וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחקר הזה מצא מה מצחיק תינוקות, ובאיזה גיל

עודכן לאחרונה: 22.12.2021 / 11:54

תינוק חדש גורר הרבה מאוד התלהבות וגם רצון להצחיק ולשעשע אותו כדי שיחייך. מחקר חדש מגלה באיזה גיל תינוקות מפתחים הומור ומה הכי מצחיק אותם

הנה חומר למחשבה בפעם הבאה שאתם מנסים להצחיק תינוק וזה לא עושה עליו רושם: מחקר חדש מצא שתינוקות אינם מפתחים חוש הומור עד שהם בני חודש בערך. על פי מחקר עולמי של כ-700 ילדים, שפורסם בכתב העת Behavior Research Methods, הזמן המוקדם ביותר שבו תינוקות יכולים להעריך הומור הוא בגיל ארבעה שבועות, בעוד שכמחצית מהתינוקות מתחילים לצחוק רק בגיל חודשיים.

המחקר, שנערך על ידי צוות מאוניברסיטת בריסטול, מצא שתינוקות יכולים להעריך צורות שונות של הומור פיזי, חזותי ושמיעתי באמצעות משחק, עם פעילויות כמו הצצה ("קוקו"), דגדוג, ​​שימוש בחפצים, עשיית פרצופים מצחיקים ודיבור בקולות מוזרים.

המחקר מצא גם שתינוקות מתחת לגיל שנה נהנו להבחין בתגובה של אנשים אחרים, כמו לראות מישהו שחש פחד. החוקרים בדקו גם את מה שמצחיק ילדים בני שנתיים ושלוש, וראו שהקטגוריה הראשונה הייתה של "הומור שטויות", כמו "איך כלב נובח ? מו". עוד נמצא כי ילדים בני שלוש נהנו ממשחקי מילים, טריקים וכן, גם ממילים גסות.

תינוק צוחק. ShutterStock
מה מצחיק? תינוק צוחק/ShutterStock

החוקרים זיהו שסוציאליזציה היא המפתח לילדים לפיתוח חוש הומור, והם ציינו כי היא יכולה לעזור גם לשפר את המיומנויות הקוגניטיביות האחרות שלהם, כמו דימיון. ד"ר אלנה הויקה, החוקרת הראשית אמרה כי "התוצאות שלנו מדגישות שההומור הוא תהליך מורכב שמתפתח בארבע השנים הראשונות של החיים".

עוד בוואלה!

למה תינוקות צוחקים כמו שימפנזים?

לכתבה המלאה

לדבריה, "בהתחשב באוניברסליות וחשיבותו בכל כך הרבה היבטים של חייהם של ילדים ומבוגרים, חשוב שנפתח כלים כדי לקבוע כיצד הומור מתפתח לראשונה כדי שנוכל להבין יותר לא רק את הופעת ההומור עצמו, אלא כיצד הומור עשוי לעזור לילדים מבחינה קוגניטיבית, חברתית ומבחינת בריאות נפשית".

עוד היא הוסיפה כי "סקר ההומור המוקדם מתייחס לפער חשוב מתי מתפתחים סוגים שונים של הומור. יש לו פוטנציאל, עם יותר מחקרים, לשמש ככלי אבחוני בהתפתחות מוקדמת במונחים של הבדלים התפתחותיים, ולעזור ליידע את המחנכים בגיל הרך ולהתאים את תוכנית הלימודים בגילאי 0-5".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully