וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד שלכם ליצן הכיתה? יכול להיות שהוא גם הכי חכם

עודכן לאחרונה: 8.10.2021 / 7:52

הומור הוא דבר מאוד חשוב בחיים, אבל מתברר שהוא יכול גם להעיד על אינטליגנציה. מחקר מטורקיה מצא כי דווקא ליצני הכיתה - שלא מקבלים הרבה עידוד - הם גם החכמים ביותר

ליצני כיתה מקבלים פעמים רבות יחס מזלזל מהמורים, ואפילו מההורים, אבל מחקר חדש מגלה שאולי הם דווקא הילדים החכמים ביותר בחדר.

מדענים בדקו את הקשר בין הומור ואינטליגנציה בעזרת 217 ילדים בטורקיה, בעלי מנת משכל שונה, שנתבקשו לכתוב בדיחות עבור חוברת קומיקס, שלאחר מכן נבחנה על ידי פאנל של מדענים וקריקטוריסטים. בתום הניסוי, המומחים גילו שהילדים האינטליגנטיים ביותר היו אלה שהצליחו בניסוי.

חוקרים מאמינים שלאנשים אינטליגנטים יש יכולת גבוהה יותר של הומור מכיוון שהם מבינים כיצד לערער את הציפיות של אנשים. העורך הראשי פרופסור אוגור סאק אמר שהורים ומורים צריכים להכיר בכך שיכולתו של ילד להצחיק יכולה להיות גם סימן ליכולת האינטלקטואלית שלו.

המחקר נערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת אנאדולו בטורקיה, שבדקו את יכולות ההומור של 112 בנים ו-105 בנות בגילאי 10 עד 12. לפני הכנת הקומיקס הילדים עברו מבחן IQ שנועד למדוד את האינטליגנציה שלהם. מתוך 217 הילדים, 8 אחוזים היו מתחת ל-IQ הממוצע, 59 אחוזים היו ממוצעים, 15 אחוזים היו מעל הממוצע ו-17 אחוזים סווגו כ"אינטליגנטים ביותר".

ילד מצחיק. ShutterStock
האם הומור מעיד על חוכמה? ילד עשה פרצוף/ShutterStock

לאחר מכן קיבלו כל אחד מהילדים 10 עמודי קומיקס כדי להוסיף בועות דיבור למחשבותיהם וקולותיהם של הדמויות, במטרה לבדוק את רמת ההומור שלהם. חלק מהקומיקס מולא בחלקו וחלקים אחרים נותרו ריקים ונועדו עבור הילדים. כל קומיקס "ציון הומור" על ידי שבעה שופטים, שהיו שני אקדמאים המתמחים במדעי ההומור, וחמישה קריקטוריסטים. כל אחד מ-10 עמודי הקומיקס של הילדים זכה לציון ששיקף את ההומור והרלוונטיות שלו בסולם אחד עד חמש לכל קטגוריה.

הילדים שסווגו כאינטליגנטים ביותר השיגו ציון ממוצע של 92 מתוך 100, לעומת הציון הממוצע של 78 במחקר כולו. ילדים המסווגים כבעלי מנת משכל נמוכה מהממוצע קיבלו בממוצע רק 54 במבחן ההומור.

עוד בוואלה!

מחקרים ישראלים מוכיחים: ההומור טוב לבריאות

לכתבה המלאה

פרופסור סאק אמר שהתוצאות הסופיות הוכיחו שככל שהילד חכם יותר, כך הבדיחות שלו טובות יותר. "הורים ומורים צריכים להיות מודעים לכך שאם ילדיהם או תלמידיהם משתמשים בהומור באיכות טובה, סביר מאוד שיש להם אינטליגנציה יוצאת דופן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully