וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך אפשר לרדת במשקל בלי לספור קלוריות?

עודכן לאחרונה: 21.9.2022 / 8:32

בפרק החדש של "תזונה על הפרק" גיל אבידור אלוני מארחת את התזונאית קרן אן גיימן כדי לנפץ כמה מיתוסים על קלוריות, ולדון בשאלת מיליון הדולר - איך אפשר לרדת במשקל מבלי לספור אותן

הסרטון שמוכיח: קלוריות זה ממש לא הכל/צילום: יוסי ציפקיס, בימוי: גיא גורן, עריכה: נועה לוי

המון אנשים מבלים הרבה יותר מדי זמן בהתעסקות בקלוריות, אבל לא כולם מבינים איך הן באמת עובדות. קלוריה היא יחידת אנרגיה שהגוף שלנו מקבל מהמזון, ועבור כל גוף - הצרכים הקלוריים שונים לחלוטין וממשיכים להשתנות לאורך החיים כתלות במשתנים כמו גיל, מצב בריאותי ומטרות תזונתיות. אם אי פעם ניסיתם לרדת במשקל, כנראה ששמעתם שבשביל לעשות זאת עליכם להכניס פחות קלוריות ממה שאתם מוציאים, ואולי אפילו ביליתם תקופה בלספור אותן אחת אחת. ולמרות שבאמת מדובר בדרך יעילה לירידה במשקל, מרבית הניסיונות לעשות זאת נגמרים בחוסר יכולת להתמיד לאורך זמן, בשל ההתעסקות הרבה והמוטיבציה שהיא מצריכה.

חיסרון נוסף של ספירת קלוריות ככלי לירידה במשקל היא העובדה שההתמקדות בקלוריות בלבד עלולה לגרום לנו להתעלם מדבר חשוב לא פחות - איכות המזון. ולא רק שלאיכות המזון ישנה השפעה מכרעת על בריאותנו, היא גם גורם חשוב ביכולת שלנו להתמיד בדיאטה. בחירת מזונות גולמיים וטבעיים על חשבון מזונות מעובדים ודלים בקלוריות, לצד אכילה מגוונת ומאוזנת, תעזור לנו להרגיש שבעים יותר. ואם נהיה שבעים יותר - סביר שנצליח להתמיד יותר.

עוד בוואלה!

האם דיאטת צום לסירוגין באמת עובדת? בדקנו

לכתבה המלאה

בנוסף, לספירת מדוקדקת של קלוריות אין השפעה רק על המשקל והגוף שלנו אלא גם על הנפש שלנו. עבור רבים היא עלולה להוביל למתח ותסכול ואף לקדם מערכת יחסים לא בריאה עם אוכל.

בפרק החדש של "תזונה על הפרק" גיל אבידור אלוני מארחת את התזונאית קרן אן גיימן שתנפץ לכולנו כמה מיתוסים על קלוריות, ותדון בשאלת מיליון הדולר - איך בכל זאת אפשר לרדת במשקל מבלי לספור אותן אחת אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully