וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדהים: עובר מאובן בן 35 שנים התגלה בגופה של בת 73

עודכן לאחרונה: 28.12.2021 / 13:02

העובר שהתגלה במקרה בבטנה של האישה לא התפתח כראוי, ונותר במשקל של כשני קילוגרמים ובגיל שבעה חודשים, והכל מבלי שהאימא ידעה. שנים אחרי הוא התגלה לגמרי במקרה. הנה כל הפרטים

סיפור לא פחות ממדהים מגיע מאלג'יריה, שם אישה בת 73 גילתה לגמרי במקרה כי היא נושאת בגופה עובר מאובן. המצב הנדיר הזה התרחש בבטנה במשך עשרות שנים מבלי שהיא בכלל שמה לב.

האישה, ששמה לא פורסם, נשאה את העובר שהיה במשקל של קצת מעל שני קילוגרמים ובגיל שבעה חודשים, במשך 35 שנים, במהלכן היא נהנתה מאיכות חיים טובה ובריאותה לא נפגעה מנוכחות העובר בתוך הגוף שלה, כך מדווחת רשת אל ערביה. האישה עברה בעבר טיפול רפואי אך הרופאים לא גילו את העובר המאובן.

לתופעה הזו יש שם - ליתפודיון (Lithopedion - מונח תיאורי שנגזר מהיוונית lithos, שפירושה אבן, ו-payion, ילד) והיא נוצרת כאשר היריון מתקיים בבטן ולא ברחם. כאשר ההיריון בסופו של דבר נכשל, בדרך כלל בגלל שאין לעובר מספיק אספקת דם, אין דרך לגוף "להיפטר" מהעובר. כתוצאה מכך הגוף מעביר את העובר תהליך הסתיידות והופך אותו ל'אבן' באמצעות אותו תהליך חיסוני המגן מכל חפץ זר המתגלה בגוף האדם.

ד"ר קים גרקסי, מהמרכז הרפואי של בית החולים האוניברסיטאי בקליבלנד, אמרה כי ההסתיידות של הרקמה מגינה על האם מפני זיהום, אבל זה גם אומר שתינוק המאובן יכול להישאר בבטן ללא זיהוי במשך עשרות שנים.

עוד בוואלה!

לידה נדירה בישראל: תינוקת נולדה עם עובר בבטנה

לכתבה המלאה

לפי מאמר משנת 1996 בכתב העת של האגודה המלכותית לרפואה, רק 290 מקרים של ליתופדיון תועדו אי פעם בספרות רפואית. המוקדם ביותר הוא של אישה צרפתייה בת 68, מאדאם קולומב צ'טרי שמה. לאחר נתיחת גופה לאחר מותה בשנת 1582, נמצאה שהיא נושאת תינוק אבן מפותח בחלל הבטן שלה. צ'טרי, שבטנה הייתה "נפוחה, קשה וכואבת לאורך כל חייה", נשאה את ילד האבן שלה במשך 28 שנים.

עוד בשנת 2013, אישה קולומביאנית מבוגרת הייתה המומה כאשר פנתה לרופא בגלל כאבי אגן ונאמר לה שהכאב נגרם על ידי 'תינוק אבן' בן 40. בשנת 2009 הואנג יג'ון, בת 92 מסין, עברה הסרה של תינוק אבן שנשאה יותר מחצי מאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully