וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאי שיניים מאשרים: טריק פשוט להלבנת שיניים מ-3 מרכיבים ביתיים

10.12.2023 / 13:31

משתמש טיקטוק חלק טיפ להלבנת שיניים מ-3 מרכיבים ביתיים, ובעוד שטיפים דומים נדחו בעבר על ידי רופאים - זה קיבל אישור ואף המלצה מרופאי שיניים (למרות שיש כאלה שדווקא מזהירים ממנה)

שיטה טבעית להשלבנת שיניים/@creative_explained

עם הקפה, המיצים והיינות שאנו צורכים על בסיס יומי זה לא פלא שהשיניים שלנו מאבדות את הלובן שלהן. יוצר התוכן ארמן אדמג'אן העונה לשם המשתמש @creative_explained חשף בבפני 6.3 מיליון העוקבים שלו בטיקטוק שיטה זולה ומפתיעה להלבנת שיניים - והיא זוכה לפרגון לא רק מהצופים אלא אפילו גם מרופאי שיניים שמסכימים שהיא באמת עובדת.

בסרטון הוא פשוט מרסק יחד קיווי, אבקת סודה לשתייה ומלפפון - ומסביר שיש לצחצח שיניים עם התערובת הזו פעמיים בשבוע. לדבריו, אתם אמורים לראות די מהר את אפקט ההלבנה אם תתמידו. "קיווי עמוס בסידן ומלפפונים מעלימים כל חיידק רע, מה שיעניק לכם שיניים לבנות יותר", הוא אומר בסרטון.

אם אתם תוהים לגבי כמויות - הוא השתמש בשתי פרוסות של מלפפון, שתי פרוסות קיווי וקורט אבקת סודה לשתייה.

הטריק שלו להלבנת שיניים הביתית די יוצא דופן, כי הוא בין המקרים היחידים שרופאי שיניים מאשרים שזה באמת עובד.

ככה הוא עושה את זה

רופא השיניים ד"ר ג'וזף פילד הסביר שההשיטה הזו אכן יעילה ושגם אם צבע השיניים לא ישתנה לחלוטין - בהחלט תראו הבדל. "השילוב של קיווי, מלפפון וסודה לשתייה עושה עבודה טובה בהסרת הכתמים מהשיניים ומעניק להן מראה לבן יותר", אמר פילד ל-Bustle. הסיבה לכך היא שסודה לשתייה, השוחקת קלות את שכבת האמייל של השן, מתאחדת עם חומצות הפרי בקיווי ובמלפפון והן פועלות יחד כדי לסייע בהסרת הכתמים שעל פני השטח.

עוד בנושא
מצחצחים שיניים בצורה הזו? אתם ככל הנראה טועים

זו הסיבה שאתם חייבים להחליף מברשת שיניים אחרי כל צינון

"עם התזונה שלנו וצריכת יינות, קפה ומיצים, השיניים שלנו עלולות לשנות את צבען במהירות", אמר רופא השיניים. עם זאת, הוא מזהיר שאין לצחצח שיניים בתערובת הזו מדי יום. "אתם צריכים להיזהר שלא להשתמש בה לעתים קרובות מדי מכיוון שהיא עלולה לגרום לשחיקת יתר של אמייל השן שלכם", הוא הזהיר והוסיף: "יש למרוח אותה פעם ביום עד 10 ימים רצופים. לאחר מכן, השתמשו בה יום עד יומיים בחודש לצורך תחזוקה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אבל - אולי זה בכלל מסוכן?

בשיחה עם הסאן הבריטי האורתודנט ד"ר חאלד קאסם אמר שהרעיון מאחורי התערובת נובע מכך שהקיווי עמוס בסידן שעוזר לנטרל חומצות ולהגביר את בריאות אמייל השן. הוא מיהר לצנן את ההתלהבות מהשיטה ואמר: "אמנם אומרים שמלפפונים מרעננים את הנשימה וזה אולי נראה יעיל לכמה שעות, אבל זה רק פתרון זמני להסרת כתמים שטחיים. שימוש במרכיבים האלה לא יסיר כתמים עמוקים שהם אלה שגורמים לשיניים להצהיב. למעשה, שימוש בשילוב הזה בקביעות עשוי להזיק יותר מלהביא תועלת, מכיוון שימוש יתר במשחות ביתיות יכול לפגוע באמייל השן - דבר שלא ניתן לתקן."

בדיוק כמו בכל היבט אחר של בריאות, ד"ר קאסם אמר שאסור לקבל ייעוץ שיניים מאף אחד ברשת חברתית שאינו מוסמך לספק זאת.

רופא שיניים נוסף, ד"ר עזאד איירומלו, מנתח פה מומחה, הזהיר שאנשים המשתמשים בשיטה הזו עשויים לחשוב שהשיניים שלהם לבנות - אבל זה רק בגלל שכל דבר שמסיר פלאק הופך את שכבת האמייל לנקייה יותר. "אפילו על ידי צחצוח נוכל לקבל את התחושה הזו על ידי בדיקת לשון פשוטה שעוברת על משטחי השיניים. כל מוצר שהוא שוחק או כימי, כמו חומצה, יסיר את שכבת הפלאק. זה לא באנת מלבין את השיניים אבל כן מנקה אותן. אנחנו ממליצים על שימוש במברשת שיניים ומשחת שיניים שיוצרו עם הכמות הנכונה של כימיקלים ופלואור כדי לאזן כל חולשה שנגרמת מהם לשיניים", הוא אמר והוסיף שהלבנה דורשת חומר כימי חזק יותר מאשר תערובת של קיוי ומלפפון וניתן באמת להשיג אותה רק על פני פרק זמן ארוך יותר, לפחות שעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully