וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההשפעה המדהימה שיש לפרי הקייצי הזה על המוח והכבד שלכם

עודכן לאחרונה: 17.8.2022 / 10:18

ענבים הם הפרי הקייצי המושלם - הם מתוקים, מתפצחים, קלים לנשיאה ומתוקים (כן, כבר כתבנו). ביחד עם התכונות האלה יש לענבים גם השפעה מדהימה על הגוף אותה חשף מחקר חדש

שוק פתח תקווה ענבים 22 ביולי 2021. ראובן קסטרו
פרי קייצי טעים ובריא. ענבים בשוק/ראובן קסטרו

אין כמעט מי שלא אוהב ענבים, ואנחנו לגמרי מבינים את זה. כעת מחקר חדש מאוניברסיטת מערב ניו אינגלנד מראה כי אכילת ענבים עשויה להוסיף עד חמש שנים לחייכם על ידי מניעת מחלות כרוניות. החוקרים אף מתארים את תוצאות המחקר כ"מדהימות".

ענבים עשירים בכימיקלים המגבירים את חיידקי המעיים ומורידים את הכולסטרול. הם מכילים גם נוגדי חמצון המדכאים דלקתיות בגוף, ומפחיתים את הסיכון למחלות לב וסרטן. החוקרים במחקר הנוכחי טוענים שאכילת ענבים באופן קבוע יכולה להילחם גם בהשפעות הרעות של ג'אנק פוד על ידי סילוק שומנים וסוכרים מזוקקים במזון מעובד.

מחבר המחקר, ד"ר ג'ון פזוטו, שהוא מחבר של למעלה מ-600 מאמרים בספרות המדעית, אמר שהוא נדהם במיוחד מהתוצאות הללו. "כולנו שמענו את האמירה 'אתה מה שאתה אוכל', שהיא כמובן נכונה מכיוון שכולנו מתחילים כעוברים ובסופו של דבר למבוגרים מאכילת מזון. אבל המחקרים האלה מוסיפים מימד חדש לגמרי לאמרה הישנה הזו. לא רק שהמזון הופך לאיברי הגוף שלנו, אבל כפי שהוכח מהעבודה שלנו עם ענבים, זה בעצם משנה את הביטוי הגנטי שלנו. זה באמת מדהים".

רופאה מביטה בסריקות מוח. ShutterStock
מגן מפני אלצהיימר? סריקות מוח/ShutterStock

בסדרת ניסויים, עכברים ניזונו מדיאטה עתירת שומן הנצרכת בדרך כלל במדינות המערב. חלק מהם גם קיבלו תוסף אבקת ענבים יומי, שווה ערך לצלוחית קטנה של הפרי. התוצאות הראו שלמכרסמים שלתפריטם התווספו ענבים היה פחות כבד שומני והם חיו יותר מבני גילם. "השינוי שנצפה במחקר יתאים לארבע עד חמש שנים נוספות בחייו של אדם", אומר פזוטו. הצוות גם מוצא שענבים משפרים את תפקודם של נוירונים, ומגנים מפני מחלת האלצהיימר. בנוסף, היו להם השפעות חיוביות על התנהגות וקוגניציה -שנפגעה בעכברים שניזונו בתזונה עתירת שומן ללא תמצית הענבים.

"תוצאות אלו מצביעות על הפוטנציאל של ענבים לווסת את ביטוי הגנים, למנוע נזק חמצוני, לגרום לחילוף חומרים של חומצות שומן, לשפר את מצב הכבד השומני ולהאריך את החיים כאשר הם ניתנים יחד עם תזונה עתירת שומן". מחקרים אחרונים גם מראים כי אכילת ענבים מפחיתה את הסיכון ללקות בהתקף לב או שבץ מוחי.

"הנתונים האלה ממחישים את ההשפעה יוצאת הדופן של נוטריגנומיקה, תחום מחקר מתפתח שיגדיל את ההערכה שלנו לתזונה ולבריאות", מוסיף פזוטו. נוטריגנומיקה היא תחום חדשני במדע בו נעשה שימוש בטכנולוגיה לריצוף גנומי על מנת לחקור את הקשר בין גנים שונים, תזונה ובריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully