וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אכילה של גזר שבוע לפני מחזור מפחיתה כאבים?

עודכן לאחרונה: 29.8.2022 / 9:33

כאבי מחזור יכולים להיות דבר מאוד מאוד לא פשוט עבור נשים רבות, והם מלווים בתופעות שונות הפוגעות באיכות חייהן. סרטון טיקטוק שעלה לאחרונה וצבר כבר כמיליון צפיות מציע טריק טעים ופשוט להפחתה של הכאבים. האם זה עובד?

גזר. ShutterStock
שווה בדיקה. מחזור/ShutterStock

בשנה האחרונה הצגנו כאן לא מעט טרנדים של בריאות שהתחילו בטיקטוק - חלקם מסוכנים כמו טרנד שמירת האבוקדו, ואילו אחרים לא ממש יעילים או מועילים אבל גם לא מזיקים. סרטון חדש שהפך ויראלי שייך לקבוצה השניה והוא כולל בעיקר אכילת גזרים. למה? כדי להקל על כאבי מחזור.

כאבי מחזור מתחילים בדרך כלל כשהדימום מתחיל, והם נמשכים 48 עד 72 שעות בממוצע. הם מאופיינים לרוב בעוויתות ובכאבי בטן קשים, בכאבי גב, בבחילות (המלוות בעצירות או בשלשול), בכאבי ראש ובהרגשה כללית לא טובה. לפעמים הכאבים אף מלווים בחולשה רבה, בסחרחורת ובדיכאון. ולמרות שההתכווצויות הן לרוב הכי גרועות כשהדימום בשיא עוצמתו, הן יכולות להתרחש בהתקפים לא נעימים מספר ימים לפני תחילת המחזור - ובנקודה זו נכנס הגזר.

הטיקטוקרית וירג'יניה גרהלר מפרסמת זה זמן את היתרונות של אכילת גזרים שבוע לפני שהמחזור מגיע. בסרטון ויראלי שפרסמה, גרהלר - שמתארת ​​את עצמה כמאמנת הורמונים ובריאות הוליסטית - אמרה לעוקביה שהטריק הפך את כאבי המחזור שלה ל"נסבלים הרבה יותר".

ואכן, אשת העסקים לקחה את השיטה הזו צעד אחד קדימה, ואומרת שהיא מקפידה כעת לאכול גזר כל יום כדי להבטיח שיהיה לה מחזור קל יותר. הסרטון הזניק את גרולר להיכל התהילה 'Healthtok' לאחר שצבר יותר מ-924,000 צפיות.

בקליפ היא מסבירה כיצד נתקלה בסרטון של עצות כיצד להקל על כאבי מחזור, לפני שהחליטה לנסות זאת בעצמה. לאחר מכן גרהלר טוענת שאכילת גזר חי שבוע לפני המחזור עוזרת "לנקות עודף אסטרוגן". "אוכל זה רפואה", נכתב בכיתוב הקליפ, לצד אימוג'י אש.

אז איך, אם בכלל, זה עובד?

כאבי מחזור נגרמים כתוצאה מהתכווצויות של הרחם ומייצור עודף של ההורמון פרוסטגלנדין שמעלה את רמות הדלקת בגוף ואת רמות הכאב. תזונה דלה ברכיבים תזונתיים, אלרגיות למזונות מסוימים, חוסר פעילות גופנית, מתח או בעיה באיזון ההורמונלי - עלולים להגביר את הכאב.

הוכח שאספקה ​​טובה של מגנזיום יכולה לעזור להרפיית שרירים ובכך להקל על התכווצויות, בעוד ויטמין K יכול לעזור במניעת דימום עודף - שניהם נמצאים בגזר וזו אולי הסיבה להצלחה שהעידה עליה הטיקטוקרית. גם לסידן יש השפעה דומה למגנזיום, ותזונה עשירה בירוק עלים, כמו תרד וקייל, אמורה להגביר את הרמות של שניהם. הם גם פועלים כמשתנים ובכך עוזרים להקל על נפיחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully