וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם לפנים שלנו יש באמת צד טוב יותר? תשובת המומחה תפתיע אתכם

31.10.2021 / 23:40

לאחר שמשתמשת טיקטוק הציגה הבדל ניכר בין הצד הימני לשמאלי של פניה בסרטון שהפך לוויראלי, רופא מוסמך הגיב לה וחשף האם באמת יש לנו צד טוב יותר - ואם כן, כיצד מאבחנים אותו?

רופא מסביר האם יש כזה דבר "הצד הטוב" של הפנים/@rileyballingerr/TikTok / @lifeofadoctor/TikTok

רובנו חיים באמונה שלמה שיש לנו צד טוב וצד רע - לא רק באישיות. כשהמצלמה מכוונת אלינו, נדע מראש איזה צד בפנים שלנו מצטלם יפה יותר ונדאג להסיט את הראש לכיוון הנכון. שנים של התבוננות במראה ובחינה מדוקדקת של תמונות הביאה אותנו למסקנה הזאת. באופן די אבסורדי, אנשים סביבנו גם ככה לא שמים לב מהו הצד הטוב או הפחות טוב של הפנים שלנו, כך שזה בעיקר בראש שלנו. רופא מוסמך שזוכה לאהדה רבה בטיקטוק מסביר שמבחינה מדעית - זה אכן בראש שלנו.

הטירוף החל כשהטיקטורית rileyballingerr הדגימה את ההבדל "הניכר לעין" בין שני צדי הפנים שלה. הסרטון שלה צבר מיליוני צפיות ועודד רבים אחרים להשוות בני צדי הפנים שלהם ולהוכיח את ההבדלים. רופא ממיאמי המכונה בטיקטוק lifeofadoctor, נעזר בסרטון המקורי כדי לענות על השאלה - האם באמת יש לנו צד יפה יותר?

יש הבדל?

התשובה היא כן, בערך. הרופא הסביר כי "הצד הטוב" שלנו הוא בדרך כלל הצד השמאלי של הפרצוף - וזה לאור תופעה הידועה בשם "הטיית הצד השמאלי". הוא הסביר: "הצד הימני של המוח שולט ברגשות ובהבעה, אולם הוא גם שולט בצד השמאלי של הפנים שלכם. לכן הצד השמאלי של הפנים שלכם מסוגל טוב יותר להביע רגשות, מה שאנשים מוצאים יפה יותר מבחינה אסתטית". לצד הסרטון הוא הסביר גם שהתופעה הזו היא הגורם העיקרי לכך שמבחינה היסטורית 60 אחוזים מהפורטרטים מציגים את הצד השמאלי של הפנים.

הנה ההסבר המלא שלו:

@lifeofadoctor

Also why historically 60% of portraits are painted of the left side ##symmetry ##beauty

♬ original sound - NYC.Treyvonnnn?

ודוגמאות נוספות:

@emiserina

Is everyone's face like that or is it just mine ##fyp ##goodside ##foryou

♬ original sound - NYC.Treyvonnnn?

רבים הודו לרופא על פתרון המחלוקת, אם כי מספר משתמשים דחו את התיאוריה שלו בטענה שהם דווקא מעדיפים את הצד הימני שלהם. הרופא לא הציע הסבר לימנים, אך אחד הציע בתגובות שאם יש ספק - פשוט הביטו ישר למצלמה ותסירו כל דאגה שהצד המכוער שלכם יחשף לפלאש של המצלמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully