 50% מהצריכה היומית המומלצת), ויטמין B6, סידן ואשלגן. בנוסף, קולורבי מכיל כמות גבוהה של סיבים תזונתיים (כ-4 גרם סיבים ליחידה) שתורמים בין היתר להגברת תחושת השובע.

טוב לדיאטה

קולורבי דל בקלוריות (36 קלוריות לכוס קולורובי), עשיר כאמור בסיבים תזונתיים ודומה במרקם שלו אחרי אפיה לתפוח אדמה, מה שהופך אותו למצרך מומלץ, טעים ומשביע עבור כל אלה בתהליכי ירידה במשקל, ובכלל. הסיבים גם מסייעים לתהליכי עיכול טובים, מונעים עצירות ומונעים כאבי בטן ונפיחות.

עוד בוואלה!

9 ירקות דלים בפחמימות שכדאי מאוד להוסיף לתפריט

לכתבה המלאה
קולורבי. ShutterStock
מושלם לדיאטה. קולורבי/ShutterStock

עוזר למנוע מחלות כרוניות

על פי המרכז האמריקני לחקר הסרטן, אכילת קולורבי כחלק מירקות ממשפחת המצליבים יכולה לעצור את גדילת התאים הסרטניים בשד, בריאות בכבד ובאיברים אחרים נוספים. בצורה זו ניתן להפחית את הסיכון לחלות במחלה. את הקולורבי ניתן לאכול בצורתו הטרייה וגם בצורתו המבושלת. ניתן גם כן לאכול את העלים הירוקים של הירק המכילים קרוטנואידים המתפקדים כנוגדי חמצון אשר יכולים למנוע מחלות רבות.

עשוי להוריד את הסיכון למחלות לב

קולרבי מכיל תרכובות צמחיות חזקות הנקראות גלוקוזינולטים ואיזוטיוציאנטים, המצויים בעיקר בירקות המצליבים. צריכה גבוהה של גלוקוזינולט קשורה לסיכון נמוך יותר למחלות לב בשל יכולתה של תרכובת זו להרחיב כלי דם ולהפחית דלקת. יתר על כן, לאיזותיוציאנטים יש תכונות נוגדות חמצון שעשויות למנוע הצטברות פלאק בעורקים .

מחקר ארוך טווח שכלל 1,226 נשים בנות 70 ומעלה מצא שאכילת תזונה עשירה בירקות מצליבים קשורה לסיכון נמוך ב-13 אחוזים למוות ממחלות לב על כל עלייה של 10 גרם בצריכת סיבים ליום.

מומלץ לנשים בהריון

קולרבי, בעיקר העלים שלו, עשיר גם בחומצה פולית, שהיא מרכיב תזונתי חשוב לנשים בהריון מכיוון שהוא יכול לסייע במניעת מומים מולדים מסוימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully