וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימון כושר עם הכלב יעשה לכם ממש טוב. הנה כל הסיבות

עודכן לאחרונה: 2.8.2022 / 10:54

כל מי שחי עם כלב מכיר את הניג'וס של להוציא אותו כמה פעמים ביום, אבל האם ידעתם שאם תקחו את הכלב אתכם לאימון תעשו לו ממש טוב - וגם תשפרו את הכושר שלכם?

בווידיאו: איך נדע שהכלב שלנו בריא? הווטרינר ד"ר גיורא היימן מסביר/צילום: עידו שחם עריכה: דפי מקל

כלב הוא בהחלט חברו הטוב של האדם, אבל כמו בכל חברות טובה - הוא דורש גם השקעה. כל מי שחי עם כלב מכיר את הני'גוס שבלצאת עם הכלב אחרי יום ארוך ומלא משימות, אבל האמת היא שהטיולים האלה עם הכלב, גם אם לא נוחים, עושים ממש טוב לבריאות שלכם. ואם אתם רוצים להרוויח עוד קצת בריאות - נסו לקחת את הכלב שלכם כשאתם יוצרים להתאמן. מסתבר שיש לזה המון יתרונות בריאותיים, לכם וגם לו.

יגאל לב, ספורטתרפיסט ומאמן כושר וספורט הישגי, סבור כי כלבים הם שותפים לאימון שישמרו עליכם, יגבירו מוטיבציה ויבטיחו שלא תשתעממו מהר. "להבדיל מאימוני הכוח והאירובי השגרתיים שרובנו מבצעים, אימון משותף עם כלב לאורך זמן משפר משמעותית מיומנויות מוטוריות חשובות שנפגעות ככל שאנחנו מתבגרים - זריזות, קורדינציה, התמצאות במרחב, זריקות ושינוי כיוון ועוד", מסביר לב, "אימון משותף עם כלב מאלץ את המתאמן להיות עירני, חד, לשתף פעולה ולתקשר עם בעל חיים שאינו מדבר את השפה שלו", מסביר לב.

והנה עוד כמה סיבות שיגרמו לכם לרוץ עם הכלב לפארק:

ביטחון ובטיחות
הביטחון בעצמנו וביכולת שלנו לרוץ ולהתאמן בכל שעה גם בשטחים פתוחים עולה משמעותית כאשר אנחנו מתאמנים עם הכלב שלנו. אימון עם הכלב עוזר לתחושת הביטחון האישי גם לאנשים שמתאמנים לפנות בוקר ו/או בשעות החשיכה המאוחרות, וגם לחובבי הטבע שרצים לבדם בשדה הפתוח.

מוטיבציה והתמדה
רוב המתאמנים עוסקים בשאלת המוטיבציה - איך מוצאים כוח לקום לפני הזריחה לריצה? מה יגרום לנו להתאמן אחרי שעות העבודה? ובכן, הסיכויים של מתאמנים להתמיד בכל ענף ספורט עולה משמעותית כשהם מתאמנים עם כלב שחייב לצאת לטיול או לפרוק אנרגיה.

גיף אישה מטיילת עם כלב. Giphy
עכשיו תנסו את אותו הדבר, אבל בריצה. אישה מטיילת עם כלב/Giphy

גיוון והנאה
מי שבוחר להתאמן באופן קבוע עם כלב לרוב לא דבק בענף ספורט אחד. ריצה קצרה, מרתונים מהירים, ריצות ארוכות ואפילו משחק פריזבי של 60 דקות בחוף הים, בו אפשר לשרוף כ-500 קלוריות, הם רק חלק קטן מסוגי האימונים. מרבית המתאמנים שמגוונים את הספורט שהם עושים, נשארים בכושר לאורך זמן ממושך יותר.

לא רק בשביל הכושר
מחקרים מראים שאנשים שבבעלותם כלבים הם אנשים חברותיים יותר. אנשים שמגדילים ומתאמנים עם הכלבים לומדים כיצד יחד להתקדם לעבר מטרה משותפת ולתקשר צרכים ומסרים מורכבים נוספים. עובדה זו לכשעצמה מסייעת למתאמנים עם כלבים להגדיל את יכולות התקשורת המילולית והלא מילולית שלהם גם עם בני אדם.

צאו לאימון, גם בשביל הכלב שלכם

"פעילות גופנית עבור הכלב חיונית לא רק לשמירה על מאזן קלורי תקין, אלא גם לשמירה על בריאות המפרקים, סיבולת לב-ריאה ועוד", מסביר ד"ר דיויד רוזנבלט, רופא וטרינר מטעם חברת ביופט, "בנוסף, הוצאת אנרגיה היא חיונית למצבו הנפשי של הכלב. כלבים שלא מוציאים מספיק אנרגיה עלולים לסבול משעמום המתבטא בהפרעות התנהגות, במיוחד התנהגויות הרסניות".

כלב גדול סן ברנרד עם כדור. ShutterStock
כשהם לא מוציאים אנרגיה, זה משפיע להם על ההתנהגות. כלב/ShutterStock

ד"ר רוזנבלט הוסיף כי הצורך בפעילות גופנית שונה מכלב לכלב, אך ישנם כמה כללי אצבע שיכולים לסייע בתכנון הפעילות של הכלב שלכם.

1. אם כלבכם סובל ממחלה ידועה, התייעצו עם הווטרינר/ית לגבי מגבלות אפשריות. אם במהלך פעילות גופנית הכלב מראה סימני מצוקה ו/או צליעה, הפסיקו מיד את הפעילות וקחו את הכלב למרפאה וטרינרית לבירור רפואי דחוף.

2 . אם יש לכם כלב מגזע בינוני ומעלה, מומלץ להימנע מפעילות גופנית נמרצת מייד אחרי אכילה. קיימת תופעה המכונה "היפוך קיבה" שעלולה להיווצר בכלבים שמתרוצצים מייד אחרי ארוחה כשבטנם מלאה במזון. מדובר במצב חרום המסכן חיים, ולכן כדאי לחלק את כמות המזון היומית לשתי ארוחות לפחות ולהימנע מפעילות גופנית נמרצת מייד אחרי ארוחה.

3. כמות הפעילות הנדרשת ביממה תלויה בגורמים שונים, ובעיקר בגזע הכלב. משך הפעילות המומלצת ביממה הוא בין 30 ל-120 דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully