וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין יותר "גנגאם סטייל": ההגבלות המוזרות על מכוני הכושר בדרום קוריאה

עודכן לאחרונה: 22.8.2021 / 9:06

בקוריאה הדרומית נאבקים עם גל קורונה נוסף ובמקום לסגור את מכוני הכושר הם קבעו: אסור להשמיע מוזיקה קצבית עם מעל 120 פעימות בדקה, מהירות ההליכונים תוגבל וזה לא הכול. החוקים האלו גרמו להתנגדות גדולה ותהיות רבות: "איך אפשר לשלוט על המוזיקה שאנשים שומעים?"

אתגר כושר חדש בטיק טוק/טיק טוק

הרוב המוחלט של האנשים שמתאמנים באופן קבוע במכוני כושר, אוהבים מן הסתם מוזיקה שמכניסה אותם לקצב וממריצה אותם במהלך הפעילות הגופנית. אלא שבדרום קוריאה החליטו לצמצם משמעותית את האופציה המוזיקלית הזו במסגרת הגבלות הקורונה החדשות.

בנוסף לריחוק החברתי וההגבלות השונות, במדינה האסייתית החליטו להוסיף גם דרישות ממכוני הכושר ולאסור עליהם להשמיע מוזיקה עם מעל 120 פעימות לדקה (bpm) במהלך פעילויות קבוצתיות כמו אירובי וספינינג. רשויות הבריאות במדינה הסבירו שמטרת ההגבלה הזו היא למנוע מהמתאמנים לנשום מהר מדי או להגיר זיעה ליד אנשים אחרים כדי לצמצם את הסיכוי שלהם להידבק, מה שעלול לגרום לסגירת העסקים כפי שקרה בגלים הקודמים של הקורונה.

אלא שהחוק הזה, כפי שבוודאי שיערתם, גרם להרבה מאוד התנגדות מצד מתאמנים וגם אנשי חוק שכינו את החוק הזה "שטותי", גם בעלי המכונים מן הסתם מתנגדים וטוענים שהחוק הזה לא אפקטיבי וגם בלתי אפשר ליישום.

האנג יון - קו, בעלים של מכון כושר בצפון סיאול, התייחס להגבלה הזו ואמר: "השאלה הכי גדולה שלי היא האם ניגון של מוזיקה קלאסית או שירים שקטים הוכחו ככאלו שמונעים הפצה של הווירוס?". הוא הוסיף ש"הרבה אנשים משתמשים באמצעים משלהם ושומעים מוזיקה קצבית באוזניות דרך הטלפון, אז איך אפשר לשלוט במה שהם שומעים?".

דרום קוריאה, שמתמודדת עם גל קורונה גדול, הוסיפה הגבלות נוספות ואפילו החליטה להגביל את המהירות של ההליכונים ל-6 קמ"ש בלבד ואיסור על שימוש במקלחות במכונים. היא גם החליטה שלא יותר משני אנשים ישתתפו במשחקי טניס שולחן ועוד. האם זה יעזור להם? את זה עוד נראה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully