וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

90 דקות של הפעולה הזו יהפכו אתכם חדים וערניים יותר

עודכן לאחרונה: 24.10.2021 / 8:50

רובנו מחשיבים שנת צהריים כפינוק, אבל האמת היא ששינה קצרה יכולה להטעין את הגוף ואת המוח שלנו במהלך היום. מחקר חדש מצא כי יש לשנ"צ השפעה אדירה גם על היכולות המוטוריות שלנו

שיטות להיפטר מבחילות ונדודי שינה/tiktok.com/@tonyyounmd

זה אומנם פינוק שלא רבים יכולים ליהנות ממנו, אבל שנת צהריים יכולה לעזור לאנשים רבים להיטען מחדש במהלך יום ארוך. כעת, מחקר חדש מוסיף הוכחות כי שנת צהריים או power nap, כפי שהשינה הזו מכונה, אכן עוזרת לגוף ולנפש. חוקרים מאוניברסיטת נורת'ווסטרן אומרים שתנומה של 90 דקות בלבד יכולה לשפר פלאים את המוטוריקה ואת הזיכרון.

צוות החוקרים מצא כי שינה יכולה לשפר את יכולתו של אדם לבצע משימות מוטוריות מאתגרות מכיוון שהיא מסייעת למוח לעבד ולהתמקד במיומנות החדשה. לאחר שינה קצרה, משתתפי המחקר הצליחו לבצע משימות באופן מהיר ויעיל יותר מאשר אלו שלא זכו למנוחה.

במהלך הניסוי ביקשו החוקרים מהמשתתפים לבצע משימה מוטורית מאתגרת עם ובלי שינה. המתנדבים שיחקו משחק מחשב שביקש מהם להזיז סמן באמצעות שרירי זרוע ספציפיים. מחברי המחקר זיווגו כל פקודה של הזזת הסמן לכיוון מסוים עם צליל ייחודי. לאחר האימון הראשוני, המשתתפים שיחקו את המשחק בעיניים עצומות והזיזו את הסמן על סמך הצלילים המתאימים בלבד. כאמור, המשתתפים שישנו במהלך היום 90 דקות הצליחו לבצע את התנועות טוב יותר מאלו שלא עשו זאת.

מתפנקת במיטה. ShutterStock
פינוק או הכרח? אישה שונצת/ShutterStock

צוות החוקרים מאמין שהגישה שלהם יכולה לשפר את טיפולי השיקום לחולי שבץ והפרעות נוירולוגיות אחרות. "ההוכחה שלנו כי הפעלה מחדש של הזיכרון תרמה לביצועים טובים יותר עשויה להיות רלוונטית לשיקום בתחומי הנוירולוגיה כמו גם לתחומים העוסקים בלמידה מוטורית, כגון קינסיולוגיה (חקר הגוף בתנועה) ופיזיולוגיה".

"הממצאים הנוכחיים תומכים במסקנה כי ניתן להפעיל מחדש רכיבים מבוססי ביצוע של מיומנות מוטורית במהלך השינה, וכתוצאה מכך להראות ביצועים משופרים לאחר ההתעוררות", מוסיף הצוות בהצהרה ל- SWNS. "יתר על כן, ממצאים אלה פותחים פתח ליישומים עתידיים שמטרתם להגביר למידת מגוון רחב של מיומנויות מוטוריות והם אף עשויים להיות שימושיים בהקשר קליני להשלמת מאמצי שיקום יומיומיים לחולים המקווים להפחית את הפגיעה המוטורית עקב שבץ או פגיעה נוירולוגית אחרתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully