וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מאמינים בחיסונים? מחקר מצא לכמה זמן הבוסטר מגן עליכם

עודכן לאחרונה: 15.2.2022 / 12:34

חיסון הבוסטר הרביעי אומנם כבר החל די מזמן בארץ, אבל בעולם עוד נותנים את החיסון השלישי. כעת יש מידע מהימן באשר ליעילות שלו. אז לכמה זמן מחזיק הבוסטר השלישי?

בווידאו: טרודו תוקף את מחאת נהגי המשאיות בגבולות קנדה/צילום: רויטרס

הבוסטר השלישי נראה אולי עבור רבים בישראל כמשהו מאוד רחוק אבל ברחבי העולם מבצע החיסון השלישי בעיצומו. על פי שני מחקרים שפורסמו השבוע על ידי המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) בנושא, הבוסטר השלישי של חברת פייזר ומודרנה בטוחים והם מציעים רמות גבוהות של הגנה מפני מחלת קורונה חמורה. הבעיה - ההגנה דועכת עם הזמן. אבל כמה זמן?

עדויות להגנה הדועכת של הבוסטרים והחיסונים ככלל "מחזקות את החשיבות לשקול מחדש מינונים אחרים כדי לשמור או לשפר את ההגנה מפני אשפוזים הקשורים ל-Covid-19 וביקורים במחלקות חירום", אומר אחד המחקרים. מחקר אחר מצא כי הבוסטרים מספקים את ההגנה הטובה ביותר גם נגד וריאנט האומיקרון.

המחקר הראשון שפורסם בדוח התחלואה והתמותה השבועי של ה-CDC, בדק את יעילות החיסון במניעת אשפוזים של חולי קורונה במחלקה לרפואה דחופה וביקורים במיון בקרב מבוגרים בארצות הברית שחוסנו בשתי מנות או שקיבלו מנה שלישית של חיסון הבוסטר. הנתונים כללו 241,204 ביקורי מיון או טיפול דחוף ו-93,408 אשפוזים ב-10 מדינות בין ה-26 באוגוסט ל-22 בינואר.

חיסון קורונה שלישי לבני 40 ומעלה 20 באוגוסט 2021. יותם רונן
עד כמה הוא יעיל? גבר מקבל חיסון בוסטר שלישי/יותם רונן

הנתונים הראו כי יעילות החיסון במניעת ביקורים במיון ואשפוזים הייתה גבוהה יותר לאחר המנה השלישית מאשר לאחר המנה השנייה אך דעכה עם הזמן. עם וריאנט האומיקרון הדומיננטי בכל העולם, יעילות החיסון עמדה על 87 אחוזים כשמדובר על מניעת הגעה למחלקת מיון של הקורונה או ביקורים דחופים ו-91 אחוזים במניעת אשפוזים בחודשיים שלאחר מנה שלישית. זה ירד ל-66 אחוזים ו-78 אחוזים, בהתאמה, בחודש הרביעי, כך עולה מהנתונים.

לאחר שתי מנות חיסון בלבד, כאשר וריאנט האומיקרון כבר היה הזן הנפוץ באוכלוסייה, יעילות החיסון נגד אשפוזים ירדה מ-71 אחוזים בחודשיים שלאחר החיסון ל-54 אחוזים בחמישה חודשים, כך מצא המחקר.

בקרב מקבלי הבוסטר השלישי במהלך התקופה שווריאנט הדלתא היה דומיננטי, יעילות החיסון נגד אשפוזים הקשורים ל-Covid-19 ירדה מ-96 אחוזים חודשיים לאחר החיסון ל-76 אחוזים לפחות 4 חודשים לאחר מכן. בסך הכל, "ממצאים אלה מדגישים את החשיבות של קבלת מנה שלישית של חיסון כדי למנוע הגעה לחדר מיון ואשפוזי קורונה בקרב מבוגרים", כתבו החוקרים.

המחקר השני של ה-CDC ניתח נתוני בטיחות על חיסוני הבוסטר שדווחו למערכת הדיווח על אירועי חיסון של הממשל הפדרלי בין ספטמבר 2021 לפברואר 2022 בקרב 721,562 מבוגרים שקיבלו חיסון שלישי. המחקר מצא כי מינוני הדחף של חיסוני הקורונה נותרים בטוחים, ואלו שקיבלו את אותו סוג חיסון בכל החיסונים שלהם נטו לסבול מפחות תופעות לוואי לאחר מנת הבוסטר מאשר לאחר המנה השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully