וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חם בחוץ: באיזו טמפרטורה הפוריות של הגבר מתחילה להיפגע?

עודכן לאחרונה: 2.6.2022 / 10:07

בקיץ הקרוב הולך להיות פה חם מאוד וזה צריך להדאיג את כולנו ממגוון סיבות. אחת מהן נוגעת לפוריות הגבר - והיא אכן מטרידה

אם חשבתם שהחום בחוץ רק מוציא אתכם מדעתכם, כדאי שתדעו שהוא עושה הרבה יותר מזה. חוקרים ביפן מצאו שאפילו שינויים קלים בטמפרטורה פוגעים ביכולת של האשכים לייצר זרע, מה שמשפיע בצורה דרמטית על פוריות הגבר.

המחקר החדש שפורסם בכתב העת Communications Biology מצא שבטמפרטורה של 34 מעלות צלזיוס הזרע מסוגל לייצר בהצלחה זרע בריא. עם זאת, בטמפרטורות שבין 37 ל-38 מעלות צלזיוס תהליך זה נפגע קשות ואף מוביל לאי פריון.

ייצור הזרע באשך נעשה בטמפרטורה הנמוכה מחום הגוף. באופן תקין, באשך קיים מנגנון ייחודי של רשת צינוריות דם, שתפקידו לסלק את עודף החום, ומנגנון נוסף באמצעותו שק האשכים נעשה רפוי בעת החשיפה לחום, מה שמסייע להרחיק ולאוורר את האשכים. שק האשכים מתכווץ ומקרב את האשכים לגוף בטמפרטורה נמוכה. לפיכך, עליה בחום הגוף עלולה לפגוע באיכות תאי הזרע.

גבר משתזף בים. ShutterStock
תזהרו מהשמש. גבר משתזף בים/ShutterStock

המחקר החדש השתמש בתרבית איברי אשך כדי לתמוך בזרע מלא בתוך אינקובטור. על ידי טיפוח אשכי עכברים בטמפרטורות שונות, הצוות גילה שהזרעונים נכשלו במספר שלבים כאשר הטמפרטורות עלו מ-30 מעלות צלזיוס ל-40 מעלות צלזיוס.

"לא ציפינו שמכלול כה עדין של מספר אירועים תלויי טמפרטורה יתבסס על התופעה הידועה הזו. גילוי זה יכול היה להיות מושג רק באמצעות מערכת תרבית איברים", אמר עורך המחקר שוסי יושידה מהמכון הלאומי לביולוגיה בסיסית בהודעה לתקשורת.

עוד בוואלה!

המאכל הזה יכול לחזק את הזרע שלכם תוך 3 חודשים

לכתבה המלאה

עוד חשפה הקבוצה כי מיוזה, שבאמצעותה כרומוזומים הומולוגיים נפרדים לזרע הפלואידי, נפגעה קשות בטמפרטורה של 37-38 מעלות צלזיוס.

"זה היה מפתיע שתהליכים חיוניים, כמו מיוזה, יכולים להינזק בקלות בטמפרטורות ליבת גוף רגילות. באמצעות הפונקציות המשולבות של שק האשכים והמחסום, רק זרע שפותח בטמפרטורות נמוכות מפרה ביציות כדי ליצור את הדור הבא. שאלות מפתח למחקרים עתידיים כוללות את המנגנון המולקולרי של רגישות לחום ואת המשמעות הביולוגית של טמפרטורות נמוכות בייצור זרע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully