וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמן הכושר ששבר את טיקטוק בזכות "אימונים על ארבע"

עודכן לאחרונה: 26.8.2022 / 7:53

כאבים אולי יגרמו לחלק מהאנשים לזנוח את שגרת האימונים, אבל למאמן הכושר האמריקני הזה הם דווקא גרמו להזיז את הגוף בצורה שקשה להישאר אדישים אליה. אז האם האימונים המשונים האלו באמת מועילים לבריאות?

טיקטוק מהווה כבר שנים קרקע פורייה להמון תכנים מצחיקים, מעוררי השראה, משכילים או פשוט מוזרים. הסיפור הזה, כפי שתכף תראו, מצליח לשלב את כל אלו ביחד. נתניאל נולן (Nathaniel Nolan) הוא כוכב טיקטוק עולה עם לא פחות ממיליון עוקבים, שהתפרסם בזכות שיטת אימון "חייתיית במיוחד".

נולן זכה לכינוי "הבחור שהולך על ארבע", וממה שאפשר לראות בסרטונים שלו, הוא בהחלט הרוויח את הכינוי ביושר. מאז הפרסום הלא צפוי, הוא סיפר בראיונות רבים שההחלטה להתעמל בצורה הזאת לא הגיעה מתוך איזה גימיק שכל מטרתו היא להפוך את עצמו לוויראלי. "המטרה המקורית הייתה לעזור לעצמי להתגבר על כאבים אדירים שסבלתי מהם", הוא סיפר בראיון ל-USA TODAY. לדבריו, את שיטת האימון הייחודית הוא פיתח בעקבות כאבי מפרקים משמעותיים, שהופיעו בגלל אימונים אינטנסיביים בענפי ספורט קונבנציונליים יותר כמו ג'וג'יטסו, התעמלות ויוגה.

הכאבים החזקים ביותר הורגשו אצלו בשורש כף היד וגרמו לו לזנוח את אימוני הכושר המסורתיים. בשלב הזה הוא ניסה לחשוב איך הוא מפחית את הלחץ על מפרקי הידיים, והתחיל לבצע הרבה תרגילים איזומטריים, כמו פלאנק, למשך דקה אחת בכל יום. זה, הוא מספר, היה הבסיס לכל התרגילים המשונים והייחודיים שהוא עושה היום והביאו לו את הפרסום המפתיע.

נולן טוען שאחרי חודש אחד של "אימונים על ארבע", הכאב, הנוקשות והלחץ על השרירים נעלמו כמעט לגמרי. עכשיו, אחרי כמעט שנה של האימונים החייתיים האלו, הוא מתאמן בכל יום ומספר כי פיתח "הרבה יותר יכולות פיזיות שלא היו לי לפני".

"כל שיטות האימון שלי התפתחו בזכות השיטה הזאת. היום, במקום שיהיה רק דבר אחד שאני עובד עליו בכל פעם, או קבוצת שרירים אחת שאני מתמקד בה, אני מפעיל את כל הגוף כל הזמן. האימון הזה מאחד את כל המטרות והציפיות שלי מהפעילות הגופנית".

עוד בוואלה!

זו כמות הזמן שאתם צריכים להחזיק בפלאנק כדי להשיג בטן שטוחה

לכתבה המלאה

לסדרת הסרטונים הוויראלית שפרסם, נולן קורא (בתרגום חופשי) "הליכה על ארבע". את השם הוא בחר כדי להדגיש שלא כל האימון מתנהל "על ארבע", אלא שזה רק חלק קטן מהתרגול. "אימון כזה עוסק בפיתוח הבנה עמוקה יותר של איך להשתמש בגוף שלך בהתאם למצב שבו אתה נמצא, כדי שתוכל להשיג את המטרות שלך".

כפי שניתן לראות בסרטונים שלו, התרגילים מבוססים על עבודה עם משקל הגוף ועל איזון נכון במצבים מאתגרים. נולן מרבה לבצע עמידות ידיים יצירתיות, לעמוד על מוטות בדרכים לא שגרתיות וגם לבצע איזון מורכב של הגוף על מתקנים כמו "גלגל אוגר" או על גדרות וכלובים.

כולנו "מתאמנים על ארבע" מהיום שאנחנו נולדים

אם כל זה נראה לכם כמו קלישאות וגימיקים שנועדו להעלות לנולן את כמות העוקבים, ובכן, יש סיכוי טוב שאתם צודקים, אבל כדאי שתראו מה אומרים על זה גם מאמנים אחרים. מוריט סאמרס (Morit Summers), מאמנת כושר שאין לה היכרות מוקדמת עם נולן, אמרה בראיון ל-USA TODAY: "אני בהחלט מאמינה שתרגול שמשלב הנעה של הגוף בתנועות כמו זחילה והליכה על ארבע יכול להיות יעיל ומשמעותי יותר. אבל האם אני חושבת שזה אימון שצריך לעשות בכל יום? לא, או לפחות לא כמו שנולן עושה את זה".

גם סאמרס משלבת בחימום באימונים שלה תרגילים "על ארבע", אבל לדבריה, היא לא תעודד את המתאמנים להפוך את התרגילים האלו למרכזיים באימון. זאת בגלל הקושי באימונים של נולן, שמחייב "מיומנות גבוהה" כדי להגיע לתוצאות טובות, לדבריה.

בראיון סיפרה סאמרס כי היא למדה בין היתר ממאמנים מוכרים כמו טים אנדרסון ומייק פיץ', שכתבו ספרים שעוסקים ברעיונות דומים לזה שמציע נולן. "מהרגע שאנחנו נולדים, אנחנו לומדים לזחול וללכת על ארבע, אבל למרבה הצער, ככל שאנחנו מתבגרים, אנחנו מתחילים לאבד את היכולת הבסיסית הזאת. "לתרגול על ארבע יש יתרונות רבים. כדי לנהל חיים ארוכים ובריאים, אנחנו צריכים לשאוף להישאר כמו שיותר ניידים, זריזים וחזקים - ויש הרבה דרכים שונות שבהן אפשר להשיג את כל המטרות האלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully