וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעל גיל 40? זה מה ש-10 דקות של ספורט יעשו לבריאות שלכם

עודכן לאחרונה: 6.2.2022 / 7:09

אחרי שארגון הבריאות העולמי הזהיר כי רמות הפעילות הגופנית ירדו במהלך הקורונה, חוקרים בדקו מה המשמעות של עשר דקות נוספות של פעילות גופנית ביום, והתוצאות, איך לומר, משתקפות בהצלת חיים של הרבה מאוד אנשים

מאמן הכושר אור גרמן מציג אימון קצר לבטן שטוחה/צילום: אור גרמן

אנחנו יודעים שפעילות גופנית חשובה לבריאות שלנו, אבל השאלה כמה ספורט בדיוק אנחנו אמורים לעשות - היא עדיין שאלה בוערת. מחקר שפורסם בכתב העת JAMA Internal Medicine ועקב אחר רמות הפעילות - ושיעורי התמותה - של כמעט 5,000 אנשים בין הגילאים 40 ו-85 הראה שאם אנשים מעל גיל 40 יעשו 10 דקות נוספות של פעילות גופנית מדי יום, יותר מ-110 אלף מקרי מוות מוקדמים יכולים להימנע בארה"ב מדי שנה.

בעוד שמחקרים רבים אחרים אישרו את היתרונות של פעילות גופנית, החוקרים במחקר הנוכחי אומרים שבמקרה זה הם השתמשו במדידות שהתבססו על מד תאוצה שנרשמו במחקר של אלפי אנשים בין 2003 ל-2006, ולאחר מכן בחנו את שיעורי התמותה של המשתתפים עד 2015. מחקרים קודמים הסתמכו על נתונים מדיווחים עצמיים ולא בחנו רמות פעילות גופנית של מתחת ל-30 דקות ביום, אומרים החוקרים.

אישה רצה או צועדת. ShutterStock
עדיף קצת מבכלל לא. אישה צועדת/ShutterStock

"אנחנו יודעים שפעילות גופנית טובה עבורנו. מחקר זה מספק ראיות נוספות ליתרונות ברמת האוכלוסיה: אם כל המבוגרים בארה"ב (מעל גיל 40) היו מתעמלים רק קצת יותר מדי יום, מספר רב של מקרי מוות היו יכולים להמנע מדי שנה", אמר פדרו סן-מוריס, החוקר הראשי ואפידמיולוג במכון הלאומי לסרטן, ל-CNN.

"דיווחנו בעבר שאפילו מעט פעילות גופנית יכולה לגרום ליתרונות בריאותיים", אמר סן-מוריס, "המחקר הזה לא מתמקד ביתרונות עבור יחידים, אלא ברמת האוכלוסייה (מתוך הכרה כי הגברת הפעילות עשויה שלא להיות אפשרית עבור כולם). אנחנו יכולים להפוך את האומה שלנו לבריאה יותר על ידי עידוד כולם להוסיף 10 דקות נוספות של פעילות או יותר בכל יום".

10 דקות של פעילות מתונה עד נמרצת (מומלץ כמובן לעשות יותר) המומלצות על ידי חוקרים יכולות לכלול יוגה, ריקוד או הליכה בחוץ או על הליכון. "פעילות גופנית לא חייבת להיות מפרכת כדי להיות אפקטיבית, ולחיזוק השגרה במעט יכולה להיות השפעות עצומות", אמרו המומחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully