וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבר מת לאחר ששתה בקבוק קולה גדול תוך 10 דקות

עודכן לאחרונה: 26.9.2021 / 14:45

סיני בן 22 שתה בקבוק קולה שלם במהירות שיא של 10 דקות. כמה דקות לאחר מכן הוא החל לחוש לא טוב, אושפז בבית חולים ולבסוף מצא את מותו שם. הרופאים שלו בטוחים שזה בגלל הקולה, אבל מומחים בתחום טוענים: "זה מאוד מאוד לא סביר"

ערוץ היוטיוב 10 Cokes a Day/ערוץ היוטיוב 10 Cokes a Day

עשר דקות. זה הזמן שלקח לגבר סיני צעיר בן 22 לשתות בקבוק קולה שלם. עשר הדקות האלה הובילו למותו, כך לפי דיווחים. הרופאים שטיפלו בו הצהירו שהעובדה שצרך את המשקה במהירות גדולה כל כך הובילה להצטברות קטלנית של גז בתוך גופו, שמנעה העברה של חמצן לגוף, ובסופו של דבר הרגה אותו. האיש, שלא זוהה, פונה לבית החולים שש שעות לאחר ששתה את המשקה התוסס, והתלונן על כאבי בטן עזים ועל קיבה נפוחה.

לטענת הרופאים, הצעיר שהגיע לבית החולים צ'ויאנג (Chaoyang) בבייג'ינג אמר להם כי שתה במהירות 1.5 ליטר של קולה. השתיה המהירה של המשקה הובילה להצטברות גזים במעיים שלו, שבשל הלחץ דלפו אז לווריד הפורטלי, אחד מכלי הדם העיקריים של הכבד. הדבר גרם לנזק קטלני, על פי רופאים שפירטו את המקרה בכתב העת Hepatology and Gastroenterology.

בדיקות שנערכו לגבר כשהגיע לבית החולים הראו מספר סימנים מדאיגים. האיש, שלא סבל מבעיות בריאות קודמות, סבל מדופק גבוה, לחץ דם נמוך ונשם במהירות. בדיקות CT מצאו שיש לו דלקת מעי נמקית (פנאומטוזיס) - נוכחות לא תקינה של גזים בדופן המעי. הסריקות חשפו גם כי הוא סובל מאסכמיה בכבד - סוג של פגיעה הנגרמת כתוצאה מאספקת חמצן נמוכה לאיברים, שלדעת הרופאים קשורה להימצאות גזים בווריד הפורטלי - וריד שער גדול בחלל הבטן, המוביל דם ממערכת העיכול, מהטחול ומאיברים נוספים בחלל הבטן - ישירות אל הכבד.

בקבוקי שתיה קלה. ShutterStock
האם זה האשם במוות או משהו אחר בכלל? בקבוקי קולה/ShutterStock

המחבר הראשי של דוח המקרה, צ'יאנג הו, אמר כי הצוות הרפואי החל מיד לנסות לשחרר את הגזים ממערכת העיכול של האיש. הוא קיבל גם תרופות במטרה להגן על הכבד שלו ולנסות לייצב את תפקודי הגוף האחרים שלו מפני נזק נוסף. לאחר 12 שעות, בדיקות דם הראו שלגבר יש נזק כבד. מצבו הידרדר עוד יותר, והוא מת 18 שעות לאחר הטיפול.

עם זאת, מומחים רבים, ביניהם מומחה בריטי בשם פרופסור נתן דייויס, ביוכימאי באוניברסיטת קולג' בלונדון, הטיל ספק בסיבת המוות האמיתית, וטען כי אין זה סביר ששתיית 1.5 ליטר קולה, לא משנה באיזו מהירות, היא האשמה במותו של הצעיר. דייויס אמר ל-MailOnline כי "הסיכויים ששתייה של 1.5 ליטר של משקה קל יכולה להיות קטלנית הם מאוד מאוד לא סבירים, כלומר, לא סבירים להפליא".

לדבריו, יש צורך במידע נוסף מזה שניתן בדוח כדי להסיק מסקנות נחרצות בנוגע למות האיש. הוא שיער כי זיהום חיידקי, גורם ידוע להצטברות גזים מבפנים, יכול להיות האשם למותו במקום המשקה הקל. פרופסור דייויס הסביר כי חיידקים אלה יכולים ליצור כיסי גז, ולגרום לבעיות דומות לאלו שחווה האיש לפני מותו. "בדרך כלל מצב זה נגרם מכיוון שיש לך חיידקים שעשו את דרכם ממערכת העיכול התקינה למקום שהם לא אמורים להיות בו, במקרה זה, בציפוי המעי הדק", אמר. הגז המופק במעיים יכול לאחר מכן לדלוף לאזורים אחרים של הגוף, כמו הווריד הפורטלי.

פרופסור דייויס אמר כי למרות שייתכן שהצריכה של המשקה הוסיפה לבעיית הגזים, צירוף כזה לא סביר ביותר. "ייתכן, אך לא הכרחי כי לשתיית כמות גדולה של משקה מוגז עלולה להיות השפעה מחמירה", אמר, "אבל בלי שום מצב רפואי קיים, קשה מאוד לראות את זה קורה". לכן, פרופסור דייויס אמר שאין סיבה לחשוב שלצריכת משקאות מוגזים במהירות עלולה להיות השלכות קטלניות.

פרופסור דייויס הבהיר כי ההשלכות הבריאותיות האפשריות של צריכת משקאות קלים הן לרוב קטנות וארוכות טווח. "ברור שזה לא טוב לשיניים, זה הדבר העיקרי, כמויות גדולות מאוד של שתייה קלה יכולות להשפיע על מינרליזציית העצם", אמר, "לשתיית כמה משקאות קלים ביום אין השלכות בריאותיות פרט לכמות הסוכר שאנשים צורכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully