וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר ישראלי מציע תקווה חדשה לחולי סרטן הערמונית

עודכן לאחרונה: 13.12.2021 / 12:16

סרטן ערמונית הוא הגידול השכיח ביותר אצל גברים, ובשליש מהמקרים המחלה תחזור גם לאחר טיפול. כעת מחקר ישראלי מצא תרופה שמורידה משמעותית את הסיכון לחזרת המחלה

כמעט כל גבר מעל גיל 40 סובל מהגדלה שפירה של הערמונית, שבאה לידי ביטוי בקושי במתן שתן או בעלייה בתדירות מתן השתן - בעיקר בשעות הלילה. רוב הגברים מתעלמים מהתסמינים האלה (אף שיש איך לטפל בהם), וזו עלולה להיות בעיה - שכן בחלק מהמקרים אותם תסמינים בדיוק יכולים להיות סימן לסרטן בערמונית.

סרטן הערמונית הוא הסרטן השכיח ביותר בקרב גברים בישראל, מדי שנה מתגלים בישראל כ-2,500 מקרים חדשים של סרטן זה, בדרך כלל בקרב גברים בגילאי 50 ומעלה. במרבית המקרים, שיעורי ההישרדות מהמחלה גבוהים - מעל ל-90 אחוזים - הרבה בזכות גילוי מוקדם. עם זאת, ישנם מקרים בהם הגידול אגרסיבי יותר, ובמקרים אלו שיעורי התמותה גבוהים. וכמו בכל מחלת סרטן כמעט, תמיד יש את הסכנה שהמחלה תחזור גם לאחר הריפוי.

אצל שליש מהחולים המחלה חוזרת

כעת, מחקר ישראלי חדש, בהובלת ד"ר דניאל קייזמן, מנהל היחידה לגידולי דרכי השתן במערך האונקולוגי באיכילוב, מראה תוצאות מבטיחות בטיפול בחולי סרטן הערמונית במקרה של חזרת מחלה ללא גרורות.

"סרטן ערמונית הוא הגידול השכיח בגברים בעולם המערבי, כאשר בשליש מהחולים תראה חזרה של המחלה לאחר טיפול ראשוני בניתוח או קרינה", מסביר ד"ר קייזמן, "כאשר חזרת מחלה מתבטאת בעליית הסמן PSA ללא גרורות - אין כיום טיפול מוכח".

סרטן הערמונית, אילוסטרציה. ShutterStock
עד כה לא היה טיפול למחלה חוזרת לא גרורתית. אילוסטרציה של סרטן ערמונית/ShutterStock

המחקר החדש שפרסם הראה תוצאות מבטיחות לטיפול בפקטסול - חומר טבעי המעכב את החלבון גלקטין 3, המעורב בתהליך הגידולי ובחזרת סרטן הערמונית. "בהשוואה למהלך המחלה ללא טיפול שבו רוב המטופלים (כ-80 אחוזים) מראים החמרה במדדי המחלה תוך חצי שנה, במחקר שפורסם, הוכח כי הטיפול בפקטסול הביא להתייצבות מחלה ב-78 אחוזים, כלומר - רק 22% הראו התקדמות של המחלה".

תוצאות המחקר פורסמו בכתב העת היוקרתי NUTRIENTS, ובקרוב מתוכנן להתחיל מחקר גדול יותר פאזה 3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully