וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר משני אחוזים מהמבוגרים בארה"ב הם אוטיסטים

מחקר ראשון מסוגו בארה"ב ביצע אומדן של מספרם של המבוגרים עם אוטיזם שחיים כיום בארה"ב, ומעריך כי אחד מכל 45 מבוגרים בארה"ב נמצא על הספקטרום. בתרגום למספרים מדובר על 5.4 מיליון בני אדם

אילוסטרציה. ShutterStock
יותר מחמישה מיליון אוטיסטים מעל גיל 18 חיים בארה"ב, רבים מהם לא מאובחנים/ShutterStock

מחקר ראשון בארה"ב על אוטיזם במבוגרים מעריך כי 2.2 אחוזים מהאוכלוסייה האמריקנית הבוגרת נמצאים על הספקטרום האוטיסטי. מדובר על 5.4 מיליון בני אדם בני 18 או יותר ועל יחס של אחד מכל 45 בני אדם. כך עולה מנתונים שפורסמו השבוע על ידי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC).

"זהו המחקר הראשון של ה-CDC שמספק אומדן של מספרם של הבוגרים בארה"ב שיש להם הפרעות על הספקטרום האוטיסטי, והוא בא לכסות על פערי המידע שנוצרו אודות בוגרים אוטיסטים בארה"ב, משום שנכון להיום אין שום מערכת מעקב שאוספת את הנתונים הללו" - נכתב בהודעה של המרכז הלאומי למומים מולדים והפרעות התפתחותיות, שפועל תחת ה-CDC. "הנתונים הללו חשובים משום שאוטיזם הוא מצב שמלווה אנשים לאורך כל החיים, ואוטיסטים בוגרים רבים זקוקים לשירותים תומכים גם בבגרותם".

"עד היום, לא נערך מחקר אמפירי על השכיחות של אוטיזם בקרב האוכלוסייה הבוגרת בארה"ב, אולי משום שאין גישה לאבחון של מבוגרים עם הפרעות על הספקטרום שהיא קונצנזוס", כתבה פטרישיה דיאץ מה-CDC בדו"ח, שפורסם בכתב העת Journal of Autism and Developmental Disorders.

צעיר עם אוטיזם רוכב על אופניים עם אביו באוהיו. ShutterStock
"אין לנו מבחנים פסיכומטריים מאומתים שיכולים לאבחן אוטיזם אצל בוגרים". צעיר עם אוטיזם רוכב על אופניים עם אביו באוהיו, ארה"ב/ShutterStock

"אין לנו מבחנים פסיכומטריים מאומתים שיכולים לאבחן אוטיזם אצל בוגרים, וזה יוצר חוסר בהירות כאשר מחקרים מסויימים נעזרים בשיטות אבחון שנוצרו עבור ילדים. נוסף על כך, מחקר כזה צריך לכלול שיטות שונות על מנת להגיע לאוכלוסיית האוטיסטים, שחלקם חיים באופן עצמאי וחלקם במוסדות", כתבו החוקרים.

ה-CDC מקיים סקרים תקופתיים קבועים שמעריכים את שיעור האוטיזם בקרב ילדים בארה"ב, המתבססים על דו"חות רפואיים ומידע שנמסר מהורים וממוסדות חינוך. הסקר העדכני ביותר נערך בשנת 2016 ומצא שעד גיל 8 מאובחנים עם אוטיזם 1.85 אחוזים מהילדים, מדובר באחד מכל 54 ילדים בני שמונה שמאובחן עם הפרעה על הספקטרום האוטיסטי.

אילוסטרציה. ShutterStock
שיטות האבחון המקובלות מותאמות לילדים, לא למבוגרים. אוטיזם/ShutterStock

כדי לבצע את הסקר בקרב האוכלוסייה הבוגרת, חוקרי ה-CDC השתמשו באומדנים של שכיחות האוטיזם בילדים והשליכו אותם על האוכלוסייה הבוגרת, תוך התייחסות גם לנתוני התמותה שהתקבלו מרשויות המדינה. כיוון שמדובר באומדן, ייתכן שהנתון האמיתי של אוטיזם בקרב האוכלוסייה הבוגרת גבוה או נמוך מ-2.2 אחוזים, סייגו החוקרים.

"ממצאי המחקר הזה יכולים לעזור למדינות להעריך את הצורך באבחונים ומתן שירותים שמוכוונים למבוגרים עם אוטיזם בארה"ב, שמעולם לא אובחנו בצורה רשמית", נמסר בהודעת ה-CDC.

  • עוד באותו נושא:
  • אוטיזם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully