וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגידול שהתגלה במוחו של האיש הזה התברר כמשהו דוחה ואחר לגמרי

עודכן לאחרונה: 3.2.2022 / 8:45

אחרי שהעריכו כי הגבר הזה סובל מגידול במוח, הרופאים גילו שמדובר בכלל בעובש. אחרי 10 ניתוחי ראש ועוד שלל בדיקות קשות, העובש עדיין שם, אבל יש גם חדשות טובות

חמישה דברים שאולי לא ידעתם על המוח/מערכת "אסור לפספס"

רק בביופסיה השלישית הצליחו הרופאים לזהות את מחלת המוח המסתורית שפקדה את טייסון בוטנוס. למרבה המזל התברר שזה לא היה גידול במוח כפי שחשבו, אבל הממצאים היו דוחים ביותר - זה היה עובש.

לבוטנוס, קפטן ספינה מרוד איילנד בשנות ה-30 המוקדמות לחייו, שהיה אדם בריא בכל קנה מידה, צמח עובש שחור על מוחו. ליתר דיוק, לבוטנוס הייתה פטרייה טרופית נדירה הידועה בשם Cladophialophora bantiana. נדירה עד כדי כך שרק כ-120 מקרים תועדו מאז התגלתה ב-1911, ו-70 אחוזים מהם היו קטלניים.

בשלוש השנים מאז האבחון שלו, בוטנוס נלחם בזיהום הפטרייתי הזה עם "עשרה ניתוחי מוח, חמישה ניקורים מותניים ושני סטים של צינורות דמויי סייבורג שהושתלו כדי לחבר את המוח שלי לבטן שלי", כך סיפר לאתר BuzzFeed. הוא גם עבר שבץ, מה שאילץ אותו ללמוד ללכת ולדבר שוב.

הניחוש הטוב ביותר של הרופאים היה שבוטנוס חטף את הזיהום במהלך חופשה בקוסטה ריקה ב-2018 עם בת זוגו ליזה, לאחר שכנראה גירד קשות את המרפק שלו שנפצע בנפילה מאופניו על כביש חצץ. התסמינים הראשונים - כאבי ראש מתישים ושיתוק פנים - החלו חודשים לאחר מכן כשכבר היה בבית.

ניתוח להסרת העובש נשלל כיוון שהרופאים חשבו שהוא מסוכן מדי, לכן הוא טופל באמצעות תרופות אנטי פטרייתיות וסטרואידים. אבל לאחרונה נודע לרופאיו כי התרופות האנטי-פטרייתיות לא חדרו את מחסום הדם-מוח ולכן לא היו יעילות. כעת הוא מקבל טיפול חדש, והחדשות הטובות הן שאם הזיהום הזה היה קטלני, כנראה שבוטנוס כבר לא היה איתנו ועצם זה שהוא לא מת עד עכשיו, משפרת את סיכויי ההישרדות שלו. "אמנם אין לי ציפיות 'להתרפא' בקרוב, אבל אני מצפה לחיות זמן רב", אמר בוטנוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully