וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסון קורונה מפחית את הסיכון לסבול מקוביד ארוך

עודכן לאחרונה: 17.2.2022 / 9:15

אנחנו כבר יודעים שחיסון לקורונה מפחית את הסיכון לחלות במחלה - כן, גם באומיקרון, אבל כעת אסופת מחקרים מראה כי הוא גם יעיל במניעת תופעות הלוואי המאוחרות והמטרידות של המחלה

בווידאו: פרויקטור הקורונה מתייחס להדבקה בזן הקורונה החדש/צילום: לע"מ

אחרי שווריאנט האומיקרון נכנס לחיינו נדמה שיותר אנשים מפחדים כיום דווקא מתופעות הלוואי ארוכות הטווח של הקורונה - מה שמכונה לונג קוביד - מאשר מהקורונה עצמה. אז איך נמנעים מהתופעה שגורמת לעייפות, דיכאון, כאבי שרירים, בעיות זיכרון ועוד? מתחסנים.

בדיקה של סוכנות הבריאות הבריטית שבחנה את העדויות הזמינות עד כה מ-15 מחקרים ברחבי העולם מצאה כי אנשים מחוסנים לקורונה נוטים פחות לפתח קוביד ארוך.

על פי שני המחקרים שמדדו תסמינים ארוכים בודדים של קורונה, למחוסנים במלואם היה סיכוי נמוך יותר מאנשים לא מחוסנים לפתח תסמינים לטווח בינוני או ארוך כמו עייפות, כאבי ראש, חולשה בזרועות וברגליים, כאבי שרירים מתמשכים, נשירת שיער, סחרחורת, קוצר נשימה, אובדן ריח או צלקות בריאות.

"ישנן גם עדויות לכך שלאנשים לא מחוסנים עם קוביד ארוך שחוסנו לאחר מכן, הפחיתו בממוצע תסמיני קוביד ארוכים, או פחות תסמיני קוביד ארוכים מאלה שנותרו לא מחוסנים", נכתב בסקירה.

אדם מקבל מנה רביעית של חיסון  נגד קורונה בסנטיאגו, צ'ילה, 10 בינואר 2022. רויטרס
עוד סיבה להתחסן. גבר מתחסן/רויטרס

אז מה כולל הלונג קוביד? המחקר הבינלאומי הגדול ביותר אי פעם בקרב אנשים עם פוסט קורונה שנערך לפני חצי שנה באנגליה זיהה יותר מ-200 תסמינים: מערפול מוחי והזיות ועד לרעד וטינטון. התסמינים האלה משתרעים על פני 10 ממערכות האיברים בגוף, ושליש מהתופעות ממשיכות להשפיע על חולים לפחות שישה חודשים אחרי ההחלמה.

ד"ר מרי רמזי, ראש תחום החיסונים ברשות האמונה על בריאות הציבור בבריטניה (UKHSA), אמרה לאתר BBC כי "מחקרים אלה מוסיפים ליתרונות הפוטנציאליים של קבלת חיסון קורונה מלא. חיסון הוא הדרך הטובה ביותר להגן על עצמך מפני תסמינים חמורים כאשר אתה נדבק ועשוי גם לעזור להפחית את ההשפעה לטווח ארוך יותר".

היא הוסיפה כי "עבור רוב האנשים, הסימפטומים של קוביד ארוך הם קצרי מועד וחולפים עם הזמן. אבל עבור חלקם, התסמינים יכולים להיות חמורים יותר ולשבש את חיי היומיום שלהם. אם אתה חווה תסמינים חריגים, במיוחד במשך יותר מארבעה שבועות לאחר ההדבקה , כדאי לשקול לפנות לרופא המשפחה שלך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully