וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל ההנחיות הכי מעודכנות על בידודים ובדיקות קורונה

עודכן לאחרונה: 19.7.2021 / 12:02

קיבלתם הודעה שהילד נחשף לחולה מאומת - ועכשיו מה? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על בדיקות קורונה, הנחיות בידוד (כן, האחים נשארים בבית) ומתי אפשר לחזור לשגרה

בווידאו: דיון בנושא נגיף הקורונה בקריה בתל אביב/צילום: לע"מ

הקורונה חזרה, ויותר ויותר הורים מוצאים את עצמם בסרט שהם קיוו להשאיר מאחור - הודעה מהגן או בית הספר שהילד נחשף לחולה מאומת, ומשם בלגן של בדיקות קורונה, בידוד ממושך והרבה חוסר ודאות. בהתחשב בזה שיש היום 67,232 בני אדם בבידוד בישראל (!), כשיותר משליש מהם הם ילדים, החלטנו לאסוף את כל המידע הכי רלוונטי על הנחיות הקורונה והבידוד.

מי צריך להיכנס לבידוד?

כל מי שלא מחוסן והיה במגע עם חולה קורונה מאומת במהלך 7 הימים לפני שהתקבלה תוצאה חיובית חייב בבידוד. בנוסף, כל מי שחוזר מחו"ל ואינו מחוסן צריך להיות בבידוד. עם הכניסה לבידוד יש לדווח על כך באתר משרד הבריאות.

בעלי תעודת התחסנות או תעודת החלמה בתוקף לא צריכים בידוד גם לאחר מגע עם חולה מאומת.

כמה זמן יש להישאר בבידוד?

אחרי חשיפה לחולה מאומת או חזרה מחו"ל של לא מחוסנים יש להיכנס לבידוד של 14 יום. החל משבוע שעבר ניתן לקצר את הבידוד ל-7 ימים, בכפוף לשתי בדיקות שליליות. בראש ובראשונה יש לשהות בבידוד עד לבדיקה.

כדאי שהבדיקה הראשונה תיערך סמוך ככל האפשר לכניסה לבידוד, והבדיקה השנייה החל מהיום השביעי, ולפחות 24 שעות לאחר ביצוע הבדיקה הראשונה. מרגע קבלת תוצאה שלילית בבדיקה השנייה, ניתן לצאת מהבידוד, ולא צריך לחכות להודעה רשמית של משרד הבריאות.

עוד בוואלה!

כבר לא שיעול וחום: חוקר בריטי טוען שתסמיני הקורונה השתנו

לכתבה המלאה

איפה עושים בדיקת קורונה?

באתר פיקוד העורף תוכלו למצוא רשימה מעודכנת של המתחמים בהם אפשר לעשות בדיקת קורונה באזור המגורים שלהם, ללא צורך בהפניית רופא וללא קביעת תור מראש. יש להגיע לבדיקה עם תעודה מזהה. אפשרות נוספת היא לערוך את הבדיקה דרך קופות החולים, המפעילות מתחמים משלהם, בקביעת תור מראש בלבד ולאחר קבלת הפנייה. כך או כך, תוצאות הבדיקה מתקבלות כעבור 48 שעות ממועד הבדיקה, דרך אתר קופת החולים שלכם ובהודעת טקסט.

יש לציין כי בדיקות קורונה לפני טיסות לחו"ל מבוצעות רק באופן פרטי.

בדיקת קורונה בראשון לציון, 5 ביולי 2021. ראובן קסטרו
יש גם מתחמי דרייב אין שמתאימים למבודדים. ילד עובר בדיקת קורונה/ראובן קסטרו

האם כל בני המשפחה של המבודד צריכים להיות בבידוד?

אם הילד (הלא מחוסן) שלכם נמצא בבידוד עומדות בפניכם שתי אפשרויות.

1. להפריד לחלוטין את בן הבית שצריך בידוד - חדר נפרד, שירותים נפרדים וארוחות נפרדות. לפי משרד הבריאות, "בני בית של המבודד, שאינם נדרשים להיות בבידוד, אשר נכנסו לחלל הבידוד באופן יומיומי או חד פעמי למשך יותר מ-15 דקות - יידרשו להיכנס לבידוד בעצמם".

2. להיכנס יחד כל בני המשפחה (שאינם מחוסנים) לבידוד.

הנקודה הזו חשובה במיוחד שכן לא מעט הורים שילדם נמצא בבידוד שולחים את ילדיהם האחרים למסגרות הלימודיות, אף שהם שוהים באותו בית. מדובר בטעות שעלולה לסכן ילדים רבים בהדבקה - מי שנמצא בבידוד לאחר חשיפה לחולה קורונה עלול לפתח תסמינים במהלך ימי הבידוד, ואם בני הבית שלו ממשיכים להתנהל כרגיל - הם חושפים אנשים נוספים לנגיף.

ומה אם הילד מאומת לקורונה?

אם במהלך הבידוד מופיעים תסמינים החשודים לקורונה ניתן להתייעץ טלפונית עם הרופא או עם מוקד קופת החולים. במשרד הבריאות מנחים לא להגיע לקופת החולים או לחדר מיון, אלא אם כן מדובר במקרה רפואי דחוף. במקרה כזה, יש להתפנות באמצעות מד"א לחדר המיון, לאחר שמעדכנים אותם כי מדובר בחולה קורונה מאומת.

במקרה של תשובה חיובית בבדיקת קורונה, יש להישאר בבידוד עד קבלת הגדרת "מחלים". גם כאן, בני בית מחוסנים ומחלימים לא מחויבים בבידוד, אבל כל השאר - חייבים בידוד. בהתחשב בעובדה שווריאנט הדלתא מדבק מאוד, מומלץ שגם מחוסנים שחולקים בית עם חולה קורונה ייבדקו - אך זו לא ההנחיה הרשמית כרגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully