וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפך משקאות ממותקים לסוכריות ענק כדי להוכיח כמה סוכר יש בהם

13.8.2015 / 6:17

"מומחים מציגים את המשקאות הממותקים כסיגריות של תקופתנו", הסביר צלם נו זילנדי שלקח על עצמו משימה - לגלות כמה סוכר באמת יש במשקאות פופולריים. התוצאות מתוקות

צילום מסך

צלם אוכל מברוקלין מצא שיטה מקורית להראות לעולם מה המשמעות האמיתית של 39 גרם סוכר – הכמות שמכילה פחית אחת של משקה ממותק. לצורך כך, הוא הפך את המשקה הפופולרי לסוכרייה על מקל. הנרי הרגרייבס, צלם ניו זילנדי במקור, יצר דימוי חזותי של כמות הסוכר שמכילים המשקאות הממותקים, דוגמת סנאפל, מאונטיין דיו וקולה.

כל משקה קל מכיל כמות משתנה של סוכר. רוב סוגי המים בטעמים, לדוגמה\ מכילים כ-31 גרם סוכר, לבקבוק של כחצי ליטר. הרגרייבס מסביר בסרטון יו-טיוב שהכין: "רציתי להבין ולגרום לאחרים לתפוס מה נותר במשקאות הללו, לאחר שמאדים את המים שהם מכילים".

לדבריו, "החלטתי לקחת את השאריות של המשקה, ללא המים, ולצקת אותן לתוך תבנית לייצור סוכרייה על מקל, כדי להראות מה אנחנו באמת צורכים – סוכרייה מחופשת לסודה". הצלם עשה שימוש בתחתיות הבקבוקים של כל משקה, מה שיצר אותיות ממותגות של כל מוצר על הסוכרייה. באשר למתכון, הרגרייבס הרתיח את נוזל המשקה, באופן שבו המים לאט לאט התאדו וכל מה שנותר מהמשקה היה נוזל במרקם סירופ.

"לאחר אידוי המים, נותרנו עם חומר שמזכיר קרמל, צבע מאכל ועוד דברים", מסביר הצלם בסרטון שיצר. לאחר מכן, הוא יצק כל נוזל לתוך התבנית וחיבר מקל סוכרייה. התוצאה הסופית היא כאמור ייצוג חזותי מדהים, של כמות הסוכר שמכילים המשקאות האהובים עלינו.

לאחר מכן, יצר הרגרייבס סידרה של צילומים, שבהם שם זאת לצד זאת את הסוכריות שיצר עם סוכריות על מקל שנמכרות בכל מכולת. ההשוואה חושפת עד כמה הסוכרייה שנוצרה ממשקה גדולה יותר מסוכרייה על מקל סטנדרטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully