וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוקר ביש ובש: כל הסיבות להוסיף שומר לתפריט

עודכן לאחרונה: 2.11.2022 / 8:48

לא מעט אנשים פוסלים את השומר בגלל הטעם האניסי שלו, אבל אנחנו כאן כדי לבקש מכם לתת לו הזדמנות נוספת. הנה כל היתרונות הבריאותיים של הירק החורפי הזה

כל מה שאתם צריכים לדעת על סיבים תזונתיים/מערכת וואלה!

החורף תיכף מגיע, ואיתו יחזור למדפי הירקות גם השומר, שהוא אמנם ירק שנוי במחלוקת (כמו כל דבר עם טעם אניסי) אבל בריא מאוד. שומר (שידוע גם בשם האדיר ביש-בש) מכיל ויטמינים שחשובים לגוף כגון חומצה פולית, ויטמין C ויטמין A וויטמיני B. השומר מכיל גם כמויות יפות של ברזל, אשלגן, סידן, ומגנזיום.

לפני שנגיע לרשימת היתרונות הבריאותיים הרבים, נספר לכם כי שומר עובד מעולה בסלטים טריים (נסו אותו עם המון לימון ומלח), בתבשילים חמים, במרק ירקות וגם אפוי בתנור. בגדול, זה ירק שאי אפשר לטעות איתו. הוא גם דל מאוד בקלוריות, אז אפשר ליהנות ממנו גם בזמן דיאטה. לא יודעים איך להתחיל? הנה כמה מתכוני שומר מנצחים. מלבד הירק עצמו, ניתן להשתמש גם בזרעי השומר, שזמינים כל השנה, כתבלין או כחליטה לתה.

מעט קלוריות, מלא יתרונות

במנה של 80 גרם שומר יש 10 קלוריות בלבד, 0.7 גרם חלבון, 0.2 גרם שומן, 1.4 גרם פחמימות, 2.6 גרם סיבים, 352 מ"ג אשלגן, ו-34 מק"ג חומצה פולית. התמהיל הזה הופך את השומר לתוספת בריאה במיוחד לתפריט.

סלט תפוזים ושומר. דרור עינב
ישמור עליכם ממחלות חורף. סלט תפוזים ושומר/דרור עינב

השומר עשיר בסיבים תזונתיים המייעלים את עבודת מערכת העיכול. השומר גם עשיר באשלגן, ולכן הוא מקל על כאבי בטן ועוויתות, מפיג גזים, נפיחויות ועצירות. התכולה הגבוהה של סיבים תזונתיים גם מבטיחה תחושה שובע ממושכת, כך שמדובר בתוספת אידיאלית לתפריט דיאטה.

שומר הוא ירק חורפי, וזה מצוין כי זו בדיוק העונה שבה אנחנו צריכים בוסט נגד מחלות. שומר מחזק את מערכת החיסון הודות לתכולה גבוהה של ויטמין C - כ-20 אחוזים מהכמות היומית המומלצת.

עוד בוואלה!

3 פירות סתיו בריאים וטעימים שאתם פחות מכירים

לכתבה המלאה

לשומר תכונות אנטי סרטניות בזכות כמות גבוהה של נוגדי חימצון כמו רוטין, ופלבנואידים צמחיים כגון קוורצטין, שמגנים על הגוף מפני רדיקלים חופשים ונזקי החימצון. אותם נוגדי חימצון, מסייעים גם בהפחתת דלקת. צריכה גבוהה של מגוון רחב של מזונות העשירים בפוליפנולים מגנים אלו קשורה לסיכון נמוך יותר למספר מחלות כרוניות. שומר גם מסייע לאזן את רמות הכולסטרול בגוף ולהוריד את לחץ הדם, כך שהוא מסייע למנוע מחלות לב.

מרק אפונה עם שומר ונענע של נירו קורן. נמרוד סונדרס
ירגיע לכם את הבטן. מרק אפונה עם שומר/נמרוד סונדרס

שומר בריא גם לעור שלנו. הוא מכיל בטא-קרוטן (שהופך לוויטמין A בגוף) וויטמין C, החשוב לייצור קולגן ותיקון רקמות. שני רכיבי התזונה הללו ממלאים תפקיד חשוב בשמירה על בריאות העור.

ומחקר אחד מפתיע לסיום. מסתבר שזרעי שומר מדכאים את התיאבון. מחקר שנערך בקרב 9 נשים בריאות נמצא כי אלה ששתו 250 מ"ל של תה עם 2 גרם זרעי שומר לפני ארוחת צהריים חשו פחות רעב וצרכו פחות קלוריות במהלך הארוחה מאשר אלו ששתו תה פלצבו. עם זאת יש לציין כי המחקר הזה קטן במיוחד, וכי יש צורך במחקרים נוספים כדי להבין היטב את התכונות הפוטנציאליות של דיכוי התיאבון של שומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully