וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי להרוויח את היתרונות של הדיאטה הזו בכלל לא צריך לרזות

עודכן לאחרונה: 14.3.2022 / 13:44

המטבח הנורדי מתקשר אצלנו למסעדות מישלן, ביסים של מאכלים מוחמצים או אסתטיקה מופלאה. אבל לתזונה הנורדית יש גם יתרונות בריאותיים מאוד חשובים - גם אם לא יורדים גרם

כולם כבר מכירים את הדיאטה הים תיכונית, אבל האם שמעתם על הדיאטה הנורדית? צוות חוקרים מצא שהדיאטה הזו יכולה להוריד את רמות הסוכר והכולסטרול בדם, בין אם האדם יורד במשקל או לא. הדיאטה הנורדית, שנוצרה בשנת 2004, מורכבת ממזונות שמקורם במדינות נורדיות, כמו שיפון דגנים מלאים, שיבולת שועל, דגים, פירות יער נורדיים, ירקות שורש ושמן לפתית (קנולה)

הדיאטה הנורדית לא רק טובה לסביבה, שכן היא תומכת במזונות המיוצרים באופן מקומי ובר קיימא, אלא גם בריאה במיוחד. תצפיות קודמות מצאו שלמי שמקפיד על המלצות הדיאטה הזו, יש סיכון נמוך יותר למחלות לב וכלי דם ולסוכרת מסוג 2, ציינו חוקרים במאמרם שפורסם ב-Clinical Nutrition.

עד כה היתרונות של הדיאטה הנורדית נקשרו במידה רבה להשפעותיה החיוביות לאחר ירידה במשקל, אבל במחקר החדש, החוקרים מצאו כי היתרונות של הדיאטה עשויים להתרחש גם ללא הירידה במשקל.

סלמון. ShutterStock
שומנים בריאים. דג סלמון/ShutterStock

לצורך המחקר, הומלץ ל-200 משתתפים הסובלים מעודף משקל עם מאפיינים של תסמונת מטבולית לעקוב אחר התזונה הנורדית הבריאה (HND) או התזונה הרגילה שלהם (דיאטת בקרה) במשך 18 עד 24 שבועות תוך שמירה על יציבות משקלם. לאחר מכן בדקו החוקרים את דגימות הדם והשתן של המשתתפים.

עוד בוואלה!

זו הסיבה שאתם רואים אנשים צועדים עם מקלות ברחוב

לכתבה המלאה

"הקבוצה שהייתה בדיאטה הנורדית במשך שישה חודשים הפכה לבריאה יותר באופן משמעותי, עם רמות כולסטרול נמוכות יותר, רמות כלליות נמוכות יותר של שומן רווי ובלתי רווי בדם, וויסות טוב יותר של גלוקוז, בהשוואה לקבוצת הביקורת", אמרו מחברי המחקר מאוניברסיטת קופנהגן. "שמרנו על יציבות המשקל של הקבוצה בדיאטה הנורדית, כלומר ביקשנו מהם לאכול יותר אם הם ירדו במשקל. גם ללא ירידה במשקל, יכולנו לראות שיפור בבריאותם", הוסיפו.

ייתכן ש"הרכב השומנים הייחודי" בתזונה הנורדית עשוי לעמוד מאחורי היתרונות הבריאותיים. באופן כללי, הרכב השומן בתזונה הנורדית מגיע ממזונות כמו זרעי פשתן ודגים. הרכב השומן הזה עשיר באומגה 3 ואומגה 6 שומנים בלתי רוויים, ציינו החוקרים. עם זאת, עדיין לא ברור כיצד בדיוק השינוי בהרכב השומן משפר את רמות הסוכר והכולסטרול בדם.

חשוב לציין כי חוקרים אינם מבטלים את החשיבות של ירידה במשקל במקרה של משקל עודף. "מחקר זה פשוט מראה שלא רק ירידה במשקל היא שמובילה ליתרונות של הדיאטה הזו, וגם ההרכב הייחודי של השומנים משחק תפקיד חשוב", ציינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully