וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחיץ: הגורם השכיח שמעלה את הסיכון להידבק בקורונה

עודכן לאחרונה: 16.1.2022 / 10:06

אין מי שלא חווה סטרס בשנתיים האחרונות של מגיפת הקורונה. עכשיו מסתבר שהלחץ לא רק פוגע בנו נפשית, אלא גם מעלה את הסיכון שלנו לחלות בקורונה. למה זה קורה?

בווידאו: פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא בדתרוך לתקשורת/צילום: לע"מ

אין מה לומר, השנתיים האחרונות כללו המון רגשות, בהן פחד, חוסר ודאות וכמובן הרבה מאוד לחץ. אם כל זה לא היה מספיק, כעת מחקר חדש מראה שאנשים שמרגישים רמות גבוהות של לחץ נוטים יותר להידבק בנגיף הקורונה. מדענים מאוניברסיטת נוטינגהאם באנגליה אומרים שאנשים שחשו לחוצים, חרדים או מדוכאים בתחילת המגיפה בשנת 2020 היו בסיכון גבוה יותר להידבק בקורונה במהלך אותה שנה.

המחקר שלהם מצא כי מצוקה פסיכולוגית גדולה יותר במהלך הימים הראשונים של המגיפה הגדילה משמעותית את הסיכויים להידבק בהמשך. לאנשים אלו היו גם מספר רב יותר של תסמינים, וגם תסמינים חמורים יותר.

זה לא סוד שסטרס יכול להחליש את המערכת החיסונית, ולמעשה לחץ הפך כבר מזמן לאחד הגורמים שהכי פוגעים בבריאות הפיזית והנפשית שלנו. תוסיפו לזה חודשים ארוכים של בידוד חברתי, ילדים קטנים בבית, חוסר ודאות, מצוקה כלכלית ופחד אמיתי - וקיבלתם גרף סטרס בעליה.

אישה יושבת מול מסך מחשב וסובלת מכאבי צוואר. ShutterStock
יותר מדי סטרס מכל מיני מקומות. אישה מעסה את העורף/ShutterStock

כדי לקבל מושג טוב יותר עד כמה מתח עודף מגביר את הפגיעות לקורונה, החוקרים הרכיבו מחקר תצפיתי שכלל קרוב ל-1,100 אנשים. כל נבדק מילא סקר בריאות באפריל 2020 ודיווח על הידבקות או תסמינים של COVID-19 עד דצמבר 2020. לאחר מכן, הצוות ניתח את הנתונים, תוך התחשבות בגורמים דמוגרפיים ותעסוקתיים שונים. בסופו של דבר, זיהומים ותסמינים של קורונה היו תכופים יותר בקרב אנשים שחוו מצוקה פסיכולוגית מוגברת באפריל 2020.

"הנתונים שלנו מראים שמתח מוגבר, חרדה ודיכאון הם לא רק השלכות של חיים עם המגיפה, אלא עשויים להיות גם גורמים המגבירים את הסיכון שלנו לחלות בקורונה", אומרת מובילת המחקר פרופסור קאוויטה ודהרה מבית הספר לרפואה של נוטינגהם, "נדרשת כעת עבודה נוספת כדי לקבוע האם וכיצד מדיניות בריאות הציבור צריכה להשתנות כדי להתאים לעובדה שנראה שהאנשים שנמצאים במצוקה הגדולה ביותר בקהילות שלנו נמצאים גם בסיכון הגדול ביותר להידבק בקורונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully