וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מעט אנשים מתים אחרי שעשו סקס. למה זה קורה?

עודכן לאחרונה: 14.2.2022 / 13:27

ברוב המקרים אנשים שעברו אירוע לבבי חוששים לחזור לעשות סקס מהחשש שהפעילות המינית תעמיס על הלב שלהם ותסכן אותם. אבל מחקר חדש מראה שהחשש שלהם אולי מוצדק, אבל הם לא היחידים בסיכון

היום מציינים בעולם את ולנטיינ'ס דיי, הלא הוא יום האהבה, אז באופן טבעי הכנו כתבה על סקס. אלא שלצערנו, לא יצא לנו כל כך רומנטי. ליחסי מין יש השפעות פיזיות ופסיכולוגיות מועילות ומעולות, כולל הפחתת לחץ דם גבוה, שיפור המערכת החיסונית, סיוע לשינה טובה יותר וכמובן הפחתת לחץ. הרבה מזה מתרחש בעקבות שיחרור של הורמון האוקסיטוצין, הקרוי הורמון האהבה.

אבל לסקס יכול להיות גם צד פחות נעים: אנשים מתים לפעמים במהלך או זמן קצר לאחר סקס. השכיחות היא, למרבה המזל, נמוכה ביותר ומהווה 0.6 אחוזים מכלל מקרי המוות הפתאומי. יש הרבה סיבות למה זה קורה לאנשים. ברוב המקרים, מוות שכזה נגרם על ידי עומס פיזי שנגרם על ידי הפעילות המינית, או שימוש בתרופות מרשם מסויימות, וכן, גם משימוש בסמים לא חוקיים כמו קוקאין.

הסיכון למוות לבבי פתאומי גבוה יותר ככל שאנשים מתבגרים, אולם לאחרונה, חוקרים מסנט ג'ורג', אוניברסיטת לונדון, גילו שתופעה זו אינה מוגבלת רק לגברים בגיל העמידה. המחקר, שפורסם ב-JAMA Cardiology, חקר מוות לבבי פתאומי ב-6,847 מקרים שהופנו למרכז לפתולוגיה לבבית בסנט ג'ורג' בין ינואר 1994 לאוגוסט 2020.

מתוכם, 17 (0.2 אחוזים) התרחשו במהלך או תוך שעה אחת מפעילות מינית. גיל המוות הממוצע (הממוצע) היה 38, ו-35 אחוזים מהמקרים התרחשו בנשים, נתון גבוה יותר מאשר במחקרים קודמים.

זוג מקיים יחסי מין במיטה. ShutterStock
35 אחוזים ממקרי המוות לאחר סקס היו של נשים. זוג במיטה/ShutterStock

מקרי מוות אלו בדרך כלל לא נגרמו מהתקפי לב, כפי שניתן לראות אצל גברים מבוגרים. במחצית מהמקרים (53 אחוזים), נמצא שהלב תקין מבחינה מבנית והפרעת קצב פתאומית הייתה סיבת המוות.

דיסקציה של האאורטה הייתה הסיבה השנייה בגודלה (12 אחוזים). מדובר על מצב מסכן חיים בו יש קרע בשכבה הפנימית ביותר של דופן אבי העורקים. המקרים הנותרים נבעו מחריגות אנטומיות כגון קרדיומיופתיה (מחלה של שריר הלב שמקשה על הלב לשאוב דם לשאר הגוף), או מקבוצה נדירה של מצבים גנטיים.

עוד בוואלה!

ככה רווק בן 51 כמעט מת בגלל אוננות יתר

לכתבה המלאה

מבוגרים צעירים יותר שאובחנו עם מצבים אלה צריכים לפנות לייעוץ מהקרדיולוג שלהם לגבי הסיכון הכרוך בפעילות מינית. עם זאת, השכיחות הנמוכה של מוות במחקרים אלה מעידה על הסיכון נמוך מאוד - אפילו אצל אנשים עם מחלות לב קיימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully