וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משהו קטן: נשנושים בריאים שמעלים את רמת האנרגיה

עודכן לאחרונה: 27.7.2021 / 7:40

בימים שהאנרגיה לא מצויה ברמותיה הגבוהות, כדאי להקפיד על שתיית מים מרובה והימנעות מהתרועעות בחוץ. בעיקר כזו הכוללת מפגש עם אנשים. מה כן אפשר לעשות? לאכול נשנושים בריאים שמעלים את רמות האנרגיות ומצב הרוח. הנה כמה מהם

אנרגיה בקיץ היא מצרך נדיר, ואם הסתכלתם בסביבה שלכם לאחרונה בוודאי ראיתם דמויות דהויות וחסרות כוח של מה שהיה פעם החברים שלכם או בני הזוג. לצד ההמלצה להרבות בשתיית מים ולנסות לא לצאת החוצה בשעות החמות, גם לתזונה שלכם יש כוח להעלות את האנרגיה שלכם ולהחזיר בכם מעט מרוח החיים.

למרבה הצער, מזונות וחטיפים רבים דלים בחומרים מזינים כמו חלבון וסיבים תזונתיים ובמקום זה הם עמוסים בתוספת סוכרים ופחמימות מזוקקות - לא שילוב טוב כשאתה מחפש אנרגיה מתמשכת. עם זאת, יש שפע של חטיפים מזינים, כולל כאלה שלא דורשים הכנה מסובכת שיכולים להרים לכם את האנרגיה ולעשות זאת באופן שלא יפגע לכם בבריאות. הנה כמה דוגמאות טובות:

אגוזים ותמרים

אגוזים ותמרים. ShutterStock
שילוב מושלם ובריא. תמרים ואגוזים/ShutterStock

מדובר בשילוב שעובד גם מבחינת טעם וגם מבחינה בריאותית. מחד, אגוזים שידועים בזכות צפיפות הקלוריות הגבוהה שלהם ובשפע החלבונים, הפחמימות והשומנים הבריאים שהם מכילים תורמים להגברת אנרגיה קבועה ומתמשכת. מאידך, תמרים מהווים מקור לאנרגיה זמינה לגוף שמקורה בסוכרים טבעיים. השילוב המיוחד של הגלוקוז והפרוקטוז (שמהווה מחצית מכמות הסוכר בתמר) עם סיבים תזונתיים שמצויים בתמרים הופך אותם לחטיף אנרגיה טבעי ובריא.

שוקולד מריר

שוקולד מריר. ShutterStock
תורם לזרימת הדם בגוף. שוקולד מריר/ShutterStock

שוקולד מריר שמכיל 70 אחוזים של מוצקי קקאו ומעלה הוא מקור טבעי לקפאין, אם כי ברמות נמוכות מאלה שאתם רגילים אליהן. מחקר שפורסם בנושא קבע כי אכילת שוקולד מריר תורמת לשיפור זרימת הדם בגוף. זה אומר שיותר חמצן מגיע לכל תאי הגוף, דבר שבין היתר גורם לכם להרגיש ערניים וחדים יותר לאורך זמן.

יוגורט עם פרי

יוגורט עם פירות יער. ShutterStock
מוכן בצ'יק. יוגורט עם פירות/ShutterStock

כן, יש מי שעבורו יוגורט עם פרי נחשב נשנוש. והאמת היא שמדובר בשילוב בריא וטעים. הריכוז הגבוה של חלבונים וסידן במנה הזאת עוזר לשמר רמה גבוהה של אנרגיה בגוף לאורך זמן ואפילו משפיע על הפרשת המלטונין במוח - ההורמון שאמון על ויסות מחזורי השינה והערות שלנו. תוספת של פירות המלאים בוויטמינים, מינרלים וכמות יפה של נוזלים מסייעת לגוף להתאושש ולהחזיר לעצמו את האנרגיה.

אגב, אם אתם רוצים להפוך את היוגורט והפירות לארטיק קר וטעים, רק תכניסו למקפיא. הקסם כבר יקרה מעצמו.

בננה

בננות. ShutterStock
שומרת על נוזלי הגוף. בננות/ShutterStock

ממצאי מחקר שנערך לפני עשור הראו כי בננה נחשבת יעילה בשמירה על האנרגיה בקרב רוכבי אופניים מקצועיים, ביעילות דומה למשקאות האנרגיה שחלק מהספורטאים צורכים לפני האימון. זאת מכיוון שהבננה עשירה בסיבים, בוויטמין B6 ובאשלגן - מינרל חיוני המסייע בשמירה על נוזלי הגוף, תכונה שתורמת אף היא לשיפור הערנות לאורך היום.

עוגיות שיבולת שועל

עוגיות שיבולת שועל. דנה מאירזון
עושה הרגשה טובה בבטן ובמוח. עוגיות שיבולת שועל/דנה מאירזון

שיבולת שועל עשירה בחלבון, ובמינרלים כגון סידן, אבץ, אשלגן, מגנזיום, ברזל, ובוויטמינים כמו חומצה פולית וויטמיני B. בנוסף, שיבולת השועל עשירה בסיבים תזונתיים שמאטים את קצב הספיגה של המזון ותורמים לתחושת שובע לאורך זמן. ואם זה לא מספיק, היא גם תורמת לתחושה טובה. הסיבה - פחמימות מורכבות, כמו שיש בשיבולת שועל גורמת למוח להפיק סרוטונין, כימיקל שמקנה לנו הרגשה טובה ומסייע להתגבר על נזקי הסטרס.

פופקורן

פופקורן. ShutterStock
אחד הנשנשוים בריאים, במידה ומכינים אותו נכון. פופקורן/ShutterStock

אם אתם מכינים פופקורן בשיטה המסורתית, כלומר מכניסים גרעיני תירס לסיר עם מעט שמן ומלח - זה אחד הדברים הכי בריאים שתוכלו לנשנש. פופקורן מכיל כמויות גבוהות של סיבים תזונתיים ויש לו ערך גליקמי נמוך. זה אומר שבניגוד למשקאות אנרגיה - הוא לא גורם לעלייה חדה ופתאומית ברמת הסוכר בדם.

הגלוקוז שבפופקורן משתחרר באיטיות ובהדרגה אל מחזור הדם ובכך מאפשר רמה יציבה וגבוהה של אנרגיה לאורך זמן. במילים אחרות: כשתנשנשו פופקורן לא תרגישו פתאום מלאים באנרגיה - אך בטווח הארוך זה בהחלט ישפיע עליכם בצורה יעילה יותר מהקפאין.

צ'יפס בטטה אפוי

אילוסטרציה צ'יפס בטטה. ShutterStock
נשנוש מפתיע. צ'יפס בטטה/ShutterStock

צ'יפס ובריאות? מישהו פה בטח התבלבל. או שאולי לא. בטטות הן מקור מצוין לפחמימות מורכבות וסיבים. שני הרכיבים הללו מתעכלים לאט יחסית בגוף, ולכן מספקים תחושת שובע ואנרגיה לאורך זמן, בהשוואה לפחמימות פשוטות. רכיב נוסף שנמצא בבטטות הם ויטמינים מקבוצת B (כמו B5 ו-B6 למשל), שמסייעים בתהליך הפיכת המזון לאנרגיה זמינה. ואמנם אנשים שסובלים ממחסור בוויטמינים מקבוצת B מדווחים לעתים קרובות על תסמיני עייפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully