וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגיל 27 "הדלקת" של שיר בכתף התגלתה כסרטן אלים

שיר גאון, טור אישי

עודכן לאחרונה: 6.9.2022 / 9:23

שיר גאון סבלה מכאבים בצוואר ובכתף, כמו המון אנשים אחרים, והרופאים קבעו שזו סתם דלקת. אחרי שגם הקול שלה נעלם פתאום, היא התעקשה ללכת למומחה - וגילתה כי היא סובלת מלימפומה. זה הסיפור שלה

שיר גאון. אורי ונטורה וייסמן,
הרופאים התעקשו שזה כלום, היא לא ויתרה. שיר גאון/אורי ונטורה וייסמן

לפני כשנתיים, בגיל 27, חליתי בסרטן מסוג לימפומה נון הודג'קין. עד אז לא היה לי מושג מה פירושה של קבוצת מילים זו. לפני גילוי המחלה, עבדתי כמנהלת כספים בקרן הישג, עמותה לחיילים בודדים משוחררים, וחייתי חיים תל אביביים מלאים. יום אחד התחלתי לחוש כאבים עזים בצוואר ובכתף שמאל שהובילו אותי להגיע להמון רופאים ובדיקות כדי למצוא מזור לכאב, אך לשווא - הרופאים אבחנו את הכאב כדלקת שגרתית ושלחו אותי עם כדורים ופיזיותרפיה שלא הועילו.

עד כאן, הסיפור יכול להישמע מוכר לרבים. בוקר אחד בסוף חודש נובמבר 2020, בעיצומו של גל הקורונה השני בארץ, ולאחר טיפול תרופתי ארוך וחסר תועלת, נעלם לי הקול באופן פתאומי. בעקבות כך, נשלחתי על ידי רופא המשפחה לבצע בדיקת קורונה שיצאה שלילית. החלטתי, בניגוד להמלצת רופא המשפחה שטען שאין לי כלום מעבר לדלקת מוכרת, לקבוע תור מיידי לרופא אף-אוזן-גרון מומחה. לימים הבנתי שזו הייתה החלטה גורלית. התברר שאני סובלת משיתוק של 100% במיתר הקול השמאלי שלי.

באולטרסאונד ובבדיקת CT שביצעתי כמה ימים לאחר מכן התקבלה התוצאה הסופית שלאחריה קיבלתי את בשורת האיוב: "נמצא גידול בקוטר 10 ס"מ במדיאסטינום עם חשד ללימפומה". לאחר לילה מלא בדאגות, הגעתי לכירורג מומחה שאישר את החשד שמדובר בלימפומה וקבע לי ניתוח ביופסיה עוד באותו היום באסותא רמת החייל, בדיקה שיכולה לקבוע באופן המדויק ביותר באיזה סוג לימפומה מדובר. בבדיקה הזו מצאו שאני סובלת מסוג נדיר של לימפומה - נון הודג'קין.

ברגע אחד, כל החיים שלי השתנו

ברגע אחד חיי השתנו, בגיל 27 וללא הכנה מוקדמת נאלצתי להתחיל מיידית בטיפולי כימותרפיה. חבריי ומשפחתי פינו את דירתי בתל אביב, ועברתי לגור בחזרה עם משפחתי. הטיפולים בוצעו באשפוז מלא כאשר כל סבב ארך כחמישה ימים בהם קיבלתי כימותרפיה ברצף 24/7. הטיפולים שעברתי היו בעלי סיכויי הצלחה של מעל 90 אחוזים הצלחה לנשים בגילי, ואכן הגוש הממאיר הלך והצטמצם.

כימותרפיה. ShutterStock
התקווה היתה רבה, אבל הכימותרפיה לא עזרה. כימותרפיה/ShutterStock

בסיום סבב הטיפולים התחלתי להאמין שכל הסיפור מאחורי והתחלתי את החזרה לשגרה שלי שכללה חזרה להתגורר עצמאית וחזרה הדרגתית לעבודה. בבדיקת פט סיטי, תקופה קצרה לאחר מכן, התברר שהגידול נותר עמיד לטיפולים הכימותרפיים האגרסיביים. הייתי בתחושה של הלם מוחלט, חוסר אונים ואכזבה גדולה מהטיפול שכשל. החלטתי שאמצא את הכוחות להתמודד עם מה שבדרך שכעת הייתה לא ידועה.
נאמר לי שהטיפול הבא שאני צריכה לעבור הוא השתלת מח עצם, שההשלכות שלו הן קשות, אך הבשורה הקשה מכולן היא שלא אוכל לשאת הריון בעתיד, ולכן סירבתי בתוקף. עבור בחורה בת 27, לא נשואה וללא ילדים, מדובר בטלטלה רצינית.

יום לפני תחילת הטיפול שהיה אמור להפוך את חיי, התקשר אליי הרופא שמלווה אותי ברגישות ובמקצועיות מהיום הראשון, עם תקווה לגבי טיפול מחקרי חדש שהגיע לראשונה לישראל, המשלב טיפול ביולוגי וטיפול כימי. אך גם טיפול זה כשל לאחר כשלושה חודשים והגידול המשיך.

עוד בוואלה!

9 סימנים מחשידים שעלולים להעיד שיש לכם סרטן

לכתבה המלאה

זו הייתה מכה קשה נוספת, אך בלבי הייתה עוד תקווה לאחר ששמעתי על טיפול פורץ דרך, השתלת ה-CAR-T שאמורה למקד את מערכת החיסון נגד הגידול, לסייע לה לזהות את התאים הסרטניים בהצלחה ולהשמיד אותם. זה היה המוצא האחרון שנתנו לי הרופאים. העובדה כי מעטים ניסו אותו עד אז, הכניסה בי חשש גדול, אך לאחר שהציגו בפניי את אופן הטיפול ואת הסיכונים לעומת האפשרות להחלים, בחרתי ללכת על זה.

מערכת החיסון גיף. Giphy
הטיפול הניסיוני ממקד את מערכת החיסון נגד הגידול. אילוסטרציה של מערכת החיסון/Giphy

היתרון המשמעותי שהבנתי שטמון בטיפול הזה הוא שהטיפול אינו פוגע בפוריות ומקצר את ההחלמה לחודש אחד בלבד. במצב שהייתי בו באותה עת, זה היה נשמע טוב מדי כדי להיות אמיתי. בעקבות הדבר, נאלצתי לעבור סבב נוסף של כימותרפיה אגרסיבית כדי להיכנס להשתלה עם שארית גידול קטנה ובכך להגדיל את סיכויי ההצלחה.

לאחר שני קווי טיפול קשים פיזית ונפשית שלא צלחו, היה בי חשש לגבי האפשרות שהטיפול לא יצליח, אך הבטחתי לעצמי הבטחה שתלך איתי לכל החיים - אני ממשיכה עם האופטימיות להילחם על חיי באמונה מלאה שאצליח.

במסגרת הטיפול שלחו את הדם שלי ואת תאי ה-T שתפקידם לזהות תאים סרטניים בגופנו ולהשמידם לשוויץ שם הוא הונדס ובעזרת רצפטור חדש שהוחדר לתוכו, הוא אומן לתקוף את התאים הסרטניים בגופי. לאחר חודש, הדם חזר בטיסה לישראל ומייד התחלתי שלושה טיפולי כימו נוספים שלאחריהם התאשפזתי. הפעם, הכימו היה ייעודי במטרה להחליש את המערכת החיסונית על מנת שלא תהיה התנגדות לתאי הדם המושתלים. לאחר כעשרה ימי אשפוז מיום ההשתלה, שלהפתעתי עברו יחסית בטוב וללא תופעות לוואי חריגות, שוחררתי הביתה. סוף סוף, הטיפול הפתיע אותי ואת הרופאים - וכעבור חודש הגוף היה נקי.

אני שמחה לספר שהיום, זה שמונה חודשים אני נקייה לגמרי מהסרטן ומצליחה לנהל אורח חיים נורמטיבי לגמרי. אני כאן כדי לחזק ולהזכיר: יש תקווה. גם כשמרגיש שהסיכויים פוחתים, אל תוותרו לעולם, והכי חשוב - תאמינו. החיים יעמידו אותנו מול מכשולים וניסיונות רבים, ותפקידנו למצוא את הדרך לגבור ולצלוח אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully