וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוא לא עוזר לדלקות בשתן, אבל למיץ חמוציות יש השפעה חיובית אחרת

מחקר חדש מצא ששתיית מיץ חמוציות במשך 90 ימים עשויה להקל על תסמיני דלקת מפרקים שגרונית שתוקפת נשים ולהפחית את הכאב שמעיק עליהן. האם המיץ הארגמני עשוי להוות מענה למחלה שתוקפת בעיקר נשים?

אישה נוגעת בכתפה הכואבת. ShutterStock
שתיית מיץ חמוציות מדי יום עשויה להקל על תסמיני דלקת מפרקים שגרונית. אישה סובלת מכאב/ShutterStock

בשנים האחרונות יותר ויותר נשים שלקו בדלקות בדרכי השתן ממהרות ללגום מיץ חמוציות כדי להפחית את שכיחותן. למרבה הצער, מדובר באמונה לא מבוססת שהצליחה להשתרש, אבל אולי המיץ החמצמץ עשוי להקל על בעיה מעיקה לא פחות ממנה נשים סובלות.

ממחקר חדש שנערך בברזיל עולה ששתיית חצי ליטר ביום של מיץ חמוציות דל קלוריות יכולה לעזור לנשים עם דלקת מפרקים שגרונית להקל על כאביהן. בדמן של נשים שצרכו את המיץ במשך שלושה חודשים נמצאו רמות נמוכות יותר של נוגדנים, שתוקפים את המערכת החיסונית וגורמים נזק למפרקים. בנוסף, נשים אלה דיווחו על פחות כאב.

עוד בנושא:
לא רק לפיפי: היתרונות הבריאותיים של החמוציות מתגלים
מחקר גילה: אלה המאכלים שיעזרו לגוף שלכם להילחם בדלקות
האם מזג אוויר קר באמת עושה כאבי מפרקים ועצמות?

חמוציות מיובשות. ShutterStock
נוגדי החמצון שבהן עשויים למנוע דלקתיות בגופנו. חמוציות מיובשות/ShutterStock

חוקרים מאוניברסיטת לונדרינה בברזיל גייסו 41 נשים שסובלות מדלקת מפרקים שגרונית, אשר משפיעה בעיקר על הידיים, הרגליים ופרקי הידיים. במשך 90 ימים 23 נשים הקפידו לשתות חצי ליטר של מיץ חמוציות בכל יום, בעוד 18 נשים לא שינו את הרגליהן.

בתום התקופה, דגימות דם שנלקחו מהנשים מדדו את רמות האנטי-CCP, מדד שמסייע באבחון מצב דלקת פרקים שגרונית. משתתפות המחקר ענו בנוסף גם על שאלון רפואי. תוצאות הבדיקות הראו ששתיית מיץ חמוציות הקלה על הסימפטומים שמאפיינים את הדלקת. כמו כן, נמצאו רמות נמוכות יותר של נוגדי CCP, שיכולים להצביע על ההתקדמות המחלה והנשים דיווחו על הקלה בכאבי המפרקים מהן סבלו.

הסיבה להקלה בכאב אולי נטועה בהימצאותו של פיטוכימיקל בשם קוורצטין (Quercetin) שעשוי למנוע דלקתיות בגוף בכמויות גדולות במיץ חמוציות. נוגדי החמצון אלה יכולים למנוע חלק מהתגובה החיסונית שגורמת לכאב ונוקשות אצל אנשים עם דלקת מפרקים שגרונית.

עוד באותו נושא

איך גרמו לנו להאמין שחמוציות מונעות דלקות בשתן?

לכתבה המלאה
מפרק הירך. ShutterStock
האם נמצא פתרון טבעי למחלה שתוקפת בעיקר נשים?/ShutterStock

החוקרים הברזילאיים שערכו את המחקר שמחו על ההשפעה החיובית של המיץ אך טענו שיש צורך במחקרים גדולים וארוכים יותר לבחון את האפקט ולהבהיר את המנגנונים המעורבים. גם חולים במחלה לא מיהרו להתלהב מהתוצאות. "אין כל עדות לכך שתרופות אלטרנטיביות או משלימות יכולות לשלוט בדלקת מפרקים שגרונית", אמרה מנכ"ל האגודה הבריטית לחקר דלקת מפרקים שגרונית אליסה בוסוורת', "ללא טיפול תרופתי נכון נגרם נזק בלתי הפיך למפרקים ואין כרגע ראיות על תחליף ראוי במקומן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully