וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיפשתי מסגרת לנועה שלי": מרכז החוגים המרגש לילדים על הספקטרום

עודכן לאחרונה: 21.12.2021 / 13:11

כשנועה אובחנה על הרצף האוטיסטי אמה חיפשה חוגים או מסגרות שיאפשרו לבתה, וגם לה, תעסוקה ותמיכה. כשהיא גילתה שאין - היא הקימה אחד כזה בעצמה. הנה כל הפרטים

"‎בתי הצעירה נועה בת ה-5 אובחנה על הרצף האוטיסטי כשהייתה בת שנתיים.‎ באותו היום נפל עליי עולמי, והרגשתי שהכל מתפרק ומתנפץ לאלפי רסיסים. ‎ההלם היה גדול וקשה אבל מהר מאוד הבנתי שאני הולכת להתמודד עם המצב הקשה הזה, ושאלחם למען התקדמות הילדה שלי, לא משנה מה", כך מספרת לי קולמן, אמא לארבעה ומייסדת "מרכז נועה" בתל אביב.

קולמן מספרת כי במשך שבועות "הייתי הולכת איתה לגינת השעשועים, ולילדה שלי לא היה עם מי לשחק או אפשרות ליצור איזו שהיא תקשורת מינימלית (שזה הקושי העיקרי של אוטיזם). ‎אז חיפשתי חוגים בקבוצות קטנות ומותאמות - ולא מצאתי. ‎חוגים לילדים 'רגילים' יש בשפע, אבל לא לנועה שלי".

לי ונועה קולמן. יפעת פאר,
‎"חוגים לילדים 'רגילים' יש בשפע, אבל לא לנועה שלי". לי ונועה/יפעת פאר

זה היה הרגע שבו קולמן החליטה שעליה לשנות את מציאות הזו, "‎ובנשימה אחת החלטתי בו ברגע להקים מרכז חוגים מותאם ונגיש, עם חוגים וטיפולים בקבוצות קטנות לנועה שלי ולילדים אחרים במצבה". קולמן מוסיפה כי "מהניסיון הרב שלי כבר ידעתי שהילדים מרגישים הכי בנוח במקומות המוכרים להם, שאליהם הם מגיעים לאורך זמן, ושהכי נכון יהיה ליצור מקום אחד קבוע שבו יהיו חוגים בקבוצות קבועות, קטנות ומוכרות עם מגוונים רחב של תחומים וכל זאת מותאם אישית".

עוד בוואלה!

יש לכם ילד עם ליקוי התפתחותי? אלה הזכויות שמגיעות לכם

לכתבה המלאה

"מרכז נועה" לחוגים והעשרה לילדים על הרצף האוטיסטי נפתח בחודש שעבר ברמת החיל בתל אביב ומציע:

‎חוגי מיומניות חברתיות (מועבר על ידי מטפלת רגשית, מנתחת התנהגות ומורה לאומנות)
חוגי משחק ויצירה בתקשורת
כלבנות טיפולית
חוג מוסיקה
‎ספורט טיפולי
קפאורה
תנועה ומחול
בנוסף יש במרכז חדר פיזיותרפיה עם מזרנים, קיר טיפוס, נדנדה, טרמפולינה, סולם שוודי וציוד.

"כל החוגים שלנו מותאמים לילדים מיוחדים בקבוצות קטנות עם אנשי מקצוע מהחינוך המיוחד. ויש לנו גם טיפולי פארא רפואי", מוסיפה קולמן, "החזון שלי שזה יהיה מרכז בית שירכז בתוכו את הפנאי והטיפולים עבור הילד והמשפחה, שכל אחד שיגיע אלי למרכז ירגיש בבית ובנוח". קולמן מדגישה כי המרכז פונה לכל הגילאים ולכל התפקודים.

הרישום לחוגים, שכאמור פתוח לכולם, נעשה בתיאום מראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully