וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק קורונה: המחלות שאתם עלולים להביא אתכם מחו"ל

איריס קול

עודכן לאחרונה: 22.7.2022 / 8:42

בשלב הזה של השנה כולם או נוסעים לחו"ל או מתכננים נסיעה, וזו בדיוק ההזדמנות לבדוק אילו סכנות אורבות לנו במסעות מעבר לים - ואיך נמנעים מהן. האזינו

ד"ר יעל פארן מסבירה אילו סכנות אורבות לנו במסעות בחו"ל - ואיך נמנעים מהן/מערכת וואלה!

נסיעות לחו"ל הפכו להיות עניין מאתגר במיוחד לאחרונה, אבל זה לא גורם להמוני ישראלים לוותר על חופשת הקיץ שלהם. לרגע עונת הנדודים, ד"ר יעל פארן, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים איכילוב, התארחה בפודקאסט "מרפאת מומחים", כדי להסביר אילו סכנות אורבות לנו במסעות בחו"ל - ואיך נמנעים מהן.

"יש הרבה מעבר של מחלות על ידי תזוזה של אנשים בטיולים או בהגירה, גם בהיסטוריה כל מיני מגיפות שהשפיעו על האנושות ועיצבו מחדש פרקים בתולדות האנושות - קשורות לתזוזה של אנשים ממקום למקום. והקורונה היא דוגמה קלאסית", הסבירה ד"ר פארן, "אבל זה לא דבר חדש. אנחנו כל הזמן חווים התפרצויות כאלה".

הרבה אנשים חושבים שרפואת מטיילים רלוונטית רק אם טסים למזרח או לדרום אמריקה, אבל ד"ר פארן הסבירה כי גם במדינות מערביות יש מחלות שעלולות לסכן אותנו. כך לדוגמא, "אתם יכולים לנסוע לטייל ביער השחור, לא טיול הרפתקני או תרמילאי, בגרמניה, אוסטריה או שווייץ, להסתובב קצת ביער לעשות פיקניק בדשא, ולחטוף מחלה שנקראת tick -borne encephalitis (דלקת מוח המועברת בקרציות)". מדובר במחלה ויראלית שמועברת על ידי קרציה, אין לה טיפול, והיא יכולה לגרום לנזקים משמעותיים, ואפילו למוות במקרים מסוימים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אילוסטרציה. ShutterStock
דקירה קטנה ואתם מוגנים. חיסון/ShutterStock

הבשורה הטובה היא שיש למחלה הזו, כמו למחלות מטיילים אחרות, חיסון שמגן לחלוטין, וזו הסיבה שחשוב להכיר את תחום רפואת המטיילים. כמו כן חשוב לדעת כי מחלות המטיילים תלויות באזור אליו נוסעים. "למשל באפריקה, הדבר המסוכן ביותר זה מלריה. זה פרזיט, לא חיידק או נגיף, שעובר דרך יתושים", הסבירה ד"ר פארן, "גם למלריה יש טיפול מצוין מניעתי". אפילו בארה"ב יש מחלות שאין בישראל, כמו מחלת ליים, וזה דורש הכנה כשמגיעים לאזורים בהם יש יתושים שמעבירים את המחלה הזו.

כדי להימנע מהמחלות האלה, מגיעים לפני נסיעה לייעוץ במרפאות מטיילים, לפחות חודש מראש כדי שיהיה זמן לכל החיסונים, שם עוברים תשאול מלא על הנסיעה וסגנון הטיול, ומתאימים לכל אדם חיסון או טיפול מניעתי. ייעוץ וחיסונים טרם נסיעה לחו"ל נדרשים ומומלצים על ידי משרד הבריאות לנוסעים לארצות המזרח הרחוק, דרום ומרכז אמריקה, אפריקה, איים באוקיינוס השקט, מרכז אסיה ומקומות אחרים בעולם.

"טיולים זה דבר מאוד בטוח, כשמסתכלים באופן של שיעור המטיילים שחוזרים עם מחלה מסכנת חיים - זה שיעור נמוך", הבהירה ד"ר פארן והוסיפה כי גם אנשים מבוגרים או עם מחלות כרוניות יכולים לטייל, ולכן אין סיבה לחשוש, אלא רק להתכונן מראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully