וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומת האישה שלא ישנה 40 שנה הדהימה את הרופאים

18.9.2021 / 23:22

לי זאנינג טוענת שמגיל חמש היא לא ישנה וגם בעלה מאשר שמאז שהם התחתנו הוא לא רואה אותה עוצמת עיניים. רופאים רבים לא הצליחו לאבחן את הבעיה שלה - אולם לאחר שחיברו אותה למוניטור נראה שהצליחו להבין מה קורה במוח שלה

מדוע נשים זקוקות ליותר שעות שינה מגברים?/מערכת "סיפור בדקה"

רבנו מתקשים לתפקד עם פחות ממינימום שש שעות שינה בלילה, אבל מסתבר שלא כולם כאלה. גם הוותיקים שברופאים לא נתקלו במקרה כזה: לי זאנינג, אישה שמתגוררת בחנאן, פרובינציה במזרח סין, טוענת שהיא לא עצמה עין ולא ישנה כבר 40 שנה - מאז שהייתה בת 5. התקשורת הסינית דיווחה על המקרה הביזארי של לי, שהפכה לסלבריטי בכפר שלה בגלל מצבה המוזר.

אמנם קצת קשה להאמין לסיפור שלה, אבל בעלה והשכנים טוענים שזה נכון. לטענתם לפני כמה שנים, במטרה "לתפוס אותה ישנה" השכנים שלה שהו אצלה בבית כל הלילה ושיחקו איתה בקלפים. אחרי שעות ארוכות של משחק, אחד המשתתפים חזר לביתו כדי לישון, בעוד שהיתר פשוט נרדמו על השולחן - בעוד שלי נותרה ערה. גם בעלה טוען שמאז שהם התחתנו היא ערה בלילות ומבצעת כל מיני מטלות בשעות הקטנות של הלילה. הבעל סבר שמדובר בנדודי שינה וניסה לעזור לה בעזרת כדורי שינה, אבל שום דבר לא השתנה.

לי זאנינג. צילום מסך, bastillepost,
לא ישנה 40 שנה? לי זאנינג/צילום מסך, bastillepost

ב"באסטלי פוסט" דווח שלי פנתה כמובן כדי לקבל עזרה רפואית, אבל גם אנשי המקצוע לא הצליחו לאבחן את הבעיה שלה. לא מזמן היא הגיעה לבדיקה במרכז לחקר שינה בבייג'ינג, שם יתכן שנחשף הפיתרון לתעלומה סביב מצבה. צוות רופאים במקום הגיע למסקנה שלי אכן ישנה, אך לא באותו אופן כמו רוב האנשים.

על פי נתונים שנאספו במהלך ניטור גלי המוח שלה במשך 48 שעות הראו שלי אמנם לא עוצמת את עיניה יותר מעשר דקות ביום, אבל היא כן ישנה שינה קלה ומתונה כמו אנשים רגילים - רק לא בזמן שהיא שוכבת במיטה בעיניים עצומות, אלא תוך כדי שיחה עם בעלה. הרופאים תיארו את התופעה הזו כ"שינה ערה", מצב הדומה להליכה מתוך שינה, כשחלק מעצביה ואיבריה של לי עדיין פעילים במהלך השינה.

הרופאים אמרו שלי למעשה הונתה על ידי המוח שלה - כשהיא נחה, חלק מגופה כבר נכנס למצב שינה, אך היא לא הייתה צריכה לסגור את עיניה כדי לעשות זאת. לדוגמה, כשדיברה עם בעלה לעיתים עיניה הפכו חלולות ואישונייה איטיים - מה שהעיד שהיא נחה במהלך אותם רגעים.

בגלל הדרך הבלתי רגילה של הגוף והמוח שלה לנוח, לי עדיין ממשיכה להאמין שלא ישנה זה 40 שנה ומכיוון שהיא לא מעבירה יותר מעשר דקות בעיניים עצומות כל יום, טכנית היא צודקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully