וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם תאכלו מהפרי הזה במשך חודש הלב שלכם יהיה חזק יותר

עודכן לאחרונה: 23.3.2022 / 9:55

חמוציות הן פרי שמתקשר בעיקר לבריאות האישה ומניעת דלקות בשלפוחית השתן, אבל מתברר שהן טובות מאוד גם לגברים. כל הפרטים במחקר חדש

נכון שחמוציות מיד נקשרות אצלנו לטיפול בדלקות בדרכי השתן, בעיקר של נשים, אבל מחקר חדש מבקש לשים את זה בצד ולהתרכז ביתרונות של הפרי הקטן הזה, שצריכה יומית שלו למשך חודש הצליחה לשפר את התפקוד הקרדיווסקולרי בגברים בריאים.

המחקר החדש, שפורסם השבוע ב-Food & Function, כלל 45 גברים בריאים שצרכו אבקת חמוציות שוות ערך ל-100 גרם של חמוציות טריות ליום (9 גרם אבקה) או פלצבו למשך חודש אחד. המחקר מצא כי לאלו שצרכו חמוציות היה שיפור משמעותי ביכולת של העורקים להתרחב (FMD- Flow Mediated Dilation), שמסמנת שיפור בתפקוד הלב וכלי הדם. FMD נחשב לסמן ביולוגי רגיש לסיכון למחלות לב וכלי דם, סוכרת ויתר לחץ דם והוא מודד כיצד מתרחבים כלי דם כאשר זרימת הדם עולה.

צריכה נמוכה של פירות וירקות היא אחד מגורמי הסיכון המובילים לשכיחות גבוהה יותר של מחלות לב וכלי דם ברחבי העולם. במקביל, עדויות הולכות וגדלות ממשיכות לקשר את הפוליפנולים מפירות יער עם יתרונות לבריאות הלב. חמוציות גם עשירות בפרואנטוציאנידינים ייחודיים בעלי תכונות מובהקות בהשוואה לפוליפנולים המצויים בפירות אחרים.

פירות יער ודובדבנים. ShutterStock
עוזרים ללב. פירות יער/ShutterStock

המחקר מצא שיפורים משמעותיים ב-FMD שעתיים לאחר הצריכה הראשונה ולאחר חודש של צריכה יומית, והחוקרים ראו תועלת מיידית וכרונית כאחד. בנוסף, זוהו גם מטבוליטים שהם בעלי השפעה חיובית על כלי הדם. תוצאות אלו מסיקות שחמוציות יכולות למלא תפקיד חשוב בתמיכה בבריאות הלב וכלי הדם ובתפקוד טוב יותר של כלי הדם.

ד"ר כריסטיאן הייס, מומחה לרפואת לב וכלי דם באוניברסיטת סארי ומחבר שותף במחקר אמר: "הממצאים שלנו מספקים ראיות מוצקות לכך שחמוציות יכולות להשפיע באופן משמעותי על בריאות כלי הדם אפילו באנשים עם סיכון קרדיווסקולרי נמוך. מחקר זה מצביע עוד יותר על כך שמטבוליטים הנמצאים בדם לאחר צריכת חמוציות קשורים להשפעות מועילות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully