וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטריק הוויראלי שמרפא נדודי שינה בצעד אחד קר ופשוט - מגובה מדעית

1.1.2022 / 23:40

משתמשת טיקטוק טוענת שבעזרת טריק פשוט תוכלו להיפטר מנדודי השינה שלכם ולהירדם תוך 15 דקות בלבד. על אף שרבים פקפקו בשיטה שלה, מתברר שהמדע מגבה אותה לגמרי

השיטה להפיטר מנדודי שינה - קרח/@heyfrankiesimmons

גם לכם לוקח לפעמים שעה שלמה להירדם? או שאתם מתעוררים באמצע הלילה ולא מצליחים לחזור לישון? משתמשת הטיקטוק פרנקי סימונס שסבלה עד לפני כמה שנים מנדודי שינה קשים, טוענת שמצאה פתרון פלא פשוט למדי שמסייע לה להירדם תוך 15 דקות בלבד. "לפני כמה שניםהייתי מתעוררת בקביעות בארבע לפנות בוקר עם חרדה", אומרת סימונס בסרטון טיקטוק, "הייתי צריכה לחלץ את עצמי מהמיטה ולעשות עבודת נשימה וייצוב אנרגיות, לשתות תה ולהעביר נצח בניסיון להרגיע את עצמי ולחזור לישון".

בניגוד לשיטות אחרות שרצות להן ברחבי הרשת, השיטה שלה למעשה מגובה על ידי המדע. אז מה הפתרון לנדודי השינה? פרנקי טוענת שהיא מניחה על החזה שלה שקית קרח לפני השינה ונרדמת במהירות. שקית הקרח מקררת את העצב התועה (ואגוס) שתפקידו לספק הולכה של מערכת העצבים הפאראסימפתטית כמעט לכל האיבריים הפנימיים בצוואר, בבית החזה ובבטן. היא מסבירה בסרטון: "העצב התועה הוא אחד העצבים הארוכים ביותר בגוף שלנו והוא שולט בחלק גדול ממערכת העצבים הפאראסימפתטית, שהיא מערכת העצבים השולטת בתחושת ההרגעה". היא הוסיפה: "פשוט הניחו שקית קרח במרכז החזה שלכם. עטפו אותו במגבת, שכבו לפחות 15 דקות או יותר אם צריך. זה ישנה את חייכם".

כמו כן, ניתן להגיע לתוצאה דומה ע"י מקלחת קרה כקרח, אבל זה לא פתרון אידיאלי לפני השינה - ולכן שקית הקרח (או אפונה קפואה) עדיפה יותר.

צפו בהסבר המלא:

פרנקי זכתה לשבחים על שיתוף השיטה שלה. אחד מהצופים כתב לה: "התחלתי לעשות את זה במיטה לפני שנרדמתי וסוף סוף הצלחתי לישון טוב בלילה". אחר הוסיף: "ב-35 שנותיי לא ניסיתי את זה. תודה רבה לך. הצלת לי את החיים". צופה אחרת כתבה: "ראיתי את הסרטון הזה לפני כמה שבועות וניסיתי להשתמש בשקית קרח כשלא הצלחתי להירדם. זה עזר לי כל כך! תודה!!!".

אחרים הציעו דרכים שונות להתאים את הטריק לשגרת השינה שלהם, כשצופה אחד כתב: "אתם גם יכולים לקחת קוביית קרח בודדת ולהניח אותה על הנקודות האלה מאחורי האוזן. זה עובד אותו דבר, אבל לא מצריך כל כך הרבה קרח. אפילו עובד יותר מהר".

אחרים סיפרו בתגובות שהם משתמשים בטריק הזה גם כדי להרגיע את עצמם במהלך היום. אחת כתבה: "גיליתי ששטיפה של פרקי הידיים שלי מתחת למים קרים עוזרת כשאני בלחץ. דרך מצוינת להירגע אם את נמצאת במקום ציבורי".

אישה צעירה לא מצליחה לישון בגלל לחץ. Rido, ShutterStock
שקית קרח על החזה מסייעת בהירדמות/ShutterStock, Rido

מחקר מ-2018 מצא שוויסות טמפרטורה וקירור המופעלים על העצב התועה עוזרים לגוף להירגע - ובכך מסייעים גם בתהליך השינה. מדענית המוח אן-סופי פלורי אישרה בראיון למגזין Stylist שקירור העצב התועה אכן עוזר לגוף להירגע. היא אמרה: "חשיפה לקור, כמו קירור החזה או הפנים בקרח או מקלחת קרה, תפעיל את הנוירונים הכולינרגיים של העצב התועה ותשחרר את המוליך העצבי אצטיל-כולין שמורה לריאות צעירות לנשום ולגוף להירגע".

אנחנו יודעים שהבית שלכם ודאי קפוא עכשיו ושזה בהחלט טריק יעיל יותר לקיץ, אך לאלו מכם המתקשים להירדם באופן קבוע - אנחנו בטוחים שהקור הנוסף לא יהווה שיקול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully