וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלי שיעזור לכן למצוא גניקולוג שתרגישו בטוחות אצלו

עודכן לאחרונה: 17.2.2022 / 12:07

גל הפרסומים האחרון אודות רופאי נשים שהטרידו מטופלות לא באמת הפתיע אף אחת, והתיישב די בקלות על החשש שהרבה נשים מרגישות בסיטואציה הלא נעימה הזו. כעת פלטפורמה חדשה שמבוססת על המלצות של נשים אמיתיות מציעה פתרון

בחודשים האחרונים נחשפו לא מעט מקרי הטרדה מינית מצד גניקולוגים, שגרמו לנשים רבות לחשוש מהמפגש הזה, שהוא גם ככה לא פשוט. כדי להתמודד עם החשש הזה, נשים רבות מבקשות לקבל המלצה על רופאים בקבוצות סגורות בנושאי בריאות האישה, אך לא תמיד התשובות שם מספיקות, הן בכמות והן ברמת הפירוט.

כדי שנשים ירגישו בטוחות בבדיקה גניקולוגית, חייבים להתקיים כמה תנאים בסיסיים, אבל למרבה הצער זה לא תמיד המצב. באתר "קרן בריאה" מסבירים כי "בדיקה גינקולוגית היא סיטואציה מורכבת עבור נשים רבות, ויכולה לעורר תחושות כמו מבוכה קשה, כאב פיזי, מתח וחרדה. במקרים מסוימים הבדיקה אף עשויה לשחזר טראומות קודמות. למרות זאת, עד דו"ח הבדיקה הגינקולוגית של קרן בריאה, לא היה בישראל פרוטוקול או מדיניות רשמית המנחה כיצד צריכה להתנהל בדיקה כזו".

אישה ממתינה לבדיקה גניקולוגית. ShutterStock
"יטואציה מורכבת עבור נשים רבות". אישה ממתינה לבדיקת גניקולוג/ShutterStock

בקרן בריאה הגישו המלצות לשינוי הפרוטוקול של בדיקה גניקולוגית, ואף שזה צעד חשוב בכיוון הנכון - בשטח עדיין לא רואים בכל מקום את הצורך האמיתי של הנבדקות. כעת, כלי חדש מבקש לתת מענה לבעיה הזו.

עוד בוואלה!

מה לא נורמלי (ומה כן) בביקור אצל גניקולוג

לכתבה המלאה

מחפשות מרחב בטוח

באתר אינפומד של קבוצת נובולוג השיקו השבוע פרויקט מיוחד שמרכז המלצות על רופאי נשים. באתר יצרו שאלון קצר המבוסס על חמישה פרמטרים שבאמצעותו יכולות נשים לדווח על חוויית הפגישה עם רופא/ה בצורה אובייקטיבית ככל הניתן. רופא/ה שכל הפרמטרים הללו התקיימו במרפאתו, נכנס אוטומטית למאגר המומלצים של אינפומד, שזוכה לחשיפה ולקידום באמצעי המדיה השונים.

באינפומד מקווים כי אינדקס "המרחב הבטוח" יאפשר להנגיש את המידע החיוני לכל אישה בישראל ויסייע בהעלאת מודעות לקיום של מרחב בטוח בחדר הרופא.ה.

לכניסה לפלטפורמה "מרחב בטוח" להמלצות על רופאי נשים

הפלטפורמה מרחב בטוח אתר אינפומד. אינפומד, אתר רשמי
ככה זה נראה./אתר רשמי, אינפומד

"בחודשים האחרונים נחשפנו למקרים מצערים של הטרדות ופגיעות מיניות במטופלות על ידי גניקולוגים. חשיפה זו הציפה תחושות קשות אצל מטופלות, שהתווספו לרגשות אי הנוחות והחשש שעולים פעמים רבות ממילא לפני ביצוע בדיקות או טיפולים אינטימיים מסוג זה", הסבירה מיכל רביב קדושים, מנכ"לית חטיבת הדיגיטל בקבוצת נובולוג, "מתוך ההכרה שקומץ רופאים אינו מעיד על הכלל, מצאנו את הדרך להנגיש רשימת רופאים/ות שנשים ממליצות עליהם/ן".

"מאגר הרופאים/ות שיצרנו מתבסס על המלצות של נשים בישראל ועל דיווח חוויית הטיפול עם הגניקולוג/ית" היא הוסיפה, "כדי לשמור בצורה הוגנת על שני הצדדים, הן על המטופלת והן על הרופא/ה, ההתמקדות בדיווח של מטופלות אינה על החוויה הסובייקטיבית שלהן, אלא על חוויה אובייקטיבית ככל הניתן".

"המטרה שלנו בסופו של דבר היא להעניק מרחב בטוח לנשים. בזכות רופאים ורופאות אנחנו זוכות לחיים בריאים יותר ולכן ההערכה אליהם היא עצומה. עם זאת, לא פחות חשובה היא הבריאות הנפשית שלנו, ואנחנו מקוות שביחד נצליח להפחית ככל הניתן את כמות ההטרדות בחדר הרופא/ה ונהנה ממרחב רפואי בטוח", אמרה לסיכום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully