וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה רשמי: תזונה צמחונית וטבעונית בריאה יותר גם לילדים

4.12.2016 / 12:04

איגוד התזונאים האמריקאי קבע רשמית כי תזונה שמקורה מהצומח מורידה את הסיכון לחלות במחלות לב, סרטן והשמנת יתר, וקוראים לאנשים בכל הגילאים, גם נשים בהריון וילדים, לא לחשוש לאמצה

ילדים אוכלים נכון. ShutterStock
טבעי ובריא/ShutterStock

תזונה צמחונית וטבעונית בריאה יותר לאנשים בכל הגילאים, גם לנשים בהריון ולילדים, כל עוד הם מקפידים על תפריט מאוזן. כך הצהירו חברי האיגוד לתזונה ודיאטה בארה"ב בהנחיות שפרסמו בכתב העת של האיגוד. חברי האיגוד ציינו כי תזונה המבוססת על הצומח "בריאה מאוד, מספקת תזונתית ועשויה להועיל במניעת וטיפול במספר מחלות", וכי היא עשויה בין היתר לסייע בהפחתת הסיכון ללקות במחלות לב, סוכרת, השמנת יתר וסוגים מסוימים של סרטן".

לפי ההנחיות, אנשים הצורכים תזונה טבעונית מורידים את הסיכון שלהם לחלות בסוכרת בכ-62 אחוזים, את הסיכון לחלות בסרטן הערמונית ב-35 אחוזים ואת הסיכון להתאשפז בעקבות התקף לב ב-33 אחוזים. כמו כן, נמצא כי הסיכון של צמחונים לחטוף התקף לב נמוך ב-29 אחוזים מיתר האוכלוסייה, והסיכון לחלות בסוגי סרטן שונים נמוך ב-18 אחוזים. על פי איגוד התזונאים, הסיבות העיקריות לכך הן שאורח חיים טבעוני וצמחוני דורש צריכה מוגברת של ירקות ופירות, וצריכה מופחתת של מזונות מלאי שומן רווי, מלח וסוכר.

עוד בנושא:
כמה טבעונים חיים בישראל?
הסרט שיגרום לכם להפסיק לאכול סוכריות
בשר זה קצח: מקורות מעולים לחלבון מן הצומח

"לאנשים שמאמצים תזונה צמחונית, מדד מסת גוף (BMI) נמוך יותר, לחץ הדם ורמות הגלוקוז בגוף שלהם יותר בשליטה, הם סובלים מפחות דלקות ורמות כולסטרול שלהן נמוכות יותר בהשוואה ללא-צמחונים", אמרה תזונאית האיגוד ואנדנה שת' לסוכנות הידיעות רויטרס.

האחריות לתפריט מאוזן היא של ההורים

לאחרונה עלו שאלות בנוגע לבריאות של התזונה הטבעונית כשמדובר בילדים, לאחר שבחודשים האחרונים עלו לכותרות סיפורים של ילדים שסבלו מתת-תזונה לאחר שהוריהם האכילו אותם באוכל טבעוני. אך החוקרים מדגישים כי ההורים במקרים הללו לא דאגו לארוחה מאוזנת הכוללת את כל הרכיבים התזונתיים הנדרשים, וכי צריכת כל תפריט לא מאוזן עלולה לגרום לנזק.

ילד אוכל שוקולד. ShutterStock
גם מזון צמחוני עלול להיות לא בריא/ShutterStock
"כל תזונה שלא מתוכננת היטב ולא מאוזנת עלולה להשפיע לשלילה. העובדה שהמאכלים הם מהצומח לא עושה אותם אוטומטית בריאים יותר"

"זה מהותי עבור אנשים שדבקים בתזונה צמחית ומאכילים את הילדים שלהם לוודא שהארוחות שלהן מתוכננות היטב ומאוזנות", אמרה שת'. "כל תזונה שלא מתוכננת היטב ולא מאוזנת עלולה להשפיע לשלילה. העובדה שהמאכלים הם מהצומח לא עושה אותם אוטומטית בריאים יותר. למשל מאפים, עוגיות, מאכלים מטוגנים או מלוחים עשויים להיות טבעוניים, אך הם לא מספקים הרבה מבחינת ערכים תזונתיים", הוסיפה.

מהי תזונה צמחונית מתוכנת ומאוזנת היטב? "זו כוללת צריכת ירקות, פירות, דגנים מלאים, קטניות, אגוזים וזרעים", אמרה ד"ר שת'. כמו כן, התזונאים מדגישים כי טבעונים וצמחונים, ובעיקר ילדים, זקוקים לתזונה עשירה בברזל, אבץ, ויטמין B1, סידן וויטמין D.

לפי נתוני הסקר החברתי שערכה הלשכה הממשלתית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) שפורסם במרץ השנה, כ-4.7 אחוזים מהאוכלוסייה הם צמחונים ו-1.7 אחוז טבעונים, ומדובר בשכבת גיל די הומוגנית: מרבית הצמחונים והטבעונים הם מבוגרים צעירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully