וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרט שיגרום לכם להפסיק לאכול סוכריות

25.8.2016 / 11:30

סרטון וידאו שעלה בעמוד הפייסבוק "קירות שקופים" תחת השם "ג'לטין – הסיפור האמיתי" מתאר בפירוט מצמרר את תהליך ההכנה של סוכריות גומי. קשה לצפייה

מערכת וואלה!

חשבתם פעם איך מייצרים את סוכריות הגומי שאתם אוכלים? אנחנו יודעים שיש בסוכריות אלה ג'לטין, אבל רובנו מעדיפים לא לדעת איך מייצרים את הג'לטין הזה. בסרטון וידאו שפורסם בעמוד הפייסבוק "קירות שקופים" תחת השם "ג'לטין – הסיפור האמיתי", החליטו להסיר את מעטה ההדחקה מהממתקים שלנו.

הסרטון לא משאיר שום מקום לדמיון ומתאר את כל תהליך ההכנה של סוכריות - שריפת החזירים, הפשטת עורם, ריסוק העצמות, הרתחת העור, הסחוס והעצמות והפיכתם לאבקה. הסרט, אותו יצרה האמנית אלינה קניפקנס, עורר תגובות חזקות מאוד ברשת, וזכה עד כמה ל-3.6 מיליון צפיות.

עוד בנושא:
הפך משקאות ממותקים לסוכריות ענק כדי להוכיח כמה סוכר יש בהם
רכיבי המזון שבאמת מסכנים את בריאותכם
מדריך מעשי לטבעוני המתחיל

סוכריות גומי. ShutterStock
סוכר וג'לטין. סוכריות גומי/ShutterStock

יש לציין כי קיימים שני סוגי ג'לטין – כזה המיוצר מעצמות דגים, וכזה המיוצר מעצמות ועור של חזירים או בקר. בשני הסוגים, לאחר שממצים את החומר מהעור ומהעצמות, מייבשים אותו לצורת דפים או אבקה מגורענת. שני הג'לטינים נטולי טעם וריח, אבל בעלי יכולת הקרשה עצומה.

לפני מספר שנים, לאחר מחאה שהתעוררה בעקבות ג'לטין החזירים במילקי, הפסיקו להשתמש בתעשייה בג'לטין מבקר וחזירים ועברו להשתמש בג'לטין מעצמות דגים. למעשה, כל מוצר עם חותמת כשרות הוא כזה המיוצר עם ג'לטין מעצמות דגים. עם זאת, במקומות רבים בארץ עדיין מוכרים דפי ג'לטין המופק מחזירי ומבקר – בעיקר בחנויות המתמחות באפייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully