וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה נשים מקבלות טיפול רפואי פחות טוב?

8.3.2019 / 6:51

ביום האישה 2019 נשים בישראל חוגגות שכר נמוך יותר מגברים, ייצוג לא מספק בכנסת, וגם - מערכת בריאות שלא באמת רואה אותן. הנה כל מה שאתן חייבות לדעת על רפואה מגדרית

גבר ואישה. ShutterStock
למה רוב המחקרים הרפואיים נעשים רק על גברים? דמויות של אישה וגבר/ShutterStock

היום (שישי) מציינים בכל העולם את יום האישה הבינלאומי. בשנים קודמות בחרנו לציין את היום הזה על ידי הצגת הישגים מרשימים של נשים חזקות בתחום הבריאות. אבל מכיוון שב-2019 אנחנו לא באמת צריכים תזכורת לזה שנשים יכולות לעשות הכל (הכל!), החלטנו השנה להתייחס לסוגיה פחות חגיגית ומרימה, אך מאוד חשובה - האפליה המובנית במערכת הבריאות כלפי נשים.

זה אולי יישמע מעט מוזר, אך מערכות בריאות בכל העולם מתוכננות עבור גברים ויעילות יותר עבורם. כך לדוגמה, רוב המחקרים הרפואיים נעשים רק על גברים, ונשים מקבלות תרופות שכלל לא נבדקו על נשים. ולא מדובר כאן בסוגיה עקרונית בלבד, אלא בכזו שעלולה לעלות בחיי אדם.

עוד בנושא:
למה נשים עדיין מתות יותר מהתקפי לב?
לא רק השכר: ההבדל האמיתי בין רופאים גברים לרופאות נשים
מי יותר לוקח ללב - גברים או נשים?

עד לפני כמה שנים ההטיה הזו כלל לא הייתה מדוברת, אך בשנת 2000 הוקם מכון מחקר לרפואה מגדרית, מה שפרץ את הדרך להשוואות שיטתיות בין נשים לגברים בתחומי הרפואה והבריאות. בדקנו עם רופא הבית של וואלה! בריאות, ד"ר עידן גורן, מה אנחנו יודעים היום על ההבדלים בין המינים בתחום הבריאות, ואיך זה בא לידי ביטוי בחיי היומיום שלנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully