וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבחן הפשוט שיבדוק אם המשקל שלכם תקין

עודכן לאחרונה: 24.4.2022 / 7:35

רוצים לדעת אם המשקל שלכם גבוה ומסכן את הבריאות שלכם? שיטה ממש פשוטה ומהירה יכולה לסמן לכם אם אתם צריכים דיאטה או לא

יש הרבה נוסחאות קסם כשזה מגיע לבריאות שלנו. אבל הפשוטה ביותר עשויה להיות לשמור על קו המותניים שלנו מחצית מגובהו. זוהי העצה החדשה של מומחי בריאות להילחם בכרס על רקע משבר השמנה עולמי.

זה לא סוד שהשמנה בטנית קשורה לסיכון גבוה יותר לסוכרת מסוג 2, לחץ דם גבוה ומחלות לב, לפי מומחים. ועכשיו, בפעם הראשונה, המכון הלאומי למצוינות בבריאות וטיפול (NICE | The National Institute for Health and Care Excellence) אומר שיש לעודד אנשים למדוד את יחס המותניים לגובה שלהם. מדידת היקף המותניים פשוטה להפליא ליישום - אין נוסחאות או חישובים. פשוט מודדים, וכל אחד יכול לעשות זאת בעצמו.

ד"ר פול כריספ, מהארגון, אמר כי ההנחיה המעודכנת היא "דרך פשוטה ויעילה" עבור אנשים לנהל את בריאותם. הוא הוסיף: "הוועדה שלנו מצאה כי יתרון ברור בשימוש ביחס מותניים לגובה הוא שאנשים יכולים בקלות למדוד אותו בעצמם, לפרש את התוצאות ולפנות לייעוץ רפואי אם הם בסיכון בריאותי מוגבר".

אישה מודדת היקף מותניים באמצעות סרט מדידה. ShutterStock
מדד קל למדידה. אישה מודדת היקף מותנים/ShutterStock

יחס מותניים לגובה בריא מסווג כ-0.4 עד 0.49. יחס של 0.5 ל-0.59 מעמיד אנשים בסיכון מוגבר לבעיות בריאותיות, בעוד ש-0.6 או יותר מעמיד אותם בסיכון הגבוה ביותר. זה אומר שלאישה שגובהה 1.70 מטר עם הקיף מותנים 78 ס"מ יהיה יחס בריא. אבל מותניים מעל 85 ס"מ כבר ידחפו אותה לטווח הלא בריא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מדידה שכזו של היקף המותניים בהשוואה לגובה יכול לשמש כתחליף לאנשים שמדד ה-BMI (מדד מסת הגוף) שלהם מבלבל. BMI לא לוקח בחשבון את אחוזי השומן או הרכב השרירים בגופכם, לכן הוא פעמים רבות נותן פידבק שגוי מאוד. אם אתם אתלטים מקצועיים למשל, סביר מאוד שתקבלו תוצאת BMI גבוה משום שגופכם מורכב ממסת שריר גדולה מהממוצע (ושריר שוקל יותר משומן).

"יותר משקל סביב הבטן הוא סימן חשוב של צורך לצרוך פחות קלוריות או לשרוף יותר. מכיוון שרוב האנשים יודעים את הגובה שלהם, ומידת המותניים שלהם מופיעה על תוויות בגדים, זה עשוי להיות כלי פשוט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully