וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא גינס: פג נולד במשקל 420 גרם והצליח לשרוד

הוא נולד כתאום בשבוע ה-21 כשהוא שוקל שמינית מתינוק רגיל. התאום שלו מת למרבה הצער, אבל הוא הצליח לשרוד למרות כל הסיכויים. כיום שנים אחרי הוא קיבל את התואר "הפג ששרד את הזמן הארוך ביותר אי פעם". בואו לראות איך הוא נראה כיום

פגים מחזיקים ידיים/יו טיוב

תינוק בן שישה עשר חודשים קבע שיא עולמי חדש כאשר נולד 132 ימים לפני המועד. עכשיו, חזק מתמיד, הוא רשמית הפג הכי קטן ששרד את הזמן הארוך ביותר אי פעם.

פגים מוגדרים כיילודים שנולדו לפני השבוע ה-36 להיריון (היריון סטנדרטי אורך 40 שבועות), בטרם כל המערכות והאיברים החיוניים בגוף התפתחו כראוי. אם תינוק יוולד יום אחד לפני המועד, זו כנראה לא תהיה בעיה גדולה - אבל כשההיריון מסתיים שבועות או אפילו חודשים לפני התאריך, הסיכוי שהכל יסתדר יורד משמעותית. לתינוק שנולד בשבוע 32, למשל, יש סיכוי של עד 95 אחוזים לשרוד. בשבוע 24, כבר מדובר על פחות מ-50 אחוזים.

זו הסיבה שכאשר התאומים קרטיס וקסיה מינס נולדו רק בגיל 21 שבועות ויום אחד, לרופאים לא היו תקוות גדולות. "אנחנו בדרך כלל מייעצים לטיפול בחמלה במצבים של לידות מוקדמות כל כך קיצוניות", הסביר בהצהרה ד"ר בריאן סימס, רופא מטפל באוניברסיטת אלבמה בברמינגהם (UAB) שטיפל בקרטיס ואימו מישל באטלר. "זה מאפשר להורים להחזיק את התינוקות שלהם ולהוקיר את מעט הזמן שיש להם ביחד".

למרבה הצער, התאומה של קרטיס לא שרדה את הלידה המוקדמת: קסייה מתה בהיותה בת יום אחד בלבד. אבל קרטיס שרד - ועכשיו, בגיל שנה וארבעה חודשים, הוא הפך רשמית לשיאן עולמי. "קרטיס, או 'פודי' כפי שגם משפחתו מכנה אותו, חגג את יום הולדתו הראשון ב-5 ביולי 2021", נכתב בהודעה מטעם שיאי גינס. "בשלב זה, הוא נחשב לפג ששרד הזמן הרב ביותר".

כשקרטיס נולד, הוא שקל רק 420 גרם - זה כשמינית ממשקל היילוד הממוצע. הוא נזקק לטיפול מסביב לשעון ביחידה מיוחדת לטיפול נמרץ יילודים שכלל מתן חמצן, מטפלים שיעזרו לו להשתמש בפה וכמובן תרופות.

"הוא בתחילה הגיב לחמצן, קצב הלב שלו עלה, המספרים שלו עלו... הוא רצה לשרוד", אמר ד"ר סימס ל-GWR. "אני עושה את זה כמעט 20 שנה... אבל מעולם לא ראיתי תינוק צעיר כל כך חזק כמוהו. היה משהו מיוחד בקרטיס".

ואכן, עברו 275 ימים - בערך כמו הריון מלא - עד שקרטיס היה מוכן להשתחרר. למרות שהוא עדיין זקוק לצינור האכלה ולתוספת חמצן, הרופאים שלו אומרים שהוא במצב בריאותי תקין.

קרטיס שבר את השיא הקודם של ריצ'רד האצ'ינסון מוויסקונסין, ביום אחד בלבד - עם זאת, זה הבדל גדול. לפני האצ'ינסון, מדווח גינס, השיא הזה לא נשבר במשך 34 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully