וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם משקה מ-3 מרכיבים בלבד יכול לסדר לכם את מערכת העיכול?

עודכן לאחרונה: 31.8.2022 / 7:28

קוראים לו "מקלחת פנימית" ואם להאמין ללא מעט אנשים הוא ממש עזר להם עם פעילות מערכת העיכול. אז ממה הוא עשוי ולמה יש כאלה שחושבים שזה בולשיט?

חמש עובדות על מים/מערכת וואלה!

קיצורי דרך לבריאות עיכול טובה יותר באים והולכים בטיקטוק בקצב מסחרר - וכעת מדובר במשקה קליל שנקרא "המקלחת הפנימית". המשקה בנוי על זיווג בריאותי מוכר ועוד חברה אחת בריאה וחשובה במיוחד - הוא מורכב ממים ולימון עם תוספת של זרעי צ'יה.

"אם אתם שותים את זה על בטן ריקה, זה ממש כמו מקלחת פנימית - זה נכנס לכל פינות הבטן כמו כביסה פנימית", אמר דריל ג'ופר, יוצר המשקה, לפודקאסט Skinny Confidential. אז נכון שכבר ראינו לא מעט טרנדים בריאותיים מטופשים בטיקטוק, אבל לא מעט אנשים שניסו את המשקה המעידים על יכולתו לכאורה להקל על עצירות, נפיחות ואפילו הנגאובר. אבל האם זה באמת מועיל לבריאות מערכת העיכול?

האם המשקה יכול "להגביר" את פעילות העיכול?

המשקה כאמור עושה שימוש בזרעי צ'יה - זרעים סופגים במיוחד, עשירים בסיבים, שמתנפחים בצורה משמעותית כשהם מונחים בנוזל ומקבלים מרקם דמוי ג'ל ייחודי. הם נחשבי כמקדמי בריאות עיכול טובה ומזינים חיידקי מעיים בריאים.

אבל קידום בריאות מעיים טובה אינו זהה ל"חיזוק" תפקודי העיכול של הגוף. אצל רובנו תהליכים אלו פועלים באופן אוטומטי בגוף, ולא ניתן להאיץ את התהליכים האנזימטיים המסייעים לפירוק המזון, או לתקתק את העיכול והספיגה. כמה מומחים הציעו כי ייתכן שחלק מהמשתמשים ערבבו את המושג "הגברת" העיכול עם הקלה על עצירות.
.

@alirosegray Trying the internal shower ? pretty much the same expression when trying oysters #internalshower #detox #chiaseeds #chiaseeddrink #detoxdrink #selfimprovement ♬ original sound - Ali Gray

המתכון למשקה "המקלחת הפנימית"

מוזגים כוס מים

מוסיפים 2 כפות זרעי צ'יה לכוס מים מלאה

מוסיפים מיץ לימון סחוט טרי מלימון אחד

אפשר להוסיף 1/8 כפית מלח ים

מערבבים ומניחים לזרעי הצ'יה לספוג את המים עד 15 דקות

מערבבים פעם נוספת ושותים

משקה "מקלחת פנימית". ShutterStock
"המקלחת הפנימית". משקה יעיל או סתם שטות?/ShutterStock

אז מה יכול להיות רע בעצם?

המתכון של "המקלחת הפנימית", כולל כמה כפות של זרעי צ'יה מה שעלול דווקא להשפיע בצורה הפוכה על המעיים, שכן גם כמות גדולה מדי של סיבים תזונתיים יכולה להפריע למערכת העיכול ולגרום לגזים לנפיחות. בנוסף, יש להתחיל לאט עם הוספת זרעי הצ'יה לתפריט, כדי שהגוף יתרגל.

שתי כפות של זרעי צ'יה שוקלות כ-20-25 גרם, ומספקות 9-10 גרם סיבים תזונתיים. בהתחשב בכך שיעד הצריכה היומית המומלצת למבוגרים הוא 30 גרם ליום, "המקלחת הפנימית" עלולה להיות מעט יותר מדי.

אז מה בכל זאת אפשר לעשות? בגדול, המשקה כולל מרכיבים מאוד בריאים, אבל שתיה מוגברת של מים, עם לימון, או בלי - יכולה לבדה לשפר את פעילות מערכת העיכול. הוספת לימון בוודאי שאינה מזיקה, וגם את הצ'יה ניתן להוסיף אך מומלץ לעשות זאת בכמות קטנה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully