וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתי הקורונה תיגמר? יש לנו תשובה, אבל אתם לא תאהבו אותה

עודכן לאחרונה: 26.1.2022 / 12:20

יש מי שאומר שהקורונה תיגמר ממש אחרי שוך וריאנט האומיקרון ואילו אחרים אומרים שנת 2025. בינינו, אף אחד לא ממש יודע, אבל לאיש שיודע אולי הכי טוב מכולם יש תחזית קודרת

בווידאו: הולנד מקלה את הגבלות הקורונה למרות התחלואה/צילום: רויטרס

אל תהרגו את השליח, אבל אם להאמין להצהרה האחרונה של ראש ארגון הבריאות העולמי - מגיפת הקורונה רחוקה מלהסתיים. טדרוס אדהנום ג'ברייסוס, מנכ"ל הארגון, אמר שבמקום להניח שמשבר הבריאות העולמי מגיע לסיומו, על המדינות להישאר ערניות ולהתמקד באתגרים שעלולים לצוץ בהמשך.

מאז שמומחים גילו שווריאנט האומיקרון גורם למחלה קלה יותר מזן הדלתא, אנשים רבים החלו להניח שהגרסה החדשה יכולה לבשר על סופה של המגיפה, או לפחות על סוף השלב האקוטי של משבר הבריאות. רבים שיערו שהעלייה במספר המקרים כתוצאה מהאומיקרון עשויה לאותת על נקודת מפנה או אפילו על סיום המגיפה.

עם זאת, ג'ברייסוס ביטל את ההנחות האלה השבוע כשדיבר בישיבת דירקטוריון ארגון הבריאות העולמי על מה שהוא באמת חושב שקורה. לדבריו, הבעיה של העולם עם SARS-CoV-2 רחוקה מלהסתיים מכיוון שעוד וריאנטים עלולים לצוץ בהמשך. "זה מסוכן להניח שהאומיקרון יהיה הגרסה האחרונה ושאנחנו במערכה אחרונה", אמר, "להיפך, בעולם מתקיימים התנאים אידיאליים להיווצרות גרסאות נוספות".

בדיקת אנטיגן, אשקלון, 25 בינואר 2021. שי מכלוף
מתי זה יגמר? מתחם בדיקות קורונה/שי מכלוף

המגיפה נמשכת כבר כמעט שנתיים, וג'ברייסוס מאמין שהיא יכולה להימשך עוד שנה או שנתיים. לפיכך, הוא הפציר בכולם להתאחד ולהתקדם בזהירות תוך כדי מאבק בנגיף הקורונה. "מגיפת ה-COVID-19 נכנסת כעת לשנתה השלישית ואנחנו בצומת קריטי. עלינו לעבוד יחד כדי להביא את השלב האקוטי של המגיפה הזו לקיצו. אנחנו לא יכולים לתת לזה להמשיך ולהימשך, להתרוצץ בין פאניקה להזנחה", אמר.

מה קורה עכשיו?

לאחר שנתיים, מגיפת הקורונה הרגה כמעט 5.7 מיליון אנשים והדביקה יותר מ-400 מיליון. בהתבסס על הנתונים העדכניים ביותר, אומיקרון גרם לעלייה נוספת במספר המקרים העולמיים. אבל ההשפעה הפחות קטלנית של אומיקרון ושכיחות החיסונים עלולות לגרום ליותר אנשים להיות שאננים ולחשוב שהמחלה אינה מסוכנת כמו קודם.

למרות שאומיקרון גורם לתסמינים פחות חמורים מאשר גרסאות אחרות, מומחים חוששים שהוא מפעיל עומס גדול על מערכות הבריאות. נכון לעכשיו, מספר חולי הקורונה בארה"ב טיפס לשיא נוסף, וגם פה בישראל צופים שיא בחולים הקשים בימים הקרובים.

"אומיקרון עשוי להיות פחות חמור - בממוצע, כמובן - אבל הנרטיב שמדובר במחלה קלה מטעה, פוגע בתגובה הכוללת ועולה בחיי אדם נוספים", אמר ג'ברייסוס. "אל תטעו, אומיקרון גורם לאשפוזים ולמקרי מוות, ואפילו המקרים הפחות חמורים מציפים את מערכות הבריאות. הנגיף מסתובב בצורה אינטנסיבית מדי ורבים עדיין פגיעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully