וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד שלכם צמחוני? חשוב שתקראו את הכתבה הזו

עודכן לאחרונה: 9.5.2022 / 7:36

בעשור האחרון יותר ויותר אנשים בוחרים בתזונה מן הצומח. לצד היתרונות הרבים של צמחונות, בילדים - המצב מחייב מעקב רציני יותר. מחקר חדש מראה כי תזונה כזו עלולה להוביל למשקל נמוך יותר. הנה הפרטים

אם גם הילד שלכם מביע עניין בצמחונות ואתם תוהים מה לעשות, מחקר חדש מציע כמה גורמים שיש לקחת בחשבון לפני שממשיכים. המחקר מצא כי ילדים שאכלו תזונה צמחונית וילדים שאכלו בשר היו דומים מבחינת גדילה, גובה ומדדי תזונה, אך לילדים צמחונים היה סיכוי גבוה יותר לסבול מתת משקל.

"במהלך 20 השנים האחרונות ראינו את הפופולריות הגוברת של דיאטות צמחיות וסביבת מזון משתנה עם יותר גישה לחלופות צמחיות, אולם לא ראינו מחקר על התוצאות התזונתיות של ילדים בעקבות דיאטות צמחוניות בקנדה", אמר ד"ר ג'ונתון מגווייר, המחבר הראשי של המחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת Pediatrics ורופא ילדים בבית החולים St. Michael's of Unity Health טורונטו, בהודעה לעיתונות.

המחברים השתמשו בנתונים של כמעט 9,000 ילדים בני 6 חודשים עד 8 שהשתתפו בקבוצת מעקב בין השנים 2008 ל-2019. פרטים על הדיאטות שילדים אלה אכלו ניתנו על ידי הוריהם, שענו אם ילדיהם צמחונים (כולל טבעונים) או לא צמחונים.

עוזרי מחקר בקבוצה מדדו את מדד מסת הגוף של המשתתפים, משקל, גובה, רמות כולסטרול, טריגליצרידים, רמות ויטמין D ורמות פריטין בסרום כמה פעמים לאורך המחקר. פריטין הוא חלבון תא שאוגר ברזל ומאפשר לגוף להשתמש בברזל בעת הצורך, כך שבדיקת פריטין מודדת בעקיפין את רמות הברזל בדם.

ילד אוכל אבוקדו. ShutterStock
תעקבו אחרי המשקל. ילד אוכל אבוקדו/ShutterStock

בתחילת המחקר, 248 ילדים (כולל 25 טבעונים) היו צמחונים, ו-338 ילדים נוספים הפכו לצמחוניים מאוחר יותר במהלך המחקר. הילדים היו במעקב במשך כמעט שלוש שנים בממוצע. לא היו הבדלים משמעותיים בין ילדים צמחונים ללא צמחונים בכל הנוגע ל-BMI סטנדרטי, גובה, רמות פריטין בסרום ורמות ויטמין D. עם זאת, ילדים צמחוניים היו בסיכון גבוה כמעט פי שניים לתת משקל מאשר ילדים שאינם צמחונים.

תת משקל יכול להיות סימן לתת תזונה ויכול להצביע על כך שהתזונה של האדם אינה מספיקה כדי לתמוך בצמיחה מתאימה, כך על פי המחקר. פרטים ספציפיים על צריכת תזונה או איכותה, ופעילות גופנית, לא היו זמינים לכותבים - מה שעלול להשפיע על גדילה ותזונה. מחקרים עם תקופות מעקב ארוכות יותר ומידע על המניעים לאכילה צמחונית - כגון מצב סוציו-אקונומי - יועילו גם להבנת הקשרים בין התפתחות ילדים לצמחונות, אמרו המחברים.

עוד בוואלה!

זה רשמי: תזונה צמחונית וטבעונית בריאה יותר גם לילדים

לכתבה המלאה

הממצאים מדגישים את "הצורך בתכנון תזונתי קפדני לילדים עם תת משקל כאשר שוקלים דיאטות צמחוניות, ובכלל ללא קשר לתזונה הנבחרת", אמר ד"ר גווייר, "תזונה צמחונית יכולה להיות בחירה בריאה עבור כל הילדים. המפתח הוא לוודא שהיא מתוכננת היטב. בעזרת תזונאית מוסמכת, ניתן לעקוב אחר גדילת הילדים וכן את צורכי התזונה שלהם כדי להבטיח שהם נצרכים כראוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully